מאמני הפרמייר-ליג הפגינו היום סולידריות לפרנק למפארד (42), שפוטר היום (שני) מצ'לסי לאחר פתיחה מאכזבת של העונה ורק 18 חודשים מאז שמונה לתפקיד. הבעלים רומן אברמוביץ' השקיע בקיץ 250 מיליון פאונד על רכש, שהלכו בעיקר על קאי האברץ, טימו ורנר ובן צ'ילוול.
"אנשים מדברים על פרויקטים, אבל אין דבר כזה, זה לא קיים. צריך לנצח או שאתה מפוטר", הגיב מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה לפיטורים. "אני מכבד את ההחלטה של צ’לסי אבל שולח לו חיבוק גדול, אני מקווה לראות אותו שוב בקרוב וללכת איתו למסעדה כשייגמר הסגר. אני לא שופט את ההחלטה של המועדון, אך לפעמים התקשורת מבקשת סבלנות אבל הקבוצה לא סבלנית בעצמה".
4 צפייה בגלריה
פרנק למפארד ופפ גווארדיולה
פרנק למפארד ופפ גווארדיולה
סולידריות של הספרדי. פרנק למפארד ופפ גווארדיולה
(צילום: גטי אימג'ס)
4 צפייה בגלריה
פרנק למפארד
פרנק למפארד
סיום ידוע מראש. למפארד
(צילום: AP)
מאמן לסטר ברנדון רוג’רס הוסיף: "אני עצוב עבור פרנק, זו קבוצה שזקוקה לזמן ולרוע המזל לא נתנו לה את זה. אני יודע כמה הקבוצה חשובה לו וכמה הוא נתן, היא קבוצה צעירה. היה לו אומץ לפנות לאימון אחרי שסיים קריירה מדהימה כשחקן. הוא עשה עבודה נפלאה בדרבי קאונטי, ברור שהוא לא יכול היה לסרב לצ’לסי למרות חוסר הניסיון שלו. הוא ווינר".
דייויד מויס, מאמן ווסטהאם, אמר דברים דומים: "אני מאוכזב עבורו. אנחנו רוצים שיהיו הרבה מאמנים אנגלים בליגות הגדולות, אבל אני בטוח שהוא יחזור. הוא עשה עבודה נפלאה עם הקבוצה בשנה שעברה, גם עם השחקנים שעלו מהאקדמיה, הוא בחור טוב ואני בטוח שהוא ייקח חופשה קצרה ויחזור טוב יותר".
4 צפייה בגלריה
מהאחרונים שנהנו מהמדינויות הקודמת. טימו ורנר
מהאחרונים שנהנו מהמדינויות הקודמת. טימו ורנר
בינתיים לא מוביל את צ'לסי להצלחה. טימו ורנר
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
דייויד מויס
דייויד מויס
דייויד מויס
(צילום: רויטרס)
ההחלטה לפטר את האנגלי הגיעה פחות מ-24 שעות אחרי שהעלה את הבלוז לשמינית גמר הגביע אחרי ניצחון 1:3 על לוטון. שחקני צ'לסי קיבלו הודעה שהאימון שתוכנן אחר הצהריים בוטל. עם כל הכבוד לגביע, בליגה צ'לסי מדורגת רק במקום התשיעי, 11 נקודות מהפסגה. בחמשת המחזורים האחרונים הקבוצה הפסידה שלוש פעמים.
מי שצפוי להחליפו הוא אקס פריז סן ז'רמן תומאס טוכל, שלפי דיווחים בממלכה כבר נמצא בלונדון ויחתום בקרוב. מועמדים נוספים הם רפא בניטס, שכבר עמד על הקווים כמאמן זמני בסטמפורד ברידג', ומסימיליאנו אלגרי שאימן בעבר ביובנטוס.