לאחר שפורסמה רשימת המועמדים לפרסי "כדור הזהב", הלילה (בין חמישי לשישי) פרסמה פיפ"א את רשימת השחקנים, שחקניות, מאמנים והמאמנות המועמדים לפרס "The Best", בו ייקבעו מי הם כדורגלני ומאמני השנה בכדורגל הגברים והנשים של הגוף המנהל את הכדורגל העולמי. באופן מפתיע, המאמן שהוביל את ספרד לזכייה באליפות העולם - חורחה
אין ספק שאחד מסיפורי השנה בכדורגל העולמי, ובספורט בכלל, הייתה שערוריית הנשיקה של נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס לשחקנית ג'ני הרמוסו בסיום גמר המונדיאל בו זכתה הנבחרת הספרדית בגביע לראשונה בתולדותיה. סיפור זה האפיל על הזכייה המדהימה של "לה-רוחה" בתואר, ולאור קירבתו של וילדה לרוביאלס, ניתן לשער שזו אחת הסיבות שהוא לא נכלל ברשימת המועמדים.
4 צפייה בגלריה
חורחה וילדה
חורחה וילדה
מחוץ לרשימת המועמדים. חורחה וילדה
(צילום: Saeed KHAN / AFP)
מעבר לקרבתו לנשיא ההתאחדות המושמץ, יש לציין כי היחסים בין המאמן שפוטר לשחקניות הנבחרת היו עכורים עוד לפני שהתפוצצה פרשת הנשיקה. כשנה לפני המונדיאל פרץ מרד שחקניות נגד וילדה, שכלל האשמות קשות על "חוסר מקצועיות ותרבות רעילה" שבאו לידי ביטוי בשיטות האימון שלו.
15 שחקניות, כולל השחקנית המצטיינת של המונדיאל איטנה בונמאטי, הודיעו בספטמבר כי לא יתייצבו יותר לנבחרת אם וילדה יישאר בתפקידו, אבל המאמן קיבל את תמיכתו של רוביאלס. שלוש שחקניות בלבד מתוך אותן 15 זומנו למונדיאל, והמתח הרב בין השחקניות למאמן וההתאחדות הורגש גם במהלך הטורניר. לפני עשרה ימים וילדה אף קיבל הודעה כי הוא לא ימשיך בתפקידו כמאמן הנבחרת, אותה כאמור הוביל לזכייה בגביע העולם.

מנצ'סטר סיטי שולטת ברשימת המועמדים בגברים

בין 12 המועמדים לכדורגלן העונה, נמצאים לא פחות משישה שחקני אלופת אירופה, אלופת אנגליה ומחזיקת הגביע האנגלי, מנצ'סטר סיטי. אחד מהם הוא אילקאי גונדואן, שהקיץ עבר לברצלונה, אך היה חלק בלתי נפרד מהזכייה של סיטי. הסיטיזנס ללא ספק היו הקבוצה המרשימה ביותר ביבשת, כשהפכו לקבוצה האנגלית השנייה אי פעם שזוכה בטרבל (אליפות, גביע וליגת האלופות).
4 צפייה בגלריה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה
המועמד המוביל לתואר מאמן השנה. פפ גווארדיולה
(EPA/PANAGIOTIS MOSCHANDREOU)
בין המועמדים לתואר מאמן השנה, בולט שמו של פפ גווארדיולה, שהוביל את אותה מנצ'סטר סיטי לעונה המופלאה שעברה עליה, כאשר הוא הפך למאמן הראשון בכל הזמנים שזוכה בטרבל עם שתי קבוצות שונות, זאת לאחר שעשה זאת עם ברצלונה בעונת 2008/9.

רשימת המועמדים המלאה

כדורגלן השנה: ג'וליאן אלבארס (מנצ'סטר סיטי), מרסלו ברוזוביץ' (אל נאסר. בעונה שעברה - אינטר), קווין דה בריינה (מנצ'סטר סיטי), אילקאי גונדואן (ברצלונה. בעונה שעברה - מנצ'סטר סיטי), ארלינג הולאנד (מנצ'סטר סיטי), רודרי (מנצ'סטר סיטי), חביצ'ה קבארצחליה (נאפולי), קיליאן אמבאפה (פריז סן ז'רמן), לאו מסי (אינטר מיאמי. בעונה שעברה - פריז סן ז'רמן), ויקטור אוסימן (נאפולי), דקלן רייס (ארסנל. בעונה שעברה - ווסטהאם), ברנרדו סילבה (מנצ'סטר סיטי).
כדורגלנית השנה: אייטנה בונמאטי (ברצלונה), לינדה קאיסדו (ריאל מדריד), רייצ'ל דאלי (אסטון וילה), קאדידיאטו דיאני (ליון), קייטלין פורד (ארסנל), מארי פאולר (מנצ'סטר סיטי), אלכס גרינווד (מנצ'סטר סיטי), ג'ני הרמוסו (פאצ'וקה), לינדזי הוראן (ליון), אמדנה אילסטדט (ארסנל), לורן ג'יימס (צ'לסי), סאם קר (צ'לסי), מאפי לאון (ברצלונה), הינטה מיזנאווה (מנצ'סטר יונייטד), סלמה פראז'ואלו (ברצלונה), קירה וולש (ברצלונה).
4 צפייה בגלריה
הולאנד
הולאנד
מנצ'סטר סיטי שולטת ברשימת המועמדים לכדורגלן השנה. ארלינג הולאנד
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
ג'ני הרמוסו
ג'ני הרמוסו
האירוע הסוער בתום גמר המונדיאל לא גרע מהשנה הנהדרת שעברה עליה. ג'ני הרמוסו
(צילום: STEVE CHRISTO / JIJI PRESS / AFP)
מאמן השנה (גברים): פפ גווארדיולה (מנצ'סטר סיטי), סימונה אינזאגי (אינטר), אנג' פוסטקוגלו (טוטנהאם. בעונה שעברה - סלטיק), לוצ'יאנו ספאלטי (נבחרת איטליה. בעונה שעברה - נאפולי), צ'אבי (ברצלונה).
מאמן/מאמנת השנה (נשים): פטר ג'רהארדסון (נבחרת שבדיה), ג'ונתן גירדאלדס (ברצלונה), טוני גוסטבסון (נבחרת אוסטרליה), אמה הייז (צ'לסי), סרינה ויכמן (נבחרת אנגליה).