תיירי הנרי יהיה המאמן הבא של נבחרת בלגיה? אם תשאלו את חלוץ הנבחרת רומלו לוקאקו, זה מה שצריך לקרות. הנרי, אחד מגדולי הכדורגלנים בכל הזמנים, הוא עוזר המאמן של הנברת מאז אוגוסט 2021 והוא אחד המועמדים הבכירים לרשת את רוברטו מרטינס שהתפטר אחרי האכזבה העצומה במונדיאל 2022, בו בלגיה הודחה כבר בשלב הבתים.
בריאיון שסיפק לסקיי ספורט איטליה, נשאל לוקאקו בין היתר על נבחרת בלגיה ועל מה יקרה איתה בעתיד הקרוב. "מבחינתי, תיירי הנרי צריך לאמן את נבחרת בלגיה", אמר לוקאקו. "אין לי ספק בכך. אני אומר את זה בגלוי: הוא יהיה המאמן הבא. כעוזר מאמן הוא מכבד את כל השחקנים ומכיר אותם. כשחקן הוא זכה בהכל. הוא המאמן האידיאלי עבור הנבחרת".
2 צפייה בגלריה
תיירי הנרי רומלו לוקאקו
תיירי הנרי רומלו לוקאקו
תיירי הנרי רומלו לוקאקו
(צילום: גטי אימג'ס)
"אני לא יודע את מי הם יקחו, אבל אני לא חושב שבלגיה צריכה להתחיל מאפס", המשיך לוקאקו, שבמונדיאל לא היה כשיר ב-100 אחוז ורשם 70 דקות בלבד - 25 דקות בהפסד 2:0 למרוקו ומחצית ב-0:0 מול קרואטיה ששלח את בלגיה הביתה, במהלכו גם רשם לוקאקו מופע החמצות. "עד כה, הדור הנוכחי לא זכה בתואר אבל אנחנו חייבים להמשיך לנסות. הוא (הנרי) רוצה לנצח, ואני לא חושב שההתאחדות תרצה מישהו שרוצה לשנות הכל ולהתחיל מהתחלה".
2 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו שחקן נבחרת בלגיה עם תיירי הנרי
רומלו לוקאקו שחקן נבחרת בלגיה עם תיירי הנרי
הנרי מנחם את לוקאקו אחרי ההדחה מהמונדיאל
(צילום: גטי אימג'ס)
לוקאקו חזר הקיץ לאינטר בהשאלה מצ'לסי אחרי שנכשל בעונה הקודמת באנגליה. הוא הגיע לאיטליה כדי להוביל את אינטר לזכייה באליפות כפי שעשה בעונת 2020/21 לפני שעזב את הקבוצה, אך העונה עד כה הוא בעיקר פצוע. הוא רשם עד כה חמש הופעות בלבד בכל המסגרות, במהלכן כבש שני שערים ובישל אחד נוסף. "היא הייתה יותר רצינית ממה שחשבו", סיפר לוקאקו על הפציעה. "אף פעם לא הרגשתי ככה, הבית שלי היה נראה כמו בית חולים. אבל עכשיו אני מוכן. מעכשיו נדבר על המגרש".
לוקאקו גם נשאל על סיכויי האליפות של אינטר, שרחוקה כבר 11 נקודות מנאפולי המוליכה. "הכל אפשרי בכדורגל עד שאחת הקבוצות תניף את התואר", אמר. "בשביל זה אנחנו משחקים כדורגל, חייבים להאמין בבלתי אפשרי. בואו נראה איזו קבוצה תניף את התואר בסיום העונה, כרגע אף אחת עוד לא הניפה. עדיין נותרו שישה חודשים, הליגה מסתיימת בשישי ביוני. אנחנו רק בראשית ינואר!".