כדורגלנית העבר סילבי ז'אן על תקרית הנשיקה: בושה, פשוט בושה. בא לנו להקיא מזה
(צילום: שמוליק דודפור)
שערוריית הנשיקה בגמר המונדיאל ממשיכה להסעיר את ספרד: וילדה חורחה, מאמן הנבחרת ומי שנחשב למקורבו של נשיא ההתאחדות לואיס רוביאלס - שצולם מנשק את השחקנית ג'ני הרמוסו במהלך חגיגות הזכייה במונדיאל - פוטר היום (שלישי) מתפקידו לאחר שמונה שנים. זאת כשבועיים לאחר שהמאמן הוביל את ספרד לזכייה ראשונה אי פעם בגביע העולם לנשים. במקומו מונתה העוזרת שלו מונטסה תומה האוסטרית, שהפכה לאישה הראשונה אי פעם בתפקיד.
את ההודעה לפיטורים קיבל וילדה מדירקטוריון חדש שהוקם לאחר שפיפ"א החליטה להשעות את רוביאלס, שממשיך לטעון לחפותו. יש לציין כי היחסים בין המאמן שפוטר לשחקניות הנבחרת היו עכורים עוד לפני שהתפוצצה פרשת הנשיקה. כשנה לפני המונדיאל פרץ מרד שחקניות נגד וילדה, שכלל האשמות קשות על "חוסר מקצועיות ותרבות רעילה" שבאו לידי ביטוי בשיטות האימון שלו. 15 שחקניות, כולל השחקנית המצטיינת של המונדיאל איטנה בונמאטי, הודיעו בספטמבר כי לא יתייצבו יותר לנבחרת אם וילדה יישאר בתפקידו, אבל המאמן קיבל את תמיכתו של רוביאלס. שלוש שחקניות בלבד מתוך אותן 15 זומנו למונדיאל, והמתח הרב בין השחקניות למאמן וההתאחדות הורגש גם במהלך הטורניר.
3 צפייה בגלריה
חוחרה וילדה
חוחרה וילדה
קיבל הודעה על סיום דרכו. וילדה
(צילום: Robert Cianflone/Getty Images)
אתמול הצטרפו למחאה נגד רוביאלס גם שחקני נבחרת הגברים, שהתכנסו לקראת המשחקים במסגרת מוקדמות היורו מול גאורגיה (שישי, 19:00) וקפריסין (שלישי, 21:45). הקפטנים של לה רוחה - אלברו מוראטה, ססאר אספיליקווטה, מרקו אסנסיו ורודרי - קיימו מסיבת עיתונאים, במהלכה הקריא מוראטה הודעה משותפת של כל הנבחרת.
"קודם כל, אנחנו רוצים לברך שוב את נבחרת הנשים על הזכייה באליפות העולם", אמר מוראטה, כששאר חברי הסגל של הנבחרת נכחו גם הם במסע"ת. "מדובר באבן דרך היסטורית מלאה במשמעות שתסמן לפני ואחרי בכדורגל הנשים הספרדי, ותעורר השראה לנשים רבות. מסיבה זו, אנחנו רוצים להצטער ולהביע את הזדהותנו עם השחקניות שראו את הצלחתן מוכתמת".
"אנחנו לא מקבלים את ההתנהגות של רוביאלס, שלא התנהג בצורה שראויה לתפקידו. אנו מעמידים את עצמנו בתקיפות ובבהירות לצד הערכים שהספורט מייצג. הכדורגל הספרדי חייב להיות מנוע של כבוד, השראה, הכלה וגיוון ועליו להוות דוגמה בהתנהלותו על המגרש ומחוצה לו".
3 צפייה בגלריה
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
"מה שקרה היה בהסכמה". רוביאלס מחבק את הרמוסו
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
3 צפייה בגלריה
מחאה נגד רוביאלס מחוץ למשרדי ההתאחדות לכדורגל הספרדי
מחאה נגד רוביאלס מחוץ למשרדי ההתאחדות לכדורגל הספרדי
מפגינות נגד רוביאלס מחוץ למשרדי ההתאחדות לכדורגל במדריד
(צילום: REUTERS/Isabel Infantes)
כאמור, רוביאלס ממשיך לטעון לחפותו ומסרב לעזוב את תפקידו. בהודעה רשמית שפרסם בשבוע שעבר המשיך לטעון כי הנשיקה להרמוסו על הפודיום בסיום גמר המונדיאל "הייתה בהסכמת שני הצדדים". עוד כתב: "אני חוזר ואומר: מה שקרה על הפודיום היה בהסכמה. הן בחיבוקי החיבה, כמו גם במה שקרה לאחר מכן. הראיות הרלוונטיות, חוות דעת המומחים, התיעוד והסרטונים מוכיחים את המציאות האמתית. אלו אינם דעות, אלא עובדות ברורות".