רק אתמול התבשרנו כי רוברטו מנצ'יני התפטר מאימון נבחרת איטליה. הסיבה האמיתית לא נמסרה. הדיווחים שמגיעים היום (שני) מרחבי העולם הערבי ככל הנראה חשפו אותה.
על-פי מספר כלי תקשורת בסעודיה, המאמן האיטלקי בן ה-58 צפוי לעמוד על הקווים של הנבחרת המקומית. בסעודיה מחפשים מאמן מאז עזיבתו של הרווה רנאר במרץ האחרון (שכשל עם נבחרת צרפת במונדיאל הנשים שמתקיים בימים אלה) וכעת נראה שמצאו את המחליף.
2 צפייה בגלריה
מנצ'יני
מנצ'יני
ג'וב חדש בדרך? מנצ'יני
(צילום: AP photo/Frank Augstein)
על פי אחד הפרסומים, מנצ'יני סיכם כבר על חוזה כמאמנה החדש של סעודיה עד ל-2026, כשהוא צפוי להרוויח לא פחות מ-40 מיליון אירו לשנה. אם אכן זה יקרה, מנצ'יני יהיה המאמן האירופאי הראשון שיעמוד על הקווים של המדינה הערבית.
המשימה הראשונה, אם וכאשר, של מנצ'יני תהיה מוקדמות המונדיאל, החל מנובמבר, בו תתמודד סעודיה מול ירדן, טג'יקיסטן וקמבודיה או פקיסטן.
2 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת סעודיה
אוהדי נבחרת סעודיה
שיתכוננו, מאמן חדש בדרך. אוהדי סעודיה
(צילום: עוז מועלם)
מנצ'יני הדריך את האזורי ב-61 משחקים, בהם רשם 37 ניצחונות, 13 תוצאות תיקו ותשעה הפסדים בלבד. בנוסף לזכייה ביורו, הוא סיים עם איטליה פעמיים במקום השלישי של ליגת האומות (2020/21 ו-2022/23). עם זאת, תחת הדרכתו של מנצ'יני איטליה לא עלתה למונדיאל 2022. היא סיימה במקום השני את הבית שלה במוקדמות, ושלב הפלייאוף הודחה כבר בחצי הגמר לאחר הפסד משפיל לצפון מקדוניה 1:0. לפני איטליה, מנצ'יני אימן בפיורנטינה, לאציו, אינטר, מנצ'סטר סיטי, גלאטסראיי וזניט.
"בהתחשב בהתחייבויות החשובות והקרובות לקראת מוקדמות יורו 2024, ההתאחדות תכריז על שמו של המאמן הלאומי החדש בימים הקרובים", נכתב אתמול בהצהרת ההתאחדות האיטלקית. ב"סקיי" דיווחו כי המועמדים להחליפו הם פאביו קנבארו ודניאלה דה רוסי, שכשחקנים הובילו את איטליה לזכייה במונדיאל 2006, אך חסרי ניסיון כמאמנים ברמה הגבוהה.