ויניסיוס ג'וניור, כוכבה של ריאל מדריד, ממשיך בקו הברור והתקיף שלו נגד גזענות במגרשים. אתמול (שבת), יממה אחרי שספג הקנטות בשל צבע עורו במהלך ה-0:2 של הבלאנקוס על ויאדוליד, טען בפוסט (שעורר כמובן סערה) כי ראשי הליגה הספרדית לא עושים כלום בנדון כדי למגר תופעה זו.
"אוהדים גזענים ממשיכים ללכת לאצטדיונים ולראות מקרוב את המועדון הטוב בעולם בעוד שהליגה הספרדית ממשיכה לעשות בעצם כלום. אני אמשיך לחגוג בראש מורם את הניצחונות שלי ושל ריאל מדריד", כתב והוסיף בציניות כי "בסופו של דבר, זו אשמתי".
1 צפייה בגלריה
ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס ג'וניור
לקח ללב. ויניסיוס ג'וניור
(צילום: AFP)
הפוסט התקיף שהעלה ויניסיוס ג'וניור
כשהכוכב הברזילאי הוחלף שלשום בערב במשחק מול ויאדוליד, הוא היה קרוב להיפגע מכמה חפצים שנזרקו מהיציע. ויניסיוס אפילו בעט באחד מהם לפני שפגע בקרקע ואף זכה לכל מיני עלבונות שהוקלטו בסרטונים של אוהדי ויאדוליד.
מי שנפגע עמוקות מהביקורות הוא נשיא הליגה הספרדית, חאבייר טבאס, שהגיב גם הוא בחשבון הטוויטר שלו להאשמות של ויניסיוס: "בלה-ליגה אנחנו נלחמים נגד גזענות במשך שנים. ויניסיוס, זה מצער, לא הוגן ולא נכון לפרסם שבליגה שלנו לא עושים שום דבר נגד גזענות". טבאס אף הודיע כי בליגה יבחנו את המקרה משישי האחרון.
התגובה של טבאס
ויניסיוס ג'וניור, כאמור, עומד מאז תחילת העונה במוקד של תקריות גזעניות שמופנות כלפיו. בספטמבר האחרון אוהדי אתלטיקו מדריד צולמו כשהם מפנים קריאות גזעניות לעבר השחקן בן ה-22 מחוץ לאצטדיון וונדה מטרופוליטנו לקראת הדרבי. אתלטיקו הוציאה אז הודעת גינוי רשמית: "מעט אוהדים לא יכתימו מועדון שלם. אין מקום לגזענות באתלטיקו מדריד".
עוד לפני כן, יו"ר ארגון הסוכנים הספרדי, פדרו בראבו, רשם התבטאות אומללה בנושא כשאמר על הברזילאי: "אתה צריך לכבד את היריב. אם אתה רוצה לרקוד, לך לריו דה ז'ניירו. פה צריך לכבד את מי שמולך ולהפסיק להתנהג כמו קוף".
ויניסיוס עצמו הגיב לאחר אותן תקריות: "אם אתה פוגע באנשים אחרים, אתה חייב לשלם. קשה לומר שגזענות בכדורגל תסתיים אם כל כך הרבה אנשים עדיין עושים את זה, אבל אני אוהב להאמין שיש יותר אנשים טובים מרעים. כל האנשים הגזענים חייבים לשלם בדרך כלשהי. אם הם אוהבים לראות כדורגל, אז אסור לאפשר לאוהדים האלה של אתלטיקו מדריד לדרוך שוב באצטדיון. זה יגרום להם לסבול מהתוצאות ולהרהר במעשים שלהם".