ב-18 במאי חווה ארון ראמזי את אחת מנקודות השפל בקריירה. הוולשי בן ה-31 בעט פנדל אומלל, קווין טראפ הדף וסידר לאיינטרכט פרנקפורט 4:5 בפנדלים וזכייה בליגה האירופית, בעוד ריינג'רס נותרה ללא כלום. ראמזי נכנס כמחליף בדקה ה-118 רק כדי לבעוט פנדל כשחקן מנוסה שכבר כבש שערים גדולים בקריירה, כמו שערי הניצחון בגמר הגביע האנגלי עבור ארסנל: ב-2014 מול האל וב-2017 נגד צ'לסי. הפעם, באחד המשחקים החשובים בהיסטוריה של ריינג'רס, זה לא עבד. הוא היה היחיד שהחמיץ בדו-קרב קרוב לשלמות.
ראמזי, כפי שיתואר לאחר מכן על ידי מאמנו ג'ובאני ואן ברונקהורסט, היה שבור. הוא תפס את פניו ומה שבטח חשב לעצמו היה: "הייתי צריך להיות במקום אחר עכשיו". איך זה שילד הפלא הוולשי, שעליו רבו ארסנל ומנצ'סטר יונייטד, הפך לשחקן שנכנס רק כדי לבעוט פנדל בקבוצה עם סגל כמו זה של ריינג'רס? מי שהיה אמור להיות הכוכב של ארסנל ואחד השחקנים הטובים בפרמייר-ליג בטח הבין שהוא נפל.
3 צפייה בגלריה
ארון ראמזי שחקן ריינג'רס
ארון ראמזי שחקן ריינג'רס
איפה הכל השתבש? ראמזי אחרי הפנדל המוחמץ בגמר
(צילום: גטי אימג'ס)
רק ב-2019 עזב ראמזי את ארסנל אחרי 11 שנים וחתם ביובנטוס על חוזה מדהים של 400 אלף ליש"ט בשבוע. זו הייתה אמורה להיות קפיצת המדרגה בקריירה שלו אחרי שנים טובות יחסית מבחינה אישית בארסנל, אבל עם הבעיות הידועות של המועדון והכישלונות הקבוצתיים מדי עונה.
בפועל, ראמזי התרסק ביובנטוס. הוא איכזב, איבד את המקום בהרכב, סבל מפציעות וממש לא הצדיק את השכר האדיר שלו. הוא רשם רק 49 הופעות בשלוש עונות ואפילו הבדיחה עם המוות אחרי שערים שלו הפסיקה להצחיק כשכבש חמש פעמים בלבד במדי הזברה. ביובה ניסו להיפטר ממנו ומהשכר שלו. בינואר מצאו סידור עם השאלה לריינג'רס, שמן הסתם לא שילמה את מלוא שכרו. בקיץ הנוכחי ראמזי חזר לביאנקונרי עד שהצדדים סיכמו על התרת החוזה.
אז צצו החשודים המיידיים לשחקנים מסוגו : מועמדות ל-MLS וחבירה אל בן ארצו גארת' בייל אומעבר אפשרי לטורקיה. אבל "רמבו" בחר דווקא בניס. "דיברתי עם צרפתים ששיחקו איתי בארסנל", הסביר את הבחירה המפתיעה. "הם סיפרו לי על הליגה ועל המועדון וההיסטוריה שלו. הפרויקט משך אותי ואני מקווה לתרום".
3 צפייה בגלריה
ארון ראמזי שחקן ארסנל
ארון ראמזי שחקן ארסנל
סידר לארסנל שני גביעים. ראמזי
(צילום: גטי אימג'ס)
3 צפייה בגלריה
ארון ראמזי שחקן ניס
ארון ראמזי שחקן ניס
בחר במפתיע בניס. ראמזי במדי קבוצתו החדשה
(צילום: AP)
ברור שראמזי יצא מיובנטוס עם פיצוי נאה וניס לא משלמת לו את הסכומים שהרוויח באיטליה. בינתיים הוולשי נהנה בריביירה הצרפתית ואפילו כבש אחרי דקה בבכורה שלו כשנכנס בדקה ה-77 מול טולוז וסידר לקבוצתו 1:1 במחזור הפתיחה. הערב ראמזי אמור לשחק בישראל ולא בפעם הראשונה. ב-2015 הוא כבש ב-0:3 של וויילס מול ישראל בחיפה. גם בביקור הנוכחי אפשר להגיד שנבחרת וויילס נמצאת בראש של ראמזי, שבוודאי יהיה בסגל למונדיאל וגם שחקן דומיננטי בו. יחד עם זאת, סביר שהוא רוצה להגיע לקטאר אחרי תקופה של שני משחקים בשבוע, כדי להיות בכושר שיא. הערב בבלומפילד (20.00) במשחק הראשון של שלב הפלייאוף בקונפרנס-ליג, ערן זהבי ומכבי ת"א מקווים למנוע את זה ממנו.