את הטירוף שיש בסרביה סביב הכוכב האדום בלגרד קשה באמת להסביר, זאת תופעה כמעט ייחודית בעולם. זה לא רק המועדון הכי גדול במדינה, זה גם המועדון הכי אהוד, וכשהסרבים אוהבים – הם אוהבים מכל הלב. רמת הסיקור התקשורתי סביב הקבוצה לפעמים יוצאת מכל פרופורציה. במרכז הטירוף כעת נמצא ברק בכר. הוא עוד לא עמד על הקווים במשחק רשמי, וכבר הוכתר כמשיח של הכוכב האדום. האיש שיוביל אותה לעונה בלתי נשכחת בליגת האלופות.
בכר הראה כבר בימים הראשונים שלו בתפקיד שהוא לא מתכוון לדפוק חשבון לאף אחד, כשהודיע לשוער והקפטן מילאן בוריאן שהוא לא ממשיך. זה היה קצת כמו הבחור החדש שמגיע לכלא ונותן אגרוף לאיש הכי חזק בסביבה. זה לא עבר בשקט, והשוער עלה להתקפה בכל הכוח. "לא יכול להיות שמישהו שנמצא יומיים בתפקיד יגיד לי שאני לא ממשיך, נפגעתי מאוד", אמר בוריאן המאוכזב. "נדבר יותר על הדשא ופחות מחוצה לו", אמר בכר לשחקנים כשהגיע. אז הוא נתן לסערה לחלוף, וכשהיא חלפה הוא מצא את עצמו בפוזיציה שונה לחלוטין.
2 צפייה בגלריה
ברק בכר מוצג
ברק בכר מוצג
ברק בכר. פתיחה סוערת
(צילום: מתוך עמוד 'הכוכב האדום בלגרד')
אף אחד כבר לא זוכר את בוריאן (גם בזכות המחליף הישראלי עומרי גלזר), והתקשורת עסוקה כעת בהתלהבות בלתי פוסקת מהמאמן החדש. הפרגונים מעיתונאים, פרשנים ושחקני עבר מגיע על בסיס יומי. ההתלהבות החלה כבר אחרי האימונים הראשונים, והתגברה בזכות זכייה בגביע. לא, לא גביע אמיתי. גביע בטורניר ידידות.
טורניר פארי הוא טורניר שמאורגן ע"י ערוץ טלוויזיה רוסי והמנצחת בו זוכה בפרס כספי. העונה הכוכב האדום וברק בכר הוזמנו להשתתף בו יחד עם זניט סנט פטרסבורג המארחת, פרנבחצ'ה ונפטצ'י באקו. הכוכב האדום נצצה בטורניר עם שלושה ניצחונות וזכייה תוך כדי הצגת כדורגל התקפי וכושר גופני מעולה, אותה נוסחה שעזרה למכבי חיפה להגיע בשנה שעברה לליגת האלופות. מאז הזכייה בטורניר לפני שבועיים, בכר עלה דרגה. מי שעוקב אחרי העיתונות הסרבית עלול לחשוב שהכוכב האדום החתימה את גרסת הכדורגל של פיל ג'קסון. "הקבוצה לוהטת עם ברק בכר, הגישה ההתקפית שלה תגרום לכל האוהדים להתאהב", פירגנו בתקשורת.
"זאת בדיוק הכוכב האדום שאנחנו רוצים לראות", ניתח אגדת העבר ולדימיר פטרוביץ', "ברק בכר עושה עבודה מצוינת. זאת קבוצה הרבה יותר מהירה והתקפית, שמשחקת בשיטות שונות ומחפשת כל הזמן את השער. לנצח את זניט בסנט פטרסבורג זה לא דבר של מה בכך. בכר מאמן מאוד אמיץ". הכוכב האדום לא רק צריכה לנצח, היא גם צריכה לשחק בצורה התקפית, זאת הייתה עיקר הביקורת כלפי הקבוצה בעונה שעברה, אותה קבוצה שהודחה ע"י מכבי חיפה וברק בכר במוקדמות ליגת האלופות. בסרביה מקפידים לציין כי מאמני העבר של הקבוצה הקפידו לתרץ יכולת חלשה במחנה האימונים בכושר הגרוע של השחקנים. העונה זה אחרת.
אחד השחקנים אמר לתקשורת בעילום שם: "אני הולך לישון לפני 23:00 מרוב שאני עייף, לא עשינו שום דבר במחנה חוץ מלישון ולהתאמן. זה לא היה ככה בעבר. המאמן דורש מאיתנו ללחוץ גבוה כל הזמן, הוא רוצה שנגיע מוכנים לליגת האלופות".
והאוהדים? גם הם כבר מאוהבים. אחרי כל ניצחון במחנה האימונים יש עשרות תגובות מפרגנות לבכר. "החיילים של בכר שוב ניצחו", "בכר הוא מאמן מטורף, אני סומך עליו", "אין ספק שהוא האיש הכי מתאים לנו", "כל הקרדיט על היכולת מגיע לו" ועוד שלל מחמאות מעטרות את העמודים של הכוכב האדום ברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
הקהל של הכוכב האדום בלגרד
הקהל של הכוכב האדום בלגרד
הקהל של הכוכב האדום. האוהדים לא מפסיקים לפרגן
(צילום: EPA)

"שינוי מהיר"

ברק בכר לא הגיע לסרביה כדי לזכות באליפות המקומית, כמעט כל אחד יכול לעשות את זה עם הכוכב האדום. הוא הגיע כדי להצליח בליגת האלופות. ראשי המועדון ראו את הניצחון של מכבי חיפה ובכר על יובנטוס בעונה שעברה, ורצו גם. הכוכב האדום העפילה למפעל הכי יוקרתי ביבשת אוטומטית בעקבות הצלחותיה במפעלים האירופיים בשנים האחרונות, והחלום הגדול שלה הוא לתקוע שם יתד. המתחרות שלה היום הן קבוצות כמו דינמו זאגרב וקופנהאגן. קבוצות מליגות בינונית באירופה ששולטות בזירות המקומיות ורוצות להעפיל לליגת האלופות בכל עונה.
הכוכב האדום תהיה בדרג השלישי של שלב הבתים. כל הקבוצות בדרג 1 ו-2 עדיפות עליה בהרבה, ומדרג 4 היא עלולה לקבל את ניוקאסל. שלב הבתים יחל ב-19 בספטמבר וזה אומר כמובן שהכוכב האדום תצטרך להיות בשיא הכושר שלה בתחילת העונה אם היא רוצה לעשות משהו מיוחד במפעל הכי יוקרתי ביבשת.
"הוא שינה כאן הרבה דברים במהירות", הודה המנהל הטכני של הקבומה מרקו מארין, "הבאנו מאמן התקפי כמו שרצינו. שינינו את הסגנון שלנו, הקבוצה משחקת הרבה יותר מהר ולוחצת גבוה יותר. השחקנים נהנים לבוא לאימונים והאווירה טובה. אנחנו רואים התקדמות בכל יום".
"ראיתי את כל הטורניר ברוסיה. בכר הביא אנרגיות חדשות. הקבוצה הרבה יותר מהירה, היא נראית מצוין. אם היא תמשיך ככה אז היא תעשה דברים גדולים בליגת האלופות", הוסיף המגן מילאן גאייץ', שעבר בשנה שעברה מהכוכב האדום לצסק"א מוסקבה. כן, כמו שכבר הבנתם. בסרביה שואלים את כל מי שאפשר כרגע "מה אתה חושב על ברק בכר?" ואפילו דז'אן סטנקוביץ', המאמין שהפסיד לו בשנה שעברה, מחמיא: "הכוכב האדום בהנהגת בכר תהיה מדהימה, הם עבדו טוב במהלך מחנה האימונים. בכר הראה שהוא מבין בכדורגל, אני עומד מאחוריו". כשאתה מקבל מחמאות ממישהו שפוטר בגללך, כנראה שאתה במצב טוב. השאלה אם המחמאות ימשיכו לזרום גם כשהעונה תתחיל, כי כמו שהכוכב האדום יודעת להתאהב מהר, כך היא יכולה להתהפך מהר. הפסד אחד עלול לשנות את הכל.