אריק אבידל היה אחראי לפתיחת הכדורים של בתי ליגת האלופות אמש במונאקו, וגם סובב כל סכין אפשרית שייסרה את מסאי דגו שישב בבית ואכל את עצמו. אחרי ההדחה מול יאנג בויז בפלייאוף הצ'מפיונס, מאמן מכבי חיפה הודה שהפנטזיה שלו הייתה להגיע למעמד ולפגוש את מנג'ר מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה. ואז הוא ראה מה יצא בבית 7: סיטי, יאנג בויז, וכדי לשלוח סופית את שארית הפצעים של דגו לאחד מחופי ים המלח, גם אקס חיפה ברק בכר והכוכב האדום בלגרד ישחקו שם. אאוץ'.
אבל מכבי חיפה היא כבר לא הסיפור. צריך לבחון את ההגרלה בעיניים ישראליות אחרות, של חמישה שחקנים ומאמן אחד שגילו איך ייראו החודשים האירופיים הקרובים עבורם. וזה מתחיל מבכר: בלגרד החתימה אותו כדי למלא דרישה אחת – לא לסיים במקום האחרון בבית. עלייה לשמינית הגמר תהיה אגדית, מקום שלישי וליגה אירופית יתקבלו בהבנה, אבל במועדון רוצים לראות התקדמות, הישגים רציניים בצ'מפיונס. זה לא שתוצאות רעות עלולות להרוס את העונה של הקבוצה – הן יהרסו אותה בוודאות. הוא ייאלץ להתמודד עם חצי שנה של שמועות על פיטורים, ואם הדברים לא יסתדרו בליגה הסרבית, בכר גם לא יגיע למחזור האחרון.
2 צפייה בגלריה
ברק בכר הכוכב האדום בלגרד
ברק בכר הכוכב האדום בלגרד
בלגרד החתימה אותו כדי למלא דרישה אחת – לא לסיים במקום האחרון בבית. בכר
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
למזלו, הסיכוי שלו לשרוד באירופה מצוין. בואו נניח את סיטי בצד – אם פפ יביא את השחקנים רעבים מספיק, אלופת אירופה תחסל את הבית הזה בלי מאמץ. תחשבו על כך שהיריבה החזקה ביותר אמורה להיות לייפציג, וסיטי הביסה את הגרמנים 0:7 בשמינית הגמר בעונה שעברה. בהצלחה לעומרי גלזר מול ארלינג הולאנד (שאחרי ההגרלה גם הוכתר כשחקן העונה של אופ"א). השאלה היא שתי היריבות האחרות. חד וחלק, הכוכב האדום היא קבוצה חזקה יותר מיאנג בויז. לא מדובר בשש נקודות קלות, אבל בבלגרד מדובר בניצחון חובה, וגם בחוץ המשימה אפשרית. ההתברגות בדרג השלישי עשתה רק טוב לבכר, ועוד דבר שאפשר לומר חד וחלק זה שיהיה מדובר בכישלון צורב אם לא יסיים לפחות שלישי בבית הזה.

המקום השני אפשרי - אבל רחוק

יותר מכך? לייפציג הייתה אחת האופציות הנוחות בדרג השני, ובפתיחת העונה בגרמניה היא נראית מעט רעועה בהגנה. ועדיין, מבחינת איכות, הפער שלה מהכוכב האדום גדול יותר מהפער של הכוכב האדום מיאנג בויז. זו לא תהיה סנסציה מרעישת עולמות אם בכר יסיים כסגן של פפ, אבל הסיכוי לכך אינו גבוה ויצריך התעלות של שישה מחזורים מצד הכוכב האדום בלגרד.
2 צפייה בגלריה
הכוכב האדום בלגרד
הכוכב האדום בלגרד
תיאבק עם לייפציג על המקום השני? הכוכב האדום
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
כנראה שדניאל פרץ לא יזכה לשחק, אבל יחווה את אולד טראפורד האגדי אחרי שבאיירן מינכן הוגרלה לבית 1 עם מנצ'סטר יונייטד, קופנהגן וגלאטסראיי. זלצבורג כבר מנוסה בשלב הזה, אבל אוסקר גלוך יתקשה מאוד לצלוח את בית 4, שבו האוסטרים יילחמו בבנפיקה, אינטר וסוסיאדד. בבית 5, סלטיק הגרילה את הקבוצה הסבירה ביותר בדרג הבכיר – אלופת הולנד פיינורד, רק שקשה לראות את ליאל עבדה והחברים משפרים את התדמית הגרועה של המועדון בצ'מפיונס, כי אתלטיקו מדריד ולאציו צפויות לשלוח אותם למקום האחרון. סתיו למקין יקווה להתחיל לקבל דקות בשחטאר דונייצק עד שיגיעו המשחקים מול ברצלונה בבית 8, שבו ישחקו גם פורטו ואנטוורפן. זה גבולי, אבל נראה שגדול על שחטאר (שתארח בהמבורג בגלל המצב באוקראינה) להשיג כרטיס לשמינית.
פורסם לראשונה: 08:13, 01.09.23