אלוף העולם ושוער השנה של פיפ"א שקיבל את הפרס לפני שלושה ימים, אמיליאנו "דיבו" מרטינס, התראיין ל-TyC וסיפר בין היתר על ההצלה ההיסטורית בתוספת הזמן של גמר המונדיאל נגד צרפת.
כזכור, בדקה ה-123 של אותו משחק במצב של 3:3, הדף מרטינס בעיטה של רנדאל קולו מואני במצב של אחד-על-אחד, ושלח את המשחק לפנדלים. "לא הבנתי את הערך שלה כי הכל קרה כל כך מהר", סיפר מרטינס על ההצלה. "אני זוכר שיצאנו למתפרצת בהתקפה האחרונה. לא הייתי יכול להעריך את ההדיפה כמו שעשיתי אחרי הניצחון. היא הדבר הראשון שכולם ראו אחרי הזכייה. אני רציתי שהכדור יפגע לי בפנים, לא היה לי אכפת איפה. עצמתי עיניים, הקשיתי את כל הגוף ואמרתי 'פגע בי, זה כל מה שאני מבקש'".
2 צפייה בגלריה
רנדל קולו מואני שחקן איינטרכט פרנקפורט
רנדל קולו מואני שחקן איינטרכט פרנקפורט
ההצלה שהביאה למסי את גביע העולם. מרטינס עוצר את קולו מואני
(צילום: גטי אימג'ס)
2 צפייה בגלריה
אמיליאנו מרטינס
אמיליאנו מרטינס
הרגיז רבים. מרטינס "חוגג" את הזכייה בכפפת הזהב
(צילום: gettyimages)
אחרי שנבחר לשוער המצטיין של המונדיאל, מרטינס בחר לחגוג בצורה שהכעיסה רבים, כשהוא משתמש בגביע האישי שהוענק לו כדי לעשות תנועה מגונה לעבר המחנה הצרפתי. "אני לא גאה בזה, מן הסתם", הסביר שוערה של אסטון וילה. "אבל זו הייתה התערבות שבדיוק לפני הענקת כפפת הזהב החבר'ה אמרו לי 'אין לך אומץ לעשות אותו דבר כמו בקופה אמריקה'. אז עניתי 'דווקא יש לי אומץ'. הם אשמים, החברים שלי לנבחרת. בערב פרסי השנה של פיפ"א לא הייתי עושה את זה. זה אירוע שונה, עם חליפה. באצטדיון כדורגל, עם כל האדרנלין, כן. המטרה היחידה שלי הייתה לא לבכות".
על זכייתו בפרס שוער השנה בעולם של פיפ"א בטקס פרסי The Best שנערך בשני בפריז, אמר: "לא ציפיתי לזה. צחקתי עם לאו (מסי) ואמרתי לו 'אני אסע ואשמח לראות אותך ואת סקאלוני זוכים, מקסימום הרווחתי ארוחה חינם'".
בגיל 30, הקריירה של מרטינס יכולה בהחלט לנסוק לשחקים לאור הטורניר המצוין שסיפק, וגם בעקבות גרף העלייה שלו - שלא מפסיק להתקדם. אמנם הוא בפרמייר-ליג, אך בקבוצה שנמצאת בחלק התחתון של הטבלה, וסביר להניח שההצעות מקבוצות גדולות יותר יגיעו בקרוב. מבחינת היכולת, מרטינס בהחלט שייך לטופ העולמי, אך בכל הקשור לספורטיביות וכיבוד היריב - הוא עדיין לא שם.