כמו שאר קבוצות הפרמייר-ליג, ובהתאם להנחיה המקוממת מטעם הנהלת הליגה, גם טוטנהאם אסרה על הכנסת דגלי ישראל ליציעים. הצעד עורר ביקורות רבות, זאת כאשר התרנגולים ידועים כקבוצה המזוהה עם הקהילה היהודית. למרות זאת, הלונדונים הוציאו הודעת גינוי רפה מאוד ומאוחרת למתקפת הטרור הרצחנית בישראל ב-7 באוקטובר, ואף נמנעו מלכנות את חמאס כארגון טרור.
כעת, מנסים בטוטנהאם להתמודד עם המצב, ולנסות למזער מעט את הנזק בעקבות אותן ביקורות. מאמן הקבוצה, אנג' פוסטקוגלו, פנה לקהל הישראלי והיהודי של המועדון במסיבת עיתונאים לקראת המשחק הביתי נגד פולהאם הערב (שני, 22:00): "זה לא עוד משחק עבורנו. אני מאמין שהתפקיד שלנו הוא לספק לאוהדים שלנו מעט אסקפיזם. כשנעלה לכר דשא יהיו 60 אלף אוהדים ביציע ועוד רבים ברחבי העולם שירצו לראות כדורגל טוב, ויקוו שננצח".
1 צפייה בגלריה
מנור סולומון נגד שפילד יונייטד
מנור סולומון נגד שפילד יונייטד
מאמנו שוחח איתו. מנור סולומון
(צילום: JUSTIN TALLIS / AFP)
בנוסף, פוסטקוגלו התייחס גם למנור סולומון: "שוחחתי איתו. הוא מתמודד עם כמה דברים. לא רק המלחמה, אלא גם הניתוח שהוא עבר. אני מנסה לעזור לו בתהליך הזה. אני פה בשבילו. אני מקווה שהוא ירגיש שיש לו את התמיכה שלנו, ושהוא יכול להישען ולהיעזר בנו. הוא זה שיקבע איך, וכמה עזרה הוא יקבל".
בנוסף, נראה כי המאמן התנער בדבריו מהמדיניות של הפרמייר-ליג וטוטנהאם בפרט בנוגע לאיסור על הכנסת דגלי ישראל. "אני לא מקבל את ההחלטות, ונמצא במועדון רק ארבעה חודשים", אמר. "יש אנשים שנמצאים בקבוצה הזו כל החיים, ואני לא מתכוון לומר להם איך להתנהג, איך להגיב או מה לחשוב. בכל מקום שאני מועסק בו, אני משתדל לאמץ את העמדה של המועדון, כי ברוב המקרים יש אנשים שרואים טוב יותר ממני את התמונה הרחבה".
כאמור, בטוטנהאם גינו השבוע את "האלימות הברוטלית נגד אזרחים" מבלי להתייחס באופן מפורש למתקפת הטרור הרצחנית של חמאס, ואף נמנעו מלכנות אותו ארגון טרור. גם ליברפול עוררה זעם רב, בעיקר בקרב אוהדיה בישראל, לאחר שבמשחקה הביתי האחרון נגד אברטון הוחרם שלט שנתלה ביציעי אנפילד לזכרם של של ארבעה אוהדי ליברפול שנרצחו ב-7 באוקטובר - רועי מונדר, נטע אפשטיין, יובל יפה ואורי טשרניחובסקי, זאת כאשר בקבוצה איפשרו לתלות דגלי פלסטין.