שבוע סוער עבר על הפרמייר-ליג. ברנדן רוג'רס (לסטר) וגרהאם פוטר (צ'לסי) פוטרו אתמול (ראשון), טוטנהאם נפרדה מאנטוניו קונטה לפני כשבוע, ובסך הכל כבר לא פחות מ-12 מאמני פרמייר-ליג פוטרו העונה.
מי שעדיין נותר בתפקידו הוא יורגן קלופ, שאמר היום שהוא עדיין המאמן של ליברפול "בזכות העבר" ולא בזכות העונה הנוכחית, אותה הקבוצה עלולה לסיים במקום בכי גרוע שלה בשבע העונות תחתיו, כשכרגע היא מדורגת שמינית בלבד עם 42 נקודות אחרי 27 משחקים. "אם זו הייתה העונה הראשונה שלי, זה היה אחרת לגמרי", אמר הגרמני. "אני מודע לעובדה שאני יושב כאן בזכות העבר, לא בזכות מה שעשינו העונה".
1 צפייה בגלריה
יורגן קלופ מאמן ליברפול
יורגן קלופ מאמן ליברפול
"אני יודע שאני עדיין כאן בגלל מה שקרה בשנים האחרונות". קלופ
(צילום: רויטרס)
עם ותק שבע שנים ו-177 ימים, קלופ בן ה-55 הוא המאמן שנמצא הכי הרבה זמן בקבוצה שלו מכל מאמני הפרמייר ליג. במהלך התקופה הזו הוא הוביל את ליברפול לזכייה באליפות (ראשונה אחרי 30 שנה), בליגת האלופות, בגיע האנגלי ובגביע הליגה.
"יש לנו בעלים חכמים, אין לי סיבה לפחד", המשיך קלופ. "אני כאן כדי לעמוד במטרות, לא בתור קמע. אני יודע שאני עדיין כאן בגלל מה שקרה בשנים האחרונות, אני לא אוהב את העובדה שאני די צריך לסמוך על זה". על המצב של ליברפול: "אנחנו לא יכולים להמשיך לשחק כמו שאנחנו עושים מדי פעם. זה אסור. אני ממש מאוכזב מאיתנו, שאנחנו עושים דברים כאלה, אבל זה קרה. עכשיו צריך למצוא מוצא ועל זה אנחנו כל הזמן עובדים".
על כך ש-12 מאמני פרמייר ליג פוטרו העונה: "זה מספר נורא, אבל זה מה שזה. כמה קבוצות לא עמדו בציפיות שלהן העונה. יש ציפיות גבוהות, בצדק, ואם אתה לא עומד בהן אתה חייב לקבל את ההחלטות של ההנהלה".
11 משחקים לסיום העונה, ליברפול רחוקה שמונה נקודות מהמקום הרביעי שמוביל לליגת האלופות. מחר (22:00) היא תתארח אצל צ'לסי מהמקום ה-11 לקרב המאכזבות הגדולות של העונה, ותנסה לקטוע רצף של שלושה הפסדים רצופים בכל המסגרות, שהגיע דווקא אחרי ה-0:7 ההיסטורי על מנצ'סטר יונייטד.