זלאטן איברהימוביץ' קרוב לסיים את הקריירה? אם תשאלו את מאמן נבחרת שבדיה, יאן אנדרסן, גם הוא יגיד לכם שלא כדאי לכם להספיד את הסופרסטאר. זלאטן בן ה-41 זומן היום (רביעי) לסגל של הנבחרת לקראת המשחקים מול בלגיה ואזרבייג'ן במסגרת מוקדמות יורו 2024 שייערכו בעוד שבועיים.
החלוץ החלים מפציעה ממושכת וגם במילאן, קבוצתו הנוכחית, לא פתח ב-11 מאז ינואר 2022. לכן, אף אחד לא הופתע שתפקידו בנבחרת השבדית יהיה דומה - לעלות מהספסל ולשנות את המשחק.
2 צפייה בגלריה
זלאטן
זלאטן
עדיין כאן. זלאטן
(צילום: AP)
"זלאטן ואני תמיד היינו בקשר, גם בזמן הפציעה שלו", סיפר היום (רביעי) אנדרסן לאחר פרסום הסגל. "עכשיו הוא מרגיש טוב ויכול לתרום לנו על המגרש. גם האישיות והניסיון שלו מוסיפים המון. הוא ייחודי במובן הזה, אבל הרעיון זה שהוא כמובן ישחק. אחרת לא הייתי קורא לו".
"אני לא רואה בו שחקן הרכב", הודה אנדרסן. "הוא יהיה בתפקיד שהוא רגיל אליו במילאן. זלאטן מאוד להוט ורוצה לתרום לנבחרת".
2 צפייה בגלריה
האמת, איך אפשר שלא לזמן אותו לסגל. זלאטן
האמת, איך אפשר שלא לזמן אותו לסגל. זלאטן
האמת, איך אפשר שלא לזמן אותו לסגל. זלאטן
(צילום: gettyimages)
איברהימוביץ' רשם 121 הופעות במדי נבחרת שבדיה וכבש 62 שערים לפני שהכריז על פרישה מהנבחרת בתום יורו 2016. הוא רשם קאמבק למדים הלאומיים ב-2021 ומטורניר היורו הקודם בכלל נעדר בשל פציעה.
בריאיון ל"גרדיאן" הבריטי לפני שנתיים, דיבר זלאטן על שינוי הסטטוס שלו בקבוצה: "אני מאוד גאה במה שאני עושה, כי אני רואה את הצעירים סביבי לוקחים אחריות, לומדים ממני ומשנים את החשיבה שלהם. אני עושה את זה כבר 20 שנה ואנשים אולי חושבים שאני צריך לפרוש, אבל אני ממשיך כדי שהצעירים יראו אותי ויגידו לעצמם 'אחרי כל מה שהוא עבר, הוא עדיין עובד קשה'. זו לא מניפולציה, אני באמת משמש להם דוגמה. אני לא כלב שנובח ולא נושך, להפך".