נכון, אנחנו רק בחודש יולי, אבל ברק בכר יכול לסמן 'וי' על תואר ראשון שלו כמאמן הכוכב האדום בלגרד. גם אם הוא שולי לגמרי. האלופה הסרבית הרשימה הערב (רביעי) עם 1:3 על פנרבחצ'ה וקטפה את תואר טורניר "פארי קאפ" שנערך בסנט פטרסבורג.
אחרי שגברה על זניט הרוסית ונפטצ'י באקו האזרית, גם תיקו היה מספיק לבכר ושחקניו כדי לזכות בפרס השווה חצי מיליון אירו. רק שהמאמן הישראלי ממשיך בקיץ הנהדר שלו ושמר על 100 אחוזי הצלחה על הקווים. פיטר אוליינקה כבש ראשון כבר בדקה הראשונה, מירקו איבניץ' הכפיל (39) ו-ולדימיר לוצ'יץ' סגר עניין (82) בדרך לניצחון על האימפריה הטורקית. ז'ואאו פדרו רק צימק (79). עומרי גלזר היה מחוץ לסגל של הכוכב האדום הפעם.
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה ברק בכר
מאמן מכבי חיפה ברק בכר
יש לו עוד תואר לאוסף. בכר
(צילום: עוז מועלם)
צריך להבין משהו חשוב בנוגע לכוכב האדום בלגרד- ואת זה גם בכר יודע: אמנם מדובר בקנה מידה שונה לגמרי, אבל המעמד היחסי שלה בכדורגל הסרבי דומה לזה של פ.ס.ז' בצרפת ובאיירן מינכן בגרמניה.
אמנם אין שם ציפיות לזכייה באליפות אירופה (אף שהמועדון עשה את זה ב-1991, בימים אחרים בכדורגל העולמי), אבל התפיסה דומה מאוד: אלו קבוצות שמיצו את ההצלחה בזירה המקומית וכבר לוקחים אותה כמובנת מאליה, והדגש המרכזי בבניית הסגל הוא על התאמה לליגת האלופות. זה הבסיס: בלגרד לא סימנה את בכר רק כדי שיביא אליפות (וגם לא את גביע טורניר פארי קאפ). הוא מגיע בדיוק בגלל מה שעשה לכוכב האדום במוקדמות הצ'מפיונס. האתגר שלו בחיפה היה להפתיע קבוצות כמו בלגרד, ואילו האתגר בבלגרד הוא להפתיע שמות מדרג אחר לגמרי.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הכוכב האדום בלגרד
אוהדי הכוכב האדום בלגרד
יכולים להיות מרוצים. אוהדי הכוכב האדום
(צילום: AP)
אולי בשל כך בתקשורת הסרבית הופתעו בשבועות האחרונים מהחיבור המיידי שלו עם ההנהלה: "בכר מקבל יד חופשית לחלוטין כדי לבנות את הקבוצה. ראשי הכוכב האדום מעולם לא איפשרו חופש פעולה כזה לאף מאמן". בינתיים הוא מספק את הסחורה.