טוטנהאם צפויה להיות התחנה השנייה של מנור סולומון בפרמייר-ליג, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. הקשר הישראלי צפוי לעבור כבר מחר (שלישי) בדיקות רפואיות לקראת חתימה על חוזה לחמש שנים, זאת במסגרת העברה חופשית משחטאר דונייצק ובכפוף לאישור פיפ"א. שכרו של סולומון במדי ה"תרנגולים" צפוי לעמוד על כ-2.5 מיליון פאונד לעונה.
שמו של הקשר הישראלי (23) נקשר בטוטנהאם עוד במהלך העונה שעברה, כאשר על פי פרסומים שונים השחקן כבר הספיק לקיים שיחה עם מאמנה החדש, האוסטרלי-יווני ואקס סלטיק הסקוטית, אנג'ה פוסטקוגלו. האחרון יהיה אמון על בנייתה המחודשת של הקבוצה, שככל הנראה תפתח את 2022/23 ללא הסמל הגדול ביותר שלה בעונות האחרונות, הארי קיין.
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
נשאר בלונדון. סולומון
(צילום: Alex Davidson/Getty Images)
סולומון מגיע לטוטנהאם לאחר עונה בה מיעט לשחק בפולהאם (גם בשל פציעה) במדיה כבש 5 שערים ב-24 הופעות בכל המסגרות. השיא הגיע בחודש פברואר האחרון, אז כבש הישראלי את שער הבכורה שלו באנגליה, והחל ברצף מדהים במהלכו הרשית בארבעה מחזורים רצופים והוסיף עוד שער אחד במסגרת הגביע האנגלי - מה שהעלה את קרנו באופן משמעותי. הקוטג'רס הביעו עניין בהמשך העסקתו של הקשר אולם ההצעה מהיריבה העירונית טרפה את הקלפים מבחינת הישראלי.
כאמור, העסקה אותה סגר הבעלים דניאל לוי מול סוכניו של סולומון (פיני זהבי וגלעד קצב) תלויה באישור אופ"א וכוללת העברה חופשית משחטאר, ששחקניה זכאים על פי תקנה של אופ"א להשתחרר ללא תמורה בשל המלחמה במדינה. טוטנהאם תנהל מול הקבוצה האוקראינית בוררות על גובה הפיצוי עבור סולומון.
2 צפייה בגלריה
אנג'ה פוסטקוגלו
אנג'ה פוסטקוגלו
הבוס החדש של מנור. פוסטקוגלו
(צילום: Mark Runnacles/Getty Images)
"היכולת של סולומון בליגת האלופות ובמפעלים האירופיים, כמו גם היותו שחקן חופשי, גרמו לקבוצות הבכירות באנגליה לסמן אותו כיעד", הסבירו ב"סקיי ספורטס" את החתימה הצפויה.
ב"דיילי מייל" פורסם כי "סולומון הרשים מאוד בפולהאם בעונה שעברה, והקבוצה רצתה להשאיר אותו בקרייבן קוטג', אבל טוטנהאם זינקה על ההזדמנות לחטוף אותו".
גם ברייטון של רוברטו דה זרבי הביע עניין בסולומון, שבחר לבסוף להגיע לטוטנהאם, שתפתח את אימוניה ב-18 ביולי אחרי עונת שפל אותה סיימה הקבוצה במקום השמיני, וללא אף כרטיס למפעלים האירופים.