עכשיו זה רשמי, רונלד קומאן מונה למאמנה של ברצלונה. ההולנדי בן ה-57, שהיה המועמד המוביל לקבל את הג'וב, ויתר למעשה על תפקידו כמאמן נבחרת הולנד עבור הקטלאנים כשהפעיל סעיף יציאה מיוחד שהיה לו בחוזה עבור הגעה לבארסה. על פי ההערכות, המועדון הספרדי שילם להתאחדות ההולנדית 5-4 מיליון אירו על שחרורו. כמו כן, הודיעה הקבוצה על קידומו של רמון פלאנס למנהל הטכני במקומו של אריק אבידל שפוטר. קודם לכן עבד פלאנס באלאבס, אספניול, חטאפה ולשנה אחת גם בטוטנהאם. לפני שלוש שנים היה פלאנס מועמד להגיע לאותו תפקיד במכבי חיפה.
קומאן מגיע למועדון שנמצא במשבר חסר תקדים, אחרי ההדחה הכואבת 8:2 על ידי באיירן מינכן ברבע גמר ליגת האלופות שחשפה את כל החולשות של הקבוצה, ואיבוד תואר האליפות בספרד לריאל מדריד, למרות שברצלונה יצאה לפגרת הקורונה כשהיא מוליכה את הטבלה. ההולנדי יחליף את קיקה סטיין המאכזב, שמהרגע הראשון היה ברור שהתפקיד גדול בכמה מידות עליו.
6 צפייה בגלריה
קומאן מוצג
קומאן מוצג
קומאן מוצג
(צילום: AFP)
במסיבת העיתונאים שנערכה היום, שיתף המאמן החדש בחלק מהתוכניות שלו לקדנציה הקרובה. בין היתר, הדגיש: "חייב להיות איזון בין השחקנים הצעירים לשחקנים המנוסים. הגיע הזמן לתת את הבמה לצעירים, אנחנו צריכים לשחק בעוצמה רבה יותר". כשנשאל באשר לתבוסה 8:2 לבאיירן מינכן טרם הגעתו, השיב: "תבוסה כבדה כזו אינה מקובלת, אפילו לא נגד באיירן. אנחנו רוצים לשפר את הדברים ולהחזיר את התקופות הטובות". קומאן לא החסיר גם באשר לכך שאימון ברצלונה הוא חלום שמתגשם עבורו. "היום הוא יום נהדר. כולם יודעים על החלום שלי לאמן את בארסה. ההגעה לכאן לא הייתה קלה והתפקיד הזה דורש את המקסימום".
6 צפייה בגלריה
קומאן מוצג
קומאן מוצג
עם ברתומאו
(צילום: רויטרס)
השינוי בעמדת המאמן הוא לא היחיד שברצלונה עברה, וזה לא סוד שגם מקומו של ג'וספ מריה ברתומאו לא בטוח כלל. קומאן נגע גם בזה: "בחירות? יש לי חוזה לשנתיים. אני אעשה כמיטב יכולתי, אבל כמאמן אתה לעולם לא יכול להיות בטוח". ומה בנוגע למסי? שמועות רבות צפו באשר לעתידו של הפרעוש במועדון. "מסי הוא הטוב בעולם. הייתי שמח שהוא יישאר הרבה שנים. אני לא יודע אם אני צריך לשכנע אותו להישאר", החמיא קומאן. "זה לא הכרחי ששחקן י ב 32 או 33. הדבר החשוב הוא הרצון לנצח. אני רוצה לעבוד עם שחקנים שרוצים לשחק במועדון הנהדר הזה.
6 צפייה בגלריה
רונאלד קומאן
רונאלד קומאן
קומאן. מינוי מסקרן
(צילום: EPA)

התחנך על ברכיו של יוהאן קרויף

ברצלונה לא זרה לקומאן. כשחקן הוא הגיע אליה ב-1989 והתאחד עם יוהאן קרויף שאימן אותו קודם לכן באיאקס. יחד עם הקטלאנים זכה בארבע אליפויות ספרד, גביע המלך וגולת הכותרת הייתה שער הניצחון שלו בגמר גביע אירופה לאלופות ב-1992 מול סמפדוריה, שהביא למועדון את הזכייה הראשונה שלו בתואר היוקרתי.
ב-1997 פרש ממשחק ועבר לאימון. הוא החל את דרכו כעוזרו של חוס הידינק בנבחרת הולנד, והיה עם האוראנג' במונדיאל בצרפת. לאחר מכן חזר לברצלונה, הפעם לשנתיים כעוזר של לואיס ואן חאל. בשנת 2000 עזב את קאמפ נואו והפך למאמן ויטסה.
קריירת האימון של קומאן שנויה במחלוקת. מצד אחד הוא זכה באליפויות עם איאקס ופ.ס.וו, והגיע פעמיים לרבע גמר ליגת האלופות עם איינדהובן ובנפיקה, אחרי שהדיח את ליברפול וארסנל, וגם זכה בגביע המלך הספרדי עם ולנסיה, אך מנגד פוטר מאלקמאר בתום שבעה חודשים בלבד, ועם העטלפים ניצל ברגע האחרון מירידת ליגה בספרד.
תקופתו בסאות'המפטון נחשבת לאחת המוצלחות בהיסטוריה של המועדון. הוא הוביל אותה לדירוג שיא בסיום עונת 2015/16 (מקום שישי). התחנה הבאה שלו הייתה אברטון, אבל הוא פוטר אחרי קצת יותר מעונה בעקבות כישלון גדול ותבוסה 5:2 לארסנל. ב-2018 מונה למאמן נבחרת הולנד, והוביל את האוראנג' לגמר ליגת האומות, שם הפסידו לפורטוגל. כמו כן, העפיל ליורו 2020.
6 צפייה בגלריה
קומאן בתקופתו כשחקן ברצלונה
קומאן בתקופתו כשחקן ברצלונה
קומאן בתקופתו כשחקן ברצלונה
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
קומאן כשהיה עוזרו של ואן חאל בברצלונה
קומאן כשהיה עוזרו של ואן חאל בברצלונה
קומאן כשהיה עוזרו של ואן חאל בברצלונה
(צילום: EPA)
על הנייר קומאן הוא המאמן המושלם לברצלונה, אחד שעבר במועדון, עבד בכל הרמות כמאמן, זכה להצלחות וכמובן התחנך על ברכיו של מתווה הדרך הקטלאנית, יוהאן קרויף. מצד שני, הקריירה שלו בשנים האחרונות יחסית בדעיכה, בטח ברמת המועדונים.
פורסם לראשונה: 12:30, 19.08.20