בצל המשבר הגדול, נשיא ברצלונה ג'וזפ ברתומאו התראיין הערב (שלישי) לערוץ הרשמי של הקבוצה וסיפק כמה ציטוטים מעניינים. למרות הלחצים מצד התקשורת והשחקנים, אין לו כוונה להתפטר מתפקידו.
"התפטרות היא הבחירה הכי קלה שיכולתי לעשות", אמר ברתומאו, "יש משבר עולמי ואנחנו חייבים לצלוח אותו כמועדון. נצטרך ללמוד איך לבנות קבוצה חדשה בפחות כסף. הפסדנו כ-200 מיליון אירו בגלל המשבר".
6 צפייה בגלריה
קיקה סטיין
קיקה סטיין
משלושה נשאר רק ברתומיאו
(צילום: רויטרס)
הנשיא סירב לקחת אחריות על ההפסד המשפיל לבאיירן מינכן בליגת האלופות: "האחריות על ההפסד 8:2 לבאיירן מינכן מתחלקת בין השחקנים להנהלה. אני לא מתחרט על פיטוריו של ארנסטו ואלוורדה בינואר ולא מתחרט על זה שלא פיטרנו אותו בקיץ. התייעצתי עם כל השחקנים על כך והחלטנו לתת לו עוד הזדמנות".
על המאמן הבא: "רונלד קומאן יהיה המאמן הבא של ברצלונה. רצינו אותו כבר בינואר אבל זה לא הסתדר. הוא מכיר את ברצלונה, היה חלק מברצלונה הגדולה של יוהאן קרויף. יש לו את מסי, השחקן הכי טוב בעולם, ואנחנו מקווים שזה יצליח".
"ניסינו להביא את ניימאר בקיץ, אבל פריז סן ז'רמן לא רצתה למכור אותו. בלתי אפשרי להביא שחקן כאשר המועדון שלו לא מעוניין למכור אותו. אנחנו בקשר עם אינטר לגבי לאוטרו מרטינס, המו"מ הופסק לפני כמה שבועות בגלל ענייני שכר".
6 צפייה בגלריה
והחגיגה
והחגיגה
מרטינס. יגיע?
(צילום: AFP)

אבידל פוטר

בהודעה קצרה מאוד הודיעה אחר הצהריים ברצלונה כי המנהל הטכני, אריק אבידל, פוטר: "ברצלונה ואריק אבידל הגיעו להסכם על סיום החוזה שלו במועדון. אנחנו רוצים להודות לאבידל על המקצוענות והמחויבות שלו, ולסיים את מערכת היחסים בצורה חיובית כי הוא חלק מהמשפחה של ברצלונה".
מבחינה מקצועית אבידל אחראי בגדול על התקופה הרעה של המועדון, הן בבחירה של קיקה סטיין למאמן, וגם במדיניות הרכש הכושלת. היה ברור שאחרי שהמאמן פוטר, אנשים נוספים ישלמו את המחיר, והצרפתי נאלץ לספוג זאת. ועדיין מדובר בהפתעה גדולה, שכן בהודעה שהוציאה ברצלונה אתמול נכתב כי הצוות הטכני הנוכחי (אבידל) יוביל את השינוי במועדון יחד עם המאמן החדש שייבחר.
6 צפייה בגלריה
אריק אבידל
אריק אבידל
אריק אבידל
(צילום: EPA)
בספרד מעריכים כי ללאו מסי יש חלק בפיטוריו של אבידל, שכן היחסים בין השניים היו מתוחים מאוד אחרי ראיון שנתן הצרפתי במהלך העונה ובו טען כי אחת הסיבות לפיטוריו של המאמן הקודם, ארנסטו ואלוורדה, היא חוסר התקשורת שלו עם השחקנים, שלטענתו לא אהבו את שיטות האימון שלו. מסי ענה לו בחשבון האינסטגרם שלו וביקש ש
אבידל היה שחקן בברצלונה וזכה עם המועדון פעמיים בליגת האלופות, בשלוש אליפויות ספרד, שני גביעי המלך ותארים קבוצתיים. ב-2014 הוא פרש ממשחק ושלוש שנים וחצי לאחר מכן מונה למנהל הטכני של בארסה.
6 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מסי. חתול שחור עבר בינו לבין אבידל
(צילום: gettyimages)

קומאן: "לא ציפיתי שזה יהיה כ"כ מהיר"

רונלד קומאן כבר נחת בספרד, ועוד קודם לכן דיבר עם התקשורת במדינתו בצהריים, והודה כי מינויו למאמן ברצלונה צפוי להיות רשמי בקרוב: "אני לא יכול להגיד כלום עד שנחתום, יש עדיין כמה פרטים לסגור. יכול להיות שהכל יסתיים עוד היום. לא ציפיתי שזה יהיה כל כך מהיר".
"תזמון הוא תמיד דבר מוזר, וככה אני מרגיש. יש תחושה קצת של חוסר יציבות מבחינתי. מצד שני, בחוזה שלי עם נבחרת הולנד יש סעיף ספציפי שאומר שאם תגיע הצעה מברצלונה אני יכול לעזוב. זה המועדון היחיד שיש לי סעיף יציאה עבורו בחוזה", הוסיף קומאן. יש לציין כי סעיף היציאה דיבר העל כך שקומאן יוכל להשתחרר בחינם לברצלונה לאחר יורו 2020, אבל מכיוון שהטורניר היבשתי נדחה, הספרדים יאלצו לשלם על פי הערכות 5-4 מיליון אירו להתאחדות ההולנדית כדי לשחררו.
קומאן נוחת בברצלונה
6 צפייה בגלריה
קומאן נוחת בברצלונה
קומאן נוחת בברצלונה
קומאן נוחת בברצלונה
(צילום: רויטרס)
ההולנדי הוא בחירה טבעית עבור ברצלונה, שכן הוא מכיר את המועדון מצוין. ב-1989 הוא הגיע אליו לראשונה כשחקן והיה זה שכבש את שער הניצחון בגמר גביע אירופה לאלופות ב-1992 מול סמפדוריה, שהביא לקטלאנים זכייה ראשונה בתואר היוקרתי.
ב-1997 פרש ממשחק והפך לעוזר מאמן נבחרת הולנד תחת חוס הידינק. שנה לאחר מכן שב לברצלונה, הפעם כעוזרו של לואיס ואן חאל. בהמשך הקריירה אימן בכל קבוצות הצמרת של הולנד - איאקס, פ.ס.וו ופיינורד, וכן בוויטסה ואלקמאר. עבד גם בסאות'המפטון ואברטון, והג'וב האחרון שלו היה בנבחרת הולנד איתה הגיע לגמר ליגת האומות (הפסד לפורטוגל) והעפיל איתה ליורו 2020.
פורסם לראשונה: 16:21, 18.08.20