רעידת אדמה בכדורגל האירופי. 12 קבוצות הודיעו רשמית הלילה (בין ראשון לשני) על הקמת הסופר-ליג. באופ"א ובפיפ"א שכבר ידעו במהלך היממה האחרונה על ההחלטה שהתקבלה לא ביזבזו זמן ויצאו למאבק משלהן, כולל מספר דיווחים על ביטול אפשרי של חצי גמר ליגת האלופות והליגה האירופית.
12 הקבוצות שייקחו בוודאות חלק במפעל החדש הן: ריאל מדריד, ברצלונה ואתלטיקו מדריד מספרד, מילאן, יובנטוס ואינטר מאיטליה, ויחד איתן, ארסנל, צ'לסי, ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם. הקבוצות יחלקו במענק "הצטרפות" בסכום כולל של 3.5 מיליארד אירו.
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי
כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי
כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי. ברצלונה ויובנטוס יהיו בסופרליג
(צילום: gettyimages)
ההודעה הרשמית
הליגה החדשה צפויה לכלול בסך הכל 20 קבוצות, כאשר הכוונה לצרף שלושה מועדונים קבועים נוספים ועוד חמישה מקומות זמניים עבור קבוצות שיעפילו בכל עונה. המשחקים יתקיימו באמצע השבוע וכל הקבוצות ימשיכו לשחק כרגיל בליגות המקומיות. התכנון הוא להתחיל את הליגה כבר בחודש אוגוסט.
20 הקבוצות יחולקו לשני בתים ושלוש המובילות יעפילו לשלב רבע הגמר. הקבוצות שיסיימו את שלב הבתים במקומות הרביעי והחמישי יתחרו ביניהן על הכרטיס הנוסף לרבע הגמר. גם הקמת ליגת נשים בפורמט דומה נמצאת על הפרק. הגמר יתקיים בחודש מאי בכל עונה.
מי שכנראה לא תהיה בסופר-ליג היא פריז סן ז'רמן, שגם מסרבת על פי הדיווחים למכור שחקנים לקבוצות הפורשות ופועלת בכל הכוח כדי להשלים את חידוש החוזה של ניימאר וקיליאן אמבאפה. בבאיירן מינכן מנגד, יש קולות הקוראים להצטרף לליגה החדשה ומי שתומך בכך הוא המנהל המקצועי, חסן סליהמיצ'יץ'. קבוצה גרמנית נוספת שצפויה לקבל הזמנה להצטרף היא רד בול לייפציג.
"המגפה הוכיחה שנדרשת חשיבה אסטרטגית ומסחרית כדי להוסיף לערך של הכדורגל האירופי כולו", נכתב בהודעה הרשמית מטעם המינהלת החדשה של הסופר-ליג. "בחודשים האחרונים התקיימו שיחות בנוגע לעתיד הכדורגל האירופי. המועדונים המייסדים מאמינים שהפתרונות שהוצעו לנו אינם פותרים את הבעיות היסודיות כולל הצורך ביותר משחקים בפרופיל גבוה ותוספת משאבים כספיים".
3 צפייה בגלריה
לבנדובסקי חוגג
לבנדובסקי חוגג
לבנדובסקי. כרגע באיירן מחוץ לסופר-ליג
(צילום: EPA)
פלורנטינו פרס, נשיא ריאל מדריד והיו"ר הראשון של הסופר-ליג אמר: "נעזור לכדורגל בכל הרמות, לחזור למקומו הטבעי בעולם. כדורגל הוא הספורט הבינלאומי היחיד עם יותר מ-4 מיליארד אוהדים - וזו האחריות שלנו בתור המועדונים הגדולים, לספק את הרצונות שלהם". סגניו יהיו הבעלים של יובנטוס אנדראה אניילי וג'ואל גלייזר ממנצ’סטר יונייטד.
כאמור באופ"א שתיכננה להשיק השבוע פורמט חדש לליגת האלופות, לא נשארו חייבים ומתכננים סדרה של סנקציות כנגד הקבוצות וגם כנגד השחקנים שייקחו חלק במפעל שאמור לפגוע בצורה קשה בצ'מפיונס. בהודעה מטעם הארגון נמסר כי השחקנים עלולים לספוג השעיה מכל המפעלים של אופ"א ופיפ"א. המשמעות הברורה היא השעיה של מרבית הכוכבים הגדולים בעולם מאירועים כמו היורו וכמובן המונדיאל.