בגיל 36 - יוליאן נגלסמן מקבל את אחד התפקידים היוקרתיים בכדורגל האירופי, כשמונה רשמית למאמן נבחרת גרמניה - פחות משנה לקראת היורו הביתי.
המשימה של נגלסמן לא פשוטה בכלל: גרמניה נמצאת באחת התקופות הקשות שלה ב-20 השנה האחרונות, ואחרי ההדחה המשפילה בשלב הבתים במונדיאל האחרון, הגיעה התבוסה 4:1 לנבחרת יפן במשחק הכנה, שחרצה את גורלו של האנזי פליק.
2 צפייה בגלריה
נגלסמן
נגלסמן
המינוי הצפוי. נגלסמן
(צילום: Kirill KUDRYAVTSEV / AFP)
2 צפייה בגלריה
נגלסמן
נגלסמן
בעין המצלמה. נגלסמן
(צילום: REUTERS/Kai Pfaffenbach)
פליק רשם מאזן עלוב ביותר - ארבעה ניצחונות בלבד ב-17 המשחקים האחרונים. לכך יש להוסיף, כאמור, את ההדחה המשפילה במונדיאל האחרון. הניצחון האחרון של גרמניה היה בחודש מארס האחרון - 0:2 על פרו. מה שגרם להתאחדות הגרמנית להודיע בתחילת החודש על פרידה מפליק ומכל הצוות שלו.
"אליפות אירופה תתקיים אצלנו ומשהו מיוחד - שקורה כל כמה עשורים", אמר נגלסמן במסיבת העיתונאים לאחר מינויו. "יש לי רצון גדול לקחת על עצמי את האתגר הזה. כדי שנהיה נבחרת מלוכדת".
נגלסמן התחיל את דרכו בבונדסליגה על הקווים של הופנהיים ב-2016, והפך למאמן הצעיר בתולדות הבונדסליגה בגיל 28. החל מ-2019 עבד בלייפציג והוביל אותה עד לחצי גמר ליגת האלופות. כעבור שנתיים זכה למינוי נוצץ - מאמנה החדש של באיירן מינכן - אולם פוטר באמצע העונה שעברה במהלך שנראה ללא מעט אנשים די תמוה.