וואו, מה זה היה? באיירן מינכן סיפקה משחק היסטורי, לא פחות, התעללה במי שאמורה להיות "הקבוצה הכי טובה בעולם" (לא אנחנו אמרנו, זה וידאל) והשפילה אותה עם 2:8 מהדהד בדרך לחצי גמר ליגת האלופות.
קשה להאמין שמישהי מסוגלת לעצור את המסע של באיירן לגביע, למרות שהאלופה הגרמנית עשויה לקבל בשלב הבא את מנצ'סטר סיטי אותה מאמן האקס שלה פפ גווארדיולה. ועדיין התצוגה אתמול (שישי) השאירה פעורי פה גם את שחקני באיירן עצמם שהיו על הדשא וסיפקו אותה.
4 צפייה בגלריה
ג'ושוע קימיך
ג'ושוע קימיך
הוא והחברים שלו היו המומים. ג'ושוע קימיך
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
לאון גורצקה וסרג' גנאברי חוגגים
לאון גורצקה וסרג' גנאברי חוגגים
"נכנסנו בהם בכל הכוח". לאון גורצקה וסרג' גנאברי חוגגים
(צילום: EPA)
"זה היה אכזרי. אנחנו צריכים עדיין להסביר לעצמנו שניצחנו את ברצלונה 2:8", אמר ג'ושוע קימיך. "זה דבר שקשה לקלוט, אבל אחת הסיבות היא ששיחקנו עם ריכוז מקסימלי מהדקה הראשונה".
קימיך ניסה להסביר איך זה קרה: "זה היה ברור שאנחנו רוצים לנצח. שיחקנו כל הזמן קדימה, ומאחור שיחקנו עם קו הגנה גבוה שכל הזמן דחף. ידענו שזה לא הולך להיות קל לשחק ככה נגד בארסה כי הם תמיד מחפשים לשבור את קו ההגנה, אבל בסופו של דבר השגנו את התוצאה המדהימה הזו".
מנואל נוייר ספג אמנם שני שערים (אחד מהם עצמי), אבל לא עשה טעות אחת, בניגוד למקבילו בשער בארסה, מארק-אנדרה טר שטגן, שלא הפסיק למסור דווקא ליריבה. "כולם יכלו לראות שלא עצרנו לרגע, המשכנו ללכת קדימה ולחפש את השער", אמר השוער הגרמני הוותיק. "ברור שלברצלונה יש התקפה טובה שיכולה לכבוש שערים, אבל אנחנו המשכנו לדחוף קדימה ולא רצינו להפסיק. עשינו את זה לאורך כל המשחק ועד לסיום, וזה עבד".
4 צפייה בגלריה
מנואל נוייר מול לואיס סוארס
מנואל נוייר מול לואיס סוארס
עדיין אחד הטובים בעולם. מנואל נוייר מול לואיס סוארס
(צילום: AFP)
האנזי פליק: "אסור לנו לשכוח שלברצלונה יש איכויות גבוהות מאוד בהתקפה, אבל צריך לתת קרדיט אדיר לשחקנים שלי עם הדרך שהם הגיעו למשחק ומה שהם נתנו על המגרש. רצינו לתת הצגה מהרגע הראשון ולא לתת ליריבה שלנו סיכוי לחשוב על ניצחון. לחצנו, סגרנו שטחים, הפרענו ליריבה שלנו לשחק את המשחק שלה וכשהכדור היה שלנו יצאנו מהר קדימה. בסופו של דבר הכל עבד על פי התוכניות.
לאון גורצקה: "נכנסו בהם בכל הכוח מהרגע הראשון, זה מה שרצינו לעשות עוד לפני המשחק. עם כל הכישרון שיש לברצלונה זה היה ברור שאנחנו חייבים להיות בלתי מתפשרים ואגרסיביים, זה עבד לנו מעולה. ככה עלינו למגרש וכשכבשנו את השער המהיר, הבנו שאנחנו בכיוון הנכון. אחרי שהם השוו מהר מאוד, הראנו את הרוח הקבוצתית שלנו, נשארנו מאוחדים, הלכנו קדימה ושמרנו על הלחץ והאגרסיביות שלנו".
4 צפייה בגלריה
האנזי פליק
האנזי פליק
"הכל עבד על פי התוכניות". האנזי פליק
(צילום: AFP)