סערת הנשיקה בגמר מונדיאל הנשים מסרבת לרדת מהכותרות כאשר כדורגלנית הנבחרת הספרדית, ג'יני הרמוסו, הגישה היום (רביעי) תלונה רשמית נגד נשיא ההתאחדות לואיס רוביאלס ומאשימה אותו ב"תקיפה מינית" לאחר שנישק אותה על השפתיים במהלך טקס הענקת הגביע.
במשך השבועיים האחרונים מאז האירוע חזרה וטענה הרמוסו כי הנשיקה נעשתה בניגוד לרצונה. נשיא ההתאחדות ממשיך לטעון לחפותו. בכתב הגנה חדש שפרסם טוען רוביאלס בן ה-42 שנעשו "כמה טעויות ברורות", שעליהן הוא מתחרט, אך "בשום צורה לא הייתה תוקפנות או אי נוחות בעת הנשיקה".
3 צפייה בגלריה
ג'ני הרמוסו
ג'ני הרמוסו
עולה להתקפה. הרמוסו
(צילום: STEVE CHRISTO / JIJI PRESS / AFP)
התלונה מגיעה יממה לאחר שוילדה חורחה, מאמן הנבחרת ומי שנחשב למקורבו של נשיא ההתאחדות לואיס רוביאלס - פוטר מתפקידו לאחר שמונה שנים. זאת כשבועיים לאחר הזכייה ההיסטורית בגביע. במקומו מונתה העוזרת שלו מונטסה תומה האוסטרית, שהפכה לאישה הראשונה אי פעם בתפקיד.
את ההודעה לפיטורים קיבל וילדה מדירקטוריון חדש שהוקם לאחר שפיפ"א החליטה להשעות את רוביאלס. יש לציין כי היחסים בין המאמן שפוטר לשחקניות הנבחרת היו עכורים עוד לפני שהתפוצצה פרשת הנשיקה. כשנה לפני המונדיאל פרץ מרד שחקניות נגד וילדה, שכלל האשמות קשות על "חוסר מקצועיות ותרבות רעילה" שבאו לידי ביטוי בשיטות האימון שלו
3 צפייה בגלריה
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
רובילאס והרמוסו על הפודיום בגמר המנודיאל
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
3 צפייה בגלריה
חוחרה וילדה
חוחרה וילדה
הראו לו את הדרך החוצה. וילדה
(צילום: Robert Cianflone/Getty Images)
"אחרי כל ההשיגים ואחרי כל העבודה שנעשתה כאן, מצפוני נקי", אמר המאמן בן ה-42 לאחר ההודעה. "נתתי 100 אחוז במשך 17 שנים ואני לא מבין את ההחלטה. לא הגיע לי היות מפוטר. הצלחת הצוות הזה תוערך בעתיד. זה מצב מוזר מבחינתי. מה שהכי כואב זה שהכבוד וההתנהלות שלי מוטלים בספק".
עוד לפני הצטרפו למחאה נגד רוביאלס גם שחקני נבחרת הגברים, שהתכנסו לקראת המשחקים במסגרת מוקדמות היורו מול גאורגיה (שישי, 19:00) וקפריסין (שלישי, 21:45). הקפטנים של לה רוחה - אלברו מוראטה, ססאר אספיליקווטה, מרקו אסנסיו ורודרי - קיימו מסיבת עיתונאים, במהלכה הקריא מוראטה הודעה משותפת של כל הנבחרת. "אנחנו רוצים להצטער ולהביע את הזדהותנו עם השחקניות שראו את הצלחתן מוכתמת", נכתב בהצהרה.