אמו של פלה, סלסטה אראנטס דו נסימנטו, איבדה ביום חמישי האחרון את בנה, אגדת הכדורגל, שנכנע למחלת הסרטן בגיל 82, אך בני המשפחה לא סיפרו לה על כך. סלסטה, שחגגה בנובמבר האחרון יום הולדת 100, הייתה זו שגידלה את פלה ובאינספור ראיונות סיפר הכוכב הברזילאי כי היא אחת הדמויות הכי גדולות שהשפיעו על חייו.
פלה - מותה של אגדה
מריה, בתה היחידה שעדיין נותרה בחיים ואשר מתגוררת איתה בנסטוס, סיפרה ל"מירור" הבריטי כי "אנחנו מדברים עם אמא, אבל היא לא יודעת מה המצב. היא בעולם משלה. היא פוקחת את עיניה כשאני מזכירה את שמו ואומרת: 'אנחנו הולכים להתפלל עבורו', אבל היא לא ממש מודעת למה שאני אומרת".
1 צפייה בגלריה
פלה כדורגלן עבר ברזילאי
פלה כדורגלן עבר ברזילאי
אגדה שהייתה באמת. פלה
(צילום: EPA)
אמו של אחד הכדורגלנים הגדולים שידע המשחק מתרחקת מאור הזרקורים באופן קבוע לאורך השנים. ב-20 בנובמבר האחרון, כשחגגה 100, פלה הקדיש לה פוסט מרגש: "מאז שהייתי ילד קטן, את לימדת אותי את הערך של אהבה ושלווה. יש לי יותר ממאה סיבות להיות אסיר תודה על היותי הבן שלך. תודה על כל יום לצידך, אמא".
פלה - שנחשב בעיני רבים לשחקן הגדול בהיסטוריה - נלחם בסרטן בשנים האחרונות. טקס האשכבה של הברזילאי האגדי, שהוביל את נבחרתו לשלוש זכיות במונדיאל (1958, 1962 ו-1970) ייערך היום (שני) והלוויתו בשלישי.
בשנים האחרונות נכנס ויצא פלה מאשפוזים בעקבות הסרטן איתו התמודד ובשבועות האחרונים היה בטיפול נמרץ ומבודד בבית החולים על שם אלברט איינשטיין בסאו פאולו. טקס האשכבה ייערך באצטדיון של סנטוס, הקבוצה בה שיחק פלה 18 שנים, בה רשם 636 הופעות וכבש 618 שערים. איתה זכה בשש אליפויות ברזיל ועשר פעמים באליפות מחוז סאו פאולו. בניו יורק קוסמוס הוא שיחק רק שתי עונות בהן כבש 37 פעמים ב-64 הופעות. בנבחרת ברזיל יש לפלה 92 הופעות ולא פחות מ-77 שערים.
פלה זכה גם בהרבה תארים אישיים והוכתר לשחקן המאה על ידי המגזין "פרנס פוטבול" כשהוא זוכה ב-122 נקודות ומקדים את דייגו מראדונה (65), יוהאן קרויף (62), אלפרדו די סטפנו (44) ומישל פלאטיני (40). הוא גם נבחר לשחקן המאה של פיפ"א בשנת 2000.