צמד של ערן זהבי לא הספיק אתמול (חמישי) לפ.ס.וו איינדהובן שהפסידה 4:2 ביוון לאולימפיאקוס, במשחק הראשון מבין שניים בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית. הישראלי השווה פעמיים, אבל היוונים כבשו שני שערים בהמשך, כולל אחד שיכול להתברר כקריטי, שבע דקות לסיום.
"למען האמת, אני מאוכזב", הודה בסיום זהבי, שינסה לתקן עם קבוצתו בגומלין בהולנד בשבוע הבא. "זה הרגיש לי שאנחנו טובים יותר. יש לנו את היכולת לנצח ולעלות שלב במגרש שלנו. עכשיו חשוב להישאר חיוביים ולשמור אנרגיה לגומלין".
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"חשוב להישאר חיוביים". זהבי
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
צמד שיספיק לגומלין? ככה לפחות בפ.ס.וו מקווים
(צילום: AP)
"אני לא כועס, זה לא האופי שלי", המשיך זהבי. "יש לי המון ניסיון ואני יודע שנלמד מזה. פגרת החורף עשתה לי טוב, אני מרגיש טוב יותר פיזית. מנסה לעזור לקבוצה מבחינת שערים ובישולים, אבל גם בפן הטקטי. מרוצה מהיכולת האישית שלי, אבל כקבוצה אנחנו בהחלט יכולים להשתפר".
הכוכב הישראלי נשאל על הקבוצה הצעירה שנבנית בפ.ס.וו וענה: "יש לנו שחקנים צעירים. הם טובים, אבל בשביל לזכות בתארים צריכים גם ניסיון. יש עדיין סיכוי לזה ואנחנו לא מרימים ידיים באף חזית, גם לא באירופה. נצטרך להפחית את הטעויות שלנו בשבוע הבא מול אולימפיאקוס".
"אמבאפה בשלישי, הולאנד ברביעי וזהבי בחמישי"
"פ.ס.וו עדיין בחיים בזכות ערן זהבי", ניתח את ההפסד העיתונאי ההולנדי, ריק אלפרניק. "אבל כשההגנה לא עובדת, קשה מאוד לעלות. אולי מול ואלוויק בליגה זה יכול לעבוד, אבל מול קבוצה חזקה כמו אולימפיאקוס, ההגנה הזאת קרסה. רק ערן זהבי הציל את פ.ס.וו והשאיר אותה בתמונה". אחד מאוהדי פ.ס.וו הגיב לאלפרניק עם ציוץ נחמד: "אמבאפה בשלישי, הולאנד ברביעי וזהבי בחמישי".

דאבור מתקרב לפלקאו

זה היה ערב סופר-מוצלח מבחינה אישית לא רק לזהבי, אלא גם ליתר הליגיונרים. אחד מהם הוא מונס דאבור, שפשוט ממשיך בשלו בליגה האירופית. החלוץ כבש צמד ב-3:3 של הופנהיים בחוץ מול מולדה, והעלה את מאזנו ל-24 שערים במפעל.
3 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
24 שערים בליגה האירופית. דאבור
(צילום: רויטרס)
דאבור נמצא במקום השלישי ורחוק שבעה שערים מהכובש הבכיר ביותר בתולדות המפעל, רדאמל פלקאו הקולומביאני. אריץ אדוריס הספרדי, שפרש כבר ממשחק פעיל, מדורג שני עם 26 שערים.
דאבור אף מועמד לתואר שחקן השבוע של הליגה האירופית, יחד עם ברונו פרננדש ממנצ'סטר יונייטד, גארת' בייל מטוטנהאם וברונו פטקוביץ' מדינמו זאגרב.