גם הודעת ההתנצלות, שהוציא אתמול (חמישי) כריסטיאנו רונאלדו בשעת לילה מאוחרת, כבר כנראה לא ממש תעזור לו. לא עבור ראשי מנצ'סטר יונייטד או המנג'ר אריק טן האח - שמהרגע הראשון לא ממש רצה אותו בסגל - ובטח לא אצל האוהדים באולד טראפורד. גם להם נמאסה ההתנהגות הילדותית ובעיקר השחצנית של מי שנחשב עד לא מזמן לאחד משני הכדורגלנים הטובים בעולם ובתקופה האחרונה הוא הפך לצל של עצמו.
"הוא בושה למשחק, עדיף שלא היה חוזר לפרמייר-ליג. הוא פשוט מבזה אותה", אמר, בלי לחשוב פעמיים, ג'יימי אוהרה, שחקן העבר של טוטנהאם וכיום פרשן טלוויזיה מוערך בממלכה. אוהרה, כמו יתר חובבי הכדורגל, היו בהלם מההתנהגות האחרונות של הפורטוגלי. זו שהעלתה אותו שוב לראש הכותרות בבריטניה ואילצו את ראשי יונייטד להשעות את השחקן לאלתר.
5 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
יעזוב בינואר? רונאלדו
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
הפך לשחקן ספסל. רונאלדו במקום שהוא מכיר כל-כך טוב בשנה האחרונה
(צילום: רויטרס)
כזכור, רונאלדו עזב שלשום את המגרש בדקה ה-89 במהלך ה-0:2 של יונייטד מול טוטנהאם למרות שהקבוצה ביצעה רק שלושה חילופים מהחמישה המותרים לה והוא טרם נכנס. רונאלדו אפילו סירב להיכנס כמחליף כשטן האח ביקש ממנו לעשות את זה. המנג'ר ההולנדי ביקש לתדרך את רונאלדו לפני שישלח אותו אל הדשא, אך הכוכב הגדול סירב לשמוע את המאמן וירד היישר אל חדר ההלבשה. זה היה כבר נקודת האל חזור מצד השדים האדומים, שהחליטו להעניש בחומרה את כריסטיאנו.
"לא הייתי לוקח אותו לאף קבוצה שאני אאמן", הוסיף שחקן עבר אחר, ג'ייסון קנדי, שזכור מימיו בצ'לסי וטוטנהאם וכיום הוא הפרשן הבכיר של "טוקספורט". "הוא כדורגלן מבריק, סקורר, אבל זו לא הסיבה שלא הייתי רוצה שאף אחד מהקבוצות שאני מעודד תחתים אותו. הקטנוניות שלו הורסת כל חלקה טובה. תחשבו מה זה עושה לשחקנים צעירים שרואים אותו, איזו דוגמה הוא מחלק לדור הבא?".
5 צפייה בגלריה
אריק טן האח
אריק טן האח
לא מצא שפה משותפת עם הכוכב. טן האח
(צילום: AFP)

בדיחה עצובה

קצת יותר משנה חלפה מאז רונאלדו רשם את הקאמבק שכל אוהדי מנצ'סטר יונייטד חיכו לו וחתם בקבוצה, בה למעשה הפך לפנומן ולאחד הטובים על הגלובוס. רק שאם בשנה הראשונה עוד הצליח איכשהו לספק קצת מספרים, בזו הנוכחית הוא פשוט לא נספר. רק פעם אחת העונה שותף 90 דקות מלאות בליגה - וגם אז יונייטד הושפלה 4:0 על-ידי ברנטפורד. בשני המשחקים הגדולים האחרונים של הקבוצה - ב-6:3 למנצ'סטר סיטי וב-0:2 מול טוטנהאם הוא כלל לא עלה מהספסל.
כן, בגיל 37, מי היה מאמין, רונאלדו הפך לסוג של בדיחה. אף אחד לא מפקפק במה שהפנומן הזה יכול עדיין לעשות, הרי הוא במצב פיזי מושלם, אבל רונאלדו הנוכחי נחשב לרעל בחדר ההלבשה ועל המגרש. המנג'ר אריק טן האח ניצח אותו. "לכן, הוא פשוט חייב לתת לו ללכת בינואר", הסביר השבוע כוכב העבר של יונייטד, ריו פרדיננד. "לא מובנת לי ההתנהלות הזו. הרי בתחילת העונה הוא בוודאי ידע שהוא לא הולך להשתמש בו, שהוא לא בונה עליו. אז למה כריסטיאנו עדיין כאן? אם זה לא יקרה, זה יקשה על טן האח לאורך כל העונה".
ההתנצלות של רונאלדו
הממים כצפוי חגגו אחרי הנטישה של רונאלדו
פרדיננד צודק. זה לא סוד שמערכת היחסים בין רונאלדו למאמנו בנקודת שבירה והפורטוגלי נחוש לעזוב. לפי דיווח ב"דיילי מייל", המאמן ההולנדי ישמח מאוד לראות את זה קורה בינואר. עם זאת, כמובן שיהיה מדובר במשימה קשה מאוד למצוא עבורו קבוצה חדשה. רונאלדו יחגוג 38 בפברואר ועדיין מחזיק בחוזה כבד מאוד שיקשה על קבוצות רבות לקלוט אותו, גם אם יחשקו בו מבחינה מקצועית. כך היה בקיץ האחרון כשדווח על מספר קבוצות בכירות שהתעניינו בשירותיו, כמו למשל צ'לסי, בורוסיה דורטמונד או נאפולי, אך ירדו מזה בשל השכר הגבוה.
"זה לא הוגן כלפי אף אחד", סיכם פרדיננד. "כלפי כריסטיאנו, כלפי טן האח או השחקנים. אם אחרי כל משחק השאלה הראשונה היא 'למה כריסטיאנו לא פתח', וזה הסיפור של המשחק - זה ישאיר את מנצ'סטר יונייטד בדיוק איפה שהיא נמצאת עכשיו". רובן דיאס, חברו של רונאלדו לנבחרת פורטוגל ושחקנה של מנצ'סטר סיטי, הוסיף: "הוא פשוט צריך לשחק. אם היה מגיע למנצ'סטר סיטי היו לו היום כבר יותר מ-59 שערים".
5 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
"לא הייתי לוקח אותו לאף קבוצה שאני אאמן". רונאלדו
(צילום: gettyimages)

"מי ירצה לגעת בו כעת?"

השאלה הגדולה, שלפחות כרגע התקשורת האנגלית מתעסקת בה, היא האם רונאלדו בכלל יחזור לסגל יונייטד עד שיימצא לו קבוצה חדשה? יונייטד לא הודיעה אם קנסה את השחקן, אלא הצהירה שהוא לא יתאמן בשלושת הימים הקרובים לפחות עם הקבוצה הבוגרת.
"במהלך כל הקריירה שלי גיליתי כבוד לכל מי שהיה סביבי בקבוצות השונות. זה לא השתנה ולא ישתנה, אני אותו מקצוען", ביקש רונאלדו סליחה - שלא נראה שתתקבל. "דוגמה אישית היא דבר חשוב עבורי, ותמיד ניסיתי להראות זאת לשחקנים צעירים. לצערי זה לא תמיד מתאפשר ולפעמים בלהט הרגע זה מוציא מאיתנו דברים לא טובים. כעת, אני אמשיך לעבוד קשה ולעודד את החברים לקבוצה, להיכנע ללחץ זה לא אפשרי, נעמוד יחד כל מנצ'סטר יונייטד. בקרוב שוב נהיה יחד".
5 צפייה בגלריה
יש כאלה שעוד מאמינים בו
יש כאלה שעוד מאמינים בו
יש כאלה שעוד מאמינים בו
(צילום: AFP)
אלן שירר, כוכב העבר האגדי של ניוקאסל ונבחרת אנגליה, ביקש בסך הכל שרונאלדו ישנה את התנהגותו. "אני מבין את התסכולים שלו, אבל למה שלא יסתכל על התמונה הגדולה. הקבוצה שלו הרי ניצחה", אמר. "המנג'ר החליט שהוא יפתח על הספסל, וזה הצדיק את עצמו. אם השחקן הטוב בעולם מרשה לעצמו דברים כאלה, אז המצב קשה". כתב רשת ESPN, מארק אוגדן, סיכם את ההתנהלות של הכוכב בשני משפטים: "הוא פשוט הרס לעצמו את המורשת, מי ירצה לגעת בו כעת?".