בית משפט בהולנד גזר על כדורגלן אוראל יקטארינבורג הרוסית, ראי פלואט, עונש מאסר של שנתיים וחצי לאחר שהאחרון נהג תחת השפעת אלכוהול והיה מעורב בתאונה, בה נהרג ילד בן ארבע.
בית המשפט קבע כי השחקן ההולנדי היה אשם ישיר בתאונה הקטלנית ואף העניש אותו בשלילת הרישיון לארבע שנים. יש לציין כי מדובר בעונש נמוך ממה שדרשה בתחילה התביעה - 3.5 שנות מאסר.
1 צפייה בגלריה
ראי פלואט
ראי פלואט
ראי פלואט
(צילום: gettyimages / Christof Koepsel )
התאונה התרחשה ב-14 בנובמבר 2021 ופלואט הודה במהלך המשפט כי צרך כמות גדולה של אלכוהול לפני שעלה על רכבו בדרך למסיבה באמסטרדם. הוא נסע במהירות גבוהה מהמותר (193 קמ"ש) והתנגש בחוזקה ברכב אחר.
הסיפור המדהים הוא שחברו של פלואט היה זה שבתחילה לקח את האשמה ושיקר כי נהג ברכב. רק כשהתברר לו כי ילד נהרג במהלך התאונה, הוא חזר בו מדבריו וסיפר את האמת. פלואט בן ה-27, ששיחק בעבר בין היתר גם בפ.ס.וו איינדהובן, נאק ברדה ואקסלסיור, הושעה אז מיידית מקבוצתו הראקלס - לאחר היוודע ניסיון התחמון במשטרה.
מאז הוא לא משחק בהולנד. בתחילה חתם באסטנה הקזחית ועד לאחרונה באוראל הרוסית. עורך דינו של פלואט אמר לאחר העונש כי "זה כואב. השופטת דיברה על חרטה, אבל לא הסתכלה לרגע בעיניו של ראי".