קבוצות בכירות בנורבגיה קוראות באופן רשמי להתאחדות שלהן להחרים את המונדיאל בקטאר. זאת בעקבות הפרסומים האחרונים, לפיהם כ-6,500 עובדים זרים מתו בשנים האחרונות במהלך העבודות לבניית וחידוש האצטדיונים בנסיכות הקטנה.
טרומסו, אלופת הליגה המכהנת, היא הקבוצה הבכירה שגם הובילה את הפנייה להתאחדות. "במשך שנים רבות נשמעה ביקורת חריפה על פיפ"א וקטאר בקשר למונדיאל 2022", נאמר בהודעה הרשמית של המועדון. "הכל התחיל בשמועות על שחיתות ולאחר מכן פורסם על תנאי עבודה לא ראויים, להם זוכים עובדים זרים שבונים את האצטדיונים".
3 צפייה בגלריה
הלוגו של מונדיאל 2022
הלוגו של מונדיאל 2022
בנורבגיה דורשים להחרים את המונדיאל בקטאר
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
מתכוננים למונדיאל
מתכוננים למונדיאל
עובדים זרים במהלך ההכנות לגביע העולמי
(צילום: AP)
"האסטרטגיה הראשונית הייתה לבקר, מה שאנחנו מאמינים בו, אבל היא לא עבדה או הניבה את התוצאות הדרושות ואנו מרגישים שהגיע הזמן לעבור לשלב הבא: חרם. צריך להבין שבצד השני מתרחשות זוועות וצריך לעצור אותן".
נורבגיה, שלא תופיע ביורו הקרוב, שובצה בבית 7 במוקדמות המונדיאל יחד עם הולנד, טורקיה, מונטנגרו, לטביה וגיברלטר. הנורבגים יכולים להתהדר בכוכב על בסגל: ארלינג הולאנד מבורוסיה דורטמונד, שנחשב לאחד החלוצים הכי טובים בעולם.
3 צפייה בגלריה
הולנאד באוויר
הולנאד באוויר
הכוכב הגדול של נבחרת נורבגיה. הולאנד
(צילום: AP)
לא רק בנורבגיה מופעל לחץ להחרים את המונדיאל בקטאר. גם אצל דנמרק, אחת מיריבות ישראל במוקדמות, ישנו לחץ שמופעל על ראשי הנבחרת וההתאחדות מצד פוליטיקאים במדינה. מספר דמויות פוליטיות בדנמרק מפצירות באנשי הנבחרת להחרים את המשחקים בעקבות הדאגות מפגיעה בזכויות אדם בקטאר, שספגה, כאמור, ביקורות עצומות מאז שזכתה בכרטיס (אחרי פרשת שוחד מתוקשרת) לארח את הטורניר היוקרתי.