הכדורגל האירופי נכנס אל מציאות חדשה ובהודעה רשמית, 12 ממועדוני הכדורגל הגדולים ביבשת החליטו הלילה (בין ראשון לשני): אנחנו מקימים ליגה חדשה.
השאלה הגדולה כמובן: מה יעלה בגורלה הנוכחי של ליגת האלופות ואיך אופ"א תגיב בשטח להודעה הדרמטית וכעת גם הרשמית של מועדוני הפאר?
3 צפייה בגלריה
ניימאר חוגג עם אמבאפה
ניימאר חוגג עם אמבאפה
פ.ס.ז' תוכרז כאלופת אירופה? ניימאר ואמבאפה
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
חצי גמר הצ'מפיונס בדרך לביטול. שחקני מנצ'סטר סיטי
(צילום: AFP)
על פי דיווח ברשת BBC, אופ"א ככל הנראה תבטל את שארית העונה בליגת האלופות ובליגה האירופית (שם הגיעו, כזכור, כבר לחצי הגמר). כמו כן, נשקלת האפשרות שפריז סן ז'רמן - הקבוצה היחידה מבין העולות לחצי הגמר הצ'מפיונס שלא "ערקה" לסופר-ליג, תוכרז כזוכה החדשה.
מי שכבר נקטו עמדה ברורה נגד המהלך הן הליגות האנגלית, האיטלקית והספרדית. הפרמייר-ליג, סרייה א' ולה-ליגה פרסמו הודעה משותפת והגדירו את המהלך "ציני ונובע מאינטרסים אישיים".
הפרסום המעניין של פבריצו רומנו
בנוסף, הודיעו: "כל המועדונים שיחליטו לקחת חלק בליגה החדשה יושעו מכל התחרויות המקומיות, האירופיות והבינלאומיות". בנוסף, לטענת אופ"א "השחקנים שלהן לא יוכלו לייצג את הנבחרות שלהם".
ואם זה לא מספיק, לפי פרסום של העיתונאי האיטלקי המוערך, פבריציו רומנו, מלבד הסנקציות שאופ"א, כאמור, מתכוונת להטיל על הקבוצות והשחקנים, ייתכן שגם היורו הקרוב יבוטל. היורו, למי ששכח, נדחה מהקיץ שעבר בשל מגפת הקורונה ואמור להיערך במספר מדינות ברחבי היבשת, עם קהל.