אלף אוהדים היו אמורים לעודד הערב (חמישי, 22:00) את ניס שפוגשת את הפועל באר שבע בליגה האירופית, אבל הסגר הלילי שהוטל על העיר מהריביירה הצרפתית ביטל את התוכניות והמשחק ייערך ללא קהל. אגב, הבעיה הייתה נפתרת אם המפגש היה נערך בשעות אחר הצהריים.
אחד מהאלף שתכננו להגיע לאצטדיון הביתי שיחק בשני המועדונים ולא, לא מדובר באלון מזרחי שהבליח בקבוצה הצרפתית בעונת 1999/00. מדובר בשחקן שהתחיל את הקריירה המקצוענית שלו בניס, בה הוא מתגורר עד היום, ובסוף שנות התשעים שיחק במשך שנה וחצי בהפועל באר שבע - מרקו די קוסטנזו, שזכור כאחד הזרים האהובים במועדון, זאת למרות ששיחק בו באחת התקופות הקשות בתולדותיו.
4 צפייה בגלריה
מרקו די קוסטנזו על רקע ניס
מרקו די קוסטנזו על רקע ניס
יראה את המשחק מביתו שבניס. מרקו די קוסטנזו
(צילום: פרטי)
די קוסטנזו, שנולד בנאפולי, הגיע לבאר שבע במהלך עונת 1997/98, חצי שנה לאחר שהקבוצה זכתה בגביע המדינה הראשון בתולדותיה. למרות זאת, די קוסטנזו הגיע לקבוצה אחרת לחלוטין. הכוכבים, המאמן והבעלים עזבו ובאר שבע נקלעה למאבקי הישרדות. הצטרפותו של די קוסטנזו נטעה תקוות בקרב האוהדים, שיחד עם הנער יוסי בניון הקבוצה תצליח בכל זאת לשרוד. מהר מאוד אף הודבק לו הכינוי המחייב: "המחליף של סיאד חלילוביץ'", שהיה הכוכב הגדול של הקבוצה עונה קודם לכן.
למרות שדי קוסטנזו הציג יכולת גבוהה, זה לא הספיק ובאר שבע נשרה כזכור לליגה השנייה. בניון עזב למכבי חיפה וסלל את דרכו לקריירה מפוארת באירופה. את די קוסטנזו הצליחה באר שבע להשאיר גם בלאומית, אך הוא לא הצליח להוביל אותה חזרה לליגת העל ועזב בתחושה הדדית של החמצה לאחר עונה וחצי בהן הפך לאחד השחקנים האהובים בקבוצה.
"יש לי זיכרונות נהדרים מהפועל באר שבע. בעיקר אני זוכר את האהבה הגדולה שהאוהדים העניקו לי. זה היה הדדי ואני ניסיתי לתת להם בחזרה. אני זוכר שהם היו חמים מאוד. היו משחקים שהם היו יורדים לדשא לחגוג איתנו", סיפר השבוע די קוסטנזו שהיום עובד בתחום הנדל"ן ויחגוג מחר את יום הולדתו ה-47.
4 צפייה בגלריה
מרקו די קוסטנזו
מרקו די קוסטנזו
" זוכר את האהבה של האוהדים". די קוסטנזו במדי באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
הראיון שנתן מרקו די קוסטנזו
הראיון שנתן מרקו די קוסטנזו
הראיון שנתן די קוסטנזו
אגב, די קוסטנזו סיפק ראיון גם לתקשורת המקומית ודיבר על התקופה שלו בישראל: "הייתי השחקן שהרוויח הכי הרבה בבאר שבע והשחקנים קינאו בי. הם סיפרו להנהלה כל מיני סיפורים עליי. הם אמרו שהרבצתי לאפסנאי שלנו. אחרי שהסתיימה העונה השנייה באר שבע רצתה לשנות לי את החוזה ולא הסכמתי לכך. הם עשו הכל כדי לשבור אותי ואפילו ניתקו לי את החשמל בבית. הם עשו שטויות שם. היה לי חוזה לעוד שנתיים ובסך הכל היה לי טוב ורציתי להישאר. הרווחתי שם יותר מאשר בצרפת. בסוף הם הביאו לי מזוודה עם משכורת במזומן לחצי שנה קדימה ואמרו לי לעזוב. זה היה ממש מוזר. הרגשתי לא בנוח לחזור לצרפת עם מזוודה מלאה במזומנים".
"חזרתי לצרפת והייתי מעורב בתביעה נגד המועדון, בזמן הזה לא יכולתי לשחק כדורגל מקצועני, אז שיחקתי בקבוצות חובבים", המשיך שחקן העבר. "בסוף קבעו שמגיע לי פיצויים לשלושה חודשים נוספים. משם כבר לא הצלחתי לחזור לקבוצות הגדולות". בישראל גם לא ישכחו לו את התקרית עם אורן סגרון, כשסטר לו במהלך משחק. המאמן דאז, גילי לנדאו, נזף בו מיד והוא מיהר להתנצל בפני סגרון.
כשנשאל בצרפת על התקרית, הוא טען שסגרון קילל אותו ולכן סטר בפניו. לנו הוא סיפר גרסה הרבה יותר מפויסת: "אני וסגרון היינו חברים טובים. היינו צעירים עם תשוקה גדולה לכדורגל ועשינו טעויות. ברור שזאת הייתה טעות והתנצלתי עליה מיד. סיפרו לי שאורן משחק עכשיו בקבוצת הוותיקים של באר שבע. גם אני משחק בקבוצת הוותיקים של ניס. אולי אחרי שתיגמר הקורונה, אנסה לארגן משחק בין הקבוצות. זה יכול להיות נהדר".
4 צפייה בגלריה
יוסי בניון בצעירותו בהפועל באר שבע
יוסי בניון בצעירותו בהפועל באר שבע
יוסי בניון בצעירותו בבאר שבע
(צילום: ראובן שוורץ)
שיחקת גם עם יוסי בניון ואסי רחמים, שהיום הוא מנכ"ל המועדון. "בניון נתן הופעות טובות מאוד ונהניתי מאוד לשחק איתו. אני שמח שאסי היום מנהל את המועדון. יש לי המון זיכרונות טובים מהחברים שם".
איך הרגשת כששמעת שניס הוגרלה נגד באר שבע? "הייתי מופתע, אבל האמת היא שידעתי עד כמה המועדון התקדם בשנים האחרונות, אז למעשה זה לא מפתיע. כשאני הייתי בבאר שבע המועדון רק רצה להיות בליגה הראשונה. מאז השאיפות שלהם אחרות לחלוטין".
מה ההימור שלך לגבי התוצאה במשחק הערב? "האמת שאני כבר לא יכול לחכות לראות את באר שבע ועד כמה שהמועדון השתפר. אין ספק שניס היא הפייבוריטית, אבל במשחקים כאלה הכל יכול להיות. אם אני חייב להמר על תוצאה, אז 0:2 לניס. בכל מקרה, הייתי רוצה להגיד לאוהדי באר שבע שהם העניקו לי רגעים רבים של אושר. הייתי רוצה לתת להם יותר ממה שהתאפשר".