בכירי הכדורגלנים ברחבי העולם ממשיכים להתנגד למונדיאל בקטאר. הפעם היה זה טוני קרוס, קשר נבחרת גרמניה וריאל מדריד, שתקף. "לא אהבתי שנתנו לקטאר לארח המונדיאל", סיפר בפודקאסט בגרמניה בו התארח.
"קטאר היא לא מדינת כדורגל. תנאי העבודה עליהם מדברים הם כאלה שאנשים עובדים ב-50 מעלות חום בלי הפסקה, עם מעט אוכל ומים, ללא אמצעי בטיחות מתאימים, בלי תמיכה רפואית ולפעמים גם חווים אלימות. זה בלתי מתקבל על הדעת, אין שתי דרכים להסתכל על זה".
4 צפייה בגלריה
טוני קרוס
טוני קרוס
עוד אחד מהמתנגדים. קרוס
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת גרמניה
שחקני נבחרת גרמניה
שחקני נבחרת גרמניה מבקשים לדאוג לזכויות האדם
(צילום: AP)
קרוס אמר כי הוא בכל מקרה מתנגד לחרם: "מה המטרה של חרם? זה ישפר את תנאי העבודה שם? אני חושב שלא. הכדורגל חייב למשוך תשומת לב לעניין הזה, שוב ושוב, כל הזמן. גם במהלך ההכנות לטורניר כזה וגם במהלכו".
כזכור, תחקיר עומק שהתפרסם בגרדיאן לקראת סוף פברואר, פחות מחודש לפני חלון המשחקים הבינלאומיים הראשון של מוקדמות המונדיאל, קבע כי 6,500 עובדים זרים במדינה, מהודו, פקיסטן, נפאל, בנגלאדש וסרי לנקה, מתו בקטאר מאז 2010, אז הוענקה למדינה זכות האירוח של הטורניר.
4 צפייה בגלריה
מתכוננים למונדיאל
מתכוננים למונדיאל
הפועלים בקטאר במהלך ההכנות למונדיאל
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
מתכוננים למונדיאל
מתכוננים למונדיאל
כך זה נראה שם
(צילום: AP)
בחלון המשחקים הנוכחי עלה על פני השטח גל מחאה של כדורגלנים מנבחרות שונות, שביטאו את התנגדותם למתחולל בנסיכות בחסות השאיפה להפיק את המונדיאל המרשים ביותר אי פעם. כדורגלני נבחרת נורבגיה, למשל, עלו לחימום לפני המשחק מול טורקיה עם חולצות שעליהן הכיתוב "זכויות אדם - על ומחוץ למגרש".
גם שחקני נבחרת הולנד הצטרפו למחאה עם חולצות עליהן נכתב "הכדורגל בעד שינוי". שחקני נבחרת גרמניה בחרו בדרך יצירתית כשכל אחד מ-11 שחקני ההרכב עמדו בהמנון עם חולצות שחורות שעל כל אחת מהן אות אחרת המרכיבות יחד את המילים HUMAN RIGHTS (זכויות אדם, בדיוק 11 אותיות באנגלית).