"ארלינג הולאנד עוד 'חיה'. את מי הייתם רוכשים - אותו או את אמבאפה? השער הראשון שהוא כבש אתמול היה אפילו יותר קשה מזה שהבקיע הצרפתי בקאמפ נואו". אחרי שהכוכב הצרפתי של פריז סן ז'רמן הכניס מהלומה משולשת לברצלונה, הותיר גם הנורבגי את סביליה המומה כשכבש מולה צמד ב-2:3 של בורוסיה דורטמונד בחוץ וב'מארקה' התקשו להסביר את חוסר האונים של הקבוצות הספרדיות באירופה.
אכן, הולאנד ואמבאפה הולכים ומבססים את מעמדם כיורשים של מסי ורונאלדו וההצגה של הנורבגי הענק אתמול בשמינית גמר ליגת האלופות ב"רמון סאנצ'ס פיחואן" לא תישכח עוד הרבה שנים. בגיל 20 הוא הגיע למאזן של 18 שערים ב-13 משחקים בליגת האלופות והעונה כבר רשם 25 שערים ב-24 משחקים בכל המסגרות.
3 צפייה בגלריה
הולאנד על שער העיתון "מארקה
הולאנד על שער העיתון "מארקה
"הולאנד עוד 'חיה'". הנורבגי על שער ה"מארקה"
(צילום מסך)
השחקנים של ז'ולן לופטגי, שמיעטו לספוג העונה (רק 16 ב-22 משחקים בליגה הספרדית), הגיעו אחרי 9 ניצחונות רצופים ושבעה משחקים רצופים ללא ספיגה, אך לא היו מסוגלים לעצור אותו ולהתמודד לא רק עם כשרונו הרב, אלא גם עם מהירותו וכוח הפריצה העצום שלו.
לסביליה נותר עדיין סיכוי לעלות בזכות השער המצמק של לוק דה יונג לקראת הסיום, אבל ברור שדורטמונד כעת היא הפייבוריטית הברורה למרות המשבר בו היא נמצאת בבונדסליגה. "קודם אמבאפה ועכשיו הוא, זה באמת היה מרשים", נכתב בעיתון 'אס'. "הולאנד 'ענה' לאמבאפה והוכיח שגם הוא הדבר הבא".
3 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
הצגה שלא תישכח. ארלינג הולאנד
(צילום: getty images)
המאמן הזמני של בורוסיה דורטמונד, אדין טרזיץ' (יוחלף בקיץ על ידי מרקו רוזה אחרי שהחליף את לוסיין פאברה שפוטר), נהנה לראות את השינוי אחרי האכזבות האחרונות בליגה הגרמנית: "זו הייתה אחת ההופעות הטובות ביותר שלנו העונה. אנחנו מרוצים מאוד מהתוצאה וגאים על שניצחנו יריבה כזו".
ב"בילד" הגרמני התלהבו והבהירו שההצגה של הנורבגי הורידה מסדר היום את האפשרות שמאמן דורטמונד יפוטר עוד לפני סוף העונה: "הולאנד הכוח שניצח את סביליה. זה היה כל כך חשוב וכל כך מאסיבי. עכשיו העתיד של טרזיץ' יציב יותר".
3 צפייה בגלריה
טרזיץ' יודע שהוא חייב הרבה להולאנד
טרזיץ' יודע שהוא חייב הרבה להולאנד
טרזיץ' יודע שהוא חייב הרבה להולאנד
(צילום: AP)
בעיתון הנורבגי "אפטן מוסטן" חגגו את ההצגה של הכוכב המקומי: "זה כבר לא מפתיע, הוא עושה מה שהוא רוצה, גם את הבלתי נתפס". בלם העבר של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה, ריו פרדיננד: "רואים את הפחד בעיניים של שחקני ההגנה שמנסים להתמודד מולו".
הולאנד הגיב: "תמיד טוב להבקיע וזה היה ניצחון חשוב. אני אוהב לשחק בליגת האלופות. השלושער של אמבאפה החדיר בי מוטיבציה אז אני צריך להגיד לו תודה. זה היה ערב נחמד. אדין הכין אותנו בצורה טובה ודיברתי איתו המון, הוא אמר לי שהערב הזה יהיה המשחק שלי".
מאמן סביליה, ז'ולן לופטגי, הגיב: "התוצאה רעה מאוד, אבל יש עוד משחק ונצטרך להתחיל מחדש ולהתכונן אליו . לא הגיע לנו להפסיד וזה עונש גדול מדי, אבל היה להם את אחד השחקנים הטובים ביותר בעולם שעשה את ההבדל. הוא יצר את המצבים מהם ניסינו להימנע".