רונאלד קומאן יהיה המאמן הבא של ברצלונה. הנהלת המועדון, בראשות הנשיא ז'וזפ מריה ברתומאו, החליטה היום (שני) סופית לפטר את קיקה סטיין בעקבות המשבר אליו נקלעה הקבוצה לאחר ההדחה המשפילה (8:2) מול באיירן מינכן בחצי גמר ליגת האלופות. באותה ישיבה התקבלה החלטה עקרונית למנות את מאמן נבחרת הולנד בן ה-57 למחליפו וכמו כן דנו הנוכחים בעתידו של המנהל הטכני אריק אבידל.
ההשפלה בליסבון: הערב שברצלונה תרצה לשכוח:
מי שצפוי לחתום כאמור הוא מאמן נבחרת הולנד, שעל פי "מונדו דפורטיבו" יסכם לשנתיים. שחקן העבר של בארסה כבר נחת בברצלונה ונפגש עם ברתומאו. בחוזהו של קומאן קיים סעיף יציאה לברצלונה ולכן נבחרת הולנד ככל הנראה לא תקבל פיצוי בתמורה לעזיבתו. מנכ"ל ברצלונה אוסקר גראו נחת באמסטרדם ואמר לסכם סופית את הנושא.
7 צפייה בגלריה
רונלד קומאן על הקווים
רונלד קומאן על הקווים
רונלד קומאן
(צילום: AFP)
מעבר לכך, על פי דיווחים בספרד, ברתומאו החליט שלא להתפטר מתפקידו כנשיא. גם אריק אבידל יישאר המנהל המקצועי. בינתיים נמסר על הקדמת הבחירות לנשיאות ל-15 במרץ.
7 צפייה בגלריה
ברתומאו מגיע לישיבה של ברצלונה
ברתומאו מגיע לישיבה של ברצלונה
הנשיא ברתומאו מגיע לישיבה של ברצלונה
(צילום: AFP)
קומאן הועדף על פני מאוריסיו פוצ'טינו וצ'אבי, שנחשבו גם הם למועמדים. בנוסף לנסיונו כמאמן, הוא גם אחד הסמלים המזוהים עם המועדון אחרי שהיה חלק מהקבוצה הגדולה של שנות ה-90 בהדרכת יוהאן קרויף. ההולנדי נחת לראשונה בברצלונה ב-1989 כשחקן והתאחד בה עם קרויף, ששימש כמאמנו באיאקס.
הבלם שנודע בבעיטות החזקות שלו לעבר השער היה חלק מקבוצת חלומות שכללה את רומאריו, חריסטו סטויצ'קוב, פפ גווארדיולה ומיכאל לאודרופ. יחד הם שלטו בליגה הספרדית בתחילת שנות ה-90. בנוסף, הוא כבש את שער הניצחון מול סמפדוריה בגמר גביע אירופה לאלופות ב-1992, והביא במו רגליו את הזכייה הראשונה במפעל לבארסה.
7 צפייה בגלריה
רונאלד קומאן
רונאלד קומאן
הועדף על פני פוצ'טינו וצ'אבי. רונאלד קומאן
(צילום: AP)
אחרי פרישתו מכדורגל ב-1997 מונה קומאן לעוזר מאמן נבחרת הולנד תחת חוס הידינק. בהמשך חזר לברצלונה ושימש כעוזרו של לואיס ואן חאל במשך שנתיים עד שקיבל ב-2000 את תפקיד המאמן הראשי בוויטסה ארנהיים.
קריירת האימון של קומאן שנויה במחלוקת. מצד אחד הוא זכה באליפויות עם איאקס ופ.ס.וו איינדהובן, והגיע פעמיים לרבע גמר ליגת האלופות עם איינדהובן ובנפיקה, אחרי שהדיח את ליברפול וארסנל, וגם זכה בגביע המלך הספרדי עם ולנסיה, אך מנגד פוטר מאלקמאר אחרי שבעה חודשים בלבד, ועם העטלפים ניצל ברגע האחרון מירידת ליגה.
קומאן כבר היה על הכוונת של ברצלונה בינואר האחרון, ואף קיבל פנייה להחליף את ארנסטו ואלוורדה שפוטר. הוא השיב בשלילה בטענה שהעדיף למלא את חובתו לנבחרת הולנד ולהדריך אותה ביורו 2020, טורניר שבינתיים נדחה בשנה בגלל משבר הקורונה. כעת, כאשר עומדת בפניו האפשרות לפתוח עונה במועדון ולבנות קבוצה מחדש. הנסיבות הן אחרות לגמרי מבחינתו.
(צפו בשער הזכור של קומאן במדי ברצלונה בגמר גביע אירופה ב-1992)

סטיין יותר הזיק מעזר

קיקה סטיין בן ה-61 הגיע לבארסה בינואר האחרון לאחר עזיבתו של ארנסטו ואלוורדה, אך לא הצליח לשקם את הנזק שנגרם ויותר מכך, אולי הפך לאחראי על התקופה הרעה ביותר שאנו זוכרים מהקבוצה בשנים האחרונות. זו הפעם הראשונה מאז עונת 2007/8 שברצלונה מסיימת ללא שום תואר, ובין כל האצבעות המאשימות המופנות לשלל כיוונים, סטיין היה זה ששילם ראשון את המחיר.
ההחלטה העקרונית על עזיבתו התקבלה כבר בשלהי העונה בלה-ליגה, כשברצלונה נראתה חלשה מתמיד. כבר אז נטען שסטיין, שהחזיק בחוזה גם לעונה הבאה, לא הצליח בזמן המועט שנכח לשלוט בחדר ההלבשה והכאוס ניכר על הדשא. בעיתונות הספרדית פורסם שבין המאמן לשחקנים הבכירים בקבוצה שרר נתק, ואף נאמר שאלו מרגישים שהאימונים תחתיו מוגדרים כ"בזבוז זמן".
7 צפייה בגלריה
קיקה סטיין
קיקה סטיין
הבין באותו הרגע מה עומד לקרות. סטיין צופה במחזה הבלהות בליסבון
(צילום: רויטרס)
אם ההנהלה הייתה זקוקה לעוד שכנועים באשר לצורך בשינוי שורשי ומהפכני במועדון - הרי שרבע גמר ליגת האלופות בליסבון וההפסד הבלתי נתפס 8:2 לבאיירן מינכן, היה מעבר למשכנע. התבוסה, ההשפלה, וערב שייזכר לעד כשחור בעיניו של כל מי שצפה בו או שמע עליו, היה לחותמת הסופית בקדנציה הקצרה של המאמן, שלפי הפרסומים ב-ESPN גם ניצחון בו לא היה מותיר לו סיכוי.
גם השחקנים לא חסכו במילים. ג'רארד פיקה, אחד הסמלים הגדולים של המועדון, התייצב לאחר ההפסד ולא חסך בביקורת: "זה היה נורא, ואנחנו מרגישים רע מאוד. בושה זו המילה הנכונה. אי אפשר לבוא ככה למשחק בליגת האלופות, וזו לא הפעם הראשונה או השנייה שזה קורה לנו. אני מקווה שהתוצאה הזאת תעזור לנו בצורה כזאת או אחרת. הגענו לתחתית הבאר". סטיין עצמו לא התגונן וקיבל את הביקורת הקשה של הבלם: "אני פה חצי שנה ואני לא יודע הכל. הוא כנראה צודק, משהו צריך להשתנות".
7 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
הבושה ניכרת עליו. מסי
(צילום: EPA)
נשיא המועדון, ג'וזפ מריה ברתומאו, שגם עתיד כהונתו מוטל בספק זה לא מכבר, הסכים עם הביקורת הקשה. "אנחנו צריכים לקבל החלטות שחלקן כבר התקבלו לפני מספר ימים. זה לא מגיע לאוהדים, פיקה צודק. לא עמדנו במשימה".
שוער ברצלונה, מארק אנדרה טר שטגן, סובל מקרע בגיד בברכו ויעבור מחר (ג') ניתוח. הקבוצה לא נמצאת בפעילות בימים אלה, אבל לא ברור כמה זמן הוא ייעדר וייתכן שלא יוכל לפתוח את העונה.
7 צפייה בגלריה
מארק אנדרה טר שטגן
מארק אנדרה טר שטגן
צרות בצרורות. טר שטגן
(צילום: getty images)

דיווח: לואיס סוארס מועמד לאיאקס

לואיס סוארס הוא אחד המועמדים לעזוב את ברצלונה במסגרת המהפכה שיעבור המועדון. בערוץ "טלה 12" שבמולדתו אורוגוואי דווח שאיאקס מנסה להחזיר אותו לשורותיה.
סוארס (33) שיחק בקבוצה ההולנדית בין 2007 ל-2011 וכבש בה 81 שערים ב-110 משחקים לפני שנמכר לליברפול. כעת אמור המנהל הספורטיבי מארק אוברמארס להגיש הצעה עבור החלוץ, אשר חתום לעונה נוספת בברצלונה. חוזהו הנוכחי אמור להתחדש אוטומטית אם יופיע בעונה הקרובה לפחות ב-60 אחוז ממשחקיה של בארסה.
7 צפייה בגלריה
סוארס חוגג
סוארס חוגג
כבש העונה 21 שערים בברצלונה. לואיס סוארס
(צילום: EPA)
בנוסף לאיאקס, סוארס מועמד גם לעבור לליגת ה-MLS האמריקנית ולקטאר. בעונה האחרונה הוא כבש 21 שערים ובישל 11.
פורסם לראשונה: 01:04, 17.08.20