עם 19 נקודות ו-23 שערים בשבעה משחקים, באיירן לברקוזן של צ'אבי אלונסו רשמה העונה את הפתיחה הטובה ביותר שלה אי פעם בליגה - וניצבת במקום הראשון בבונדסליגה אחרי שכבר הספיקה לפגוש את האלופה הנצחית באיירן מינכן (2:2) ולייפציג (2:3). עם הביטחון הזה היא תתארח היום אצל וולפסבורג, אותה ניצחה רק פעם אחת בשבעת המפגשים האחרונים. ולא רק זה, בכל שלוש הפעמים שלברקוזן נסעה למשחק חוץ אצל וולפסבורג כשהיא מוליכה את טבלת הבונדסליגה, היא חזרה עם הפסד. אבל, וזה אבל גדול, ללברקוזן הנוכחית יש את ויקטור בוניפייס.
החלוץ הניגרי בן ה-22 חתום על תשעה שערים ושלושה בישולים בעשר הופעותיו הראשונות במדי לברקוזן - שבעה שערים ושני בישולים בליגה - וההתלהבות סביבו מאמירה עם כל שבוע שחולף. חגיגת השערים הקבועה והמבדרת שלו - כיפוף הזרועות, הצמדתן לגוף, הבלטת החזה והצבעה החוצה - כבר הפכה ללהיט, ואפילו בוצעה על ידי בלם נבחרת גרמניה אנטוניו רודיגר אחרי שכבש ב-1:3 על ארה"ב.
5 צפייה בגלריה
ויקטור בוניפייס
ויקטור בוניפייס
ההתלהבות סביבו מאמירה עם כל שבוע שחולף. בוניפייס עם חגיגת השער הקבועה
(צילום: EPA/Ronald Wittek )
הקיץ רכשה לברקוזן את בונפייס מאוניון סן ז'ולואז הבלגית תמורת 20.5 מיליון אירו, זאת לאחר שאלונסו זכה להזדמנות לראות אותו בפעולה לנגד עיניו. הוא היה מלך השערים בליגה האירופית אשתקד עם שישה כיבושים, ובדרך לתואר האישי הוא הבקיע צמד מול אוניון ברלין בשמינית הגמר, ואז מצא את הרשת גם מול לברקוזן עצמה ברבע הגמר, בתיקו 1:1 בגרמניה במשחק הראשון.
לברקוזן לקחה סיכון גדול עם בוניפייס, שבורך בגנטיקה מרשימה לכל הדעות, אך כבר הספיק לקרוע פעמיים רצועות בברכו לפני גיל 20. הפעם הראשונה הייתה בתחילת 2019, שבועות ספורים אחרי שעבר לאירופה, לבודו גלימט הנורבגית - שהיום היא כבר הקבוצה האיכותית במדינה, אבל את עונת 2018 סיימה במקום ה-11. הוא חזר לפעילות רק בסוף ספטמבר, לא מצא את דרכו להרכב הקבוצה בעונת 2020, ובנובמבר של אותה שנה מתסכלת קרע שוב את הרצועות בברכו - והפציעה הזו הצריכה ניתוח מורכב אפילו יותר מהראשונה.
בעודו מתאושש, התבשר בוניפייס כי אמו הלכה לעולמה בניגריה, וזה כמובן כבר היה יותר מדי. הוא שקע בדיכאון, ואפילו שקל לפרוש מכדורגל. לאחר תקופת התאוששות ארוכה שלוותה במצב רוח קטסטרופלי, הוא מצא את הכוחות לחזור לקבוצתו, ובעונת 2022 יועד לתפקד כחלוץ גיבוי. אלא שבוניפייס החל להצטיין בהדרגה, ובקיץ החליטה אוניון סן ז'ילואז לקחת את הסיכון ולשלם עליו 6 מיליון אירו. תוך שנה כאמור היא רשמה עליו רווח של 14.5 מיליון, לאחר שהיה נהדר בכל החזיתות.
5 צפייה בגלריה
ויקטור בוניפייס
ויקטור בוניפייס
גדול וחזק עם שתי רגליים טובות. בוניפייס בפעולה
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
אין ספק שעוד מוקדם לערוך ההשוואה רצינית, אבל בוניפייס מזכיר מעט את רוברט לבנדובסקי. הניגרי גבוה (1.90 מטר), ורחב יותר מהפולני של ברצלונה - שעד לא מזמן היה בלתי ניתן לעצירה בגרמניה - אך העוצמה, יכולת כדרור מפתיעה לטובה, התנועה החכמה בלי הכדור והיכולת לאבד את השומר הן תכונות שהם חולקים. "היריבות יסבלו מולו", הבטיח אלונסו, וכנראה שגם הוא לא דמיין פתיחה שכזו. באוגוסט הפך בוניפייס לשחקן השני בתולדות הבונדסליגה והראשון מאז ארלינג הולאנד בינואר 2020 שנבחר גם לשחקן המצטיין של החודש וגם לשחקן החדש המצטיין של החודש. גם בספטמבר הוא קטף את פרס השחקן החדש של החודש.
בפגרת הנבחרות האחרונה הוא ערך שתי הופעות ראשונות במדי נבחרת ניגריה. הסופר איגלס עמוסים בחלוצים נפלאים, אבל אם ימשיך בקצב הנוכחי, צפוי בוניפייס לקבע עצמו במהרה בחוד של הנבחרת לצד ויקטור אוסימן, מלך שערי הסרייה A בעונה הקודמת ואחד החלוצים הטובים בעולם. בשביל זה, וכדי שללברקוזן יהיה סיכוי אמיתי לקרוא תיגר על באיירן העונה, נראה שבוניפייס בעיקר צריך לקוות שהברכיים ימשיכו להיות בריאות. פוטנציאל להתפתח לכוכב-על וחוסן נפשי הוא כבר הוכיח שיש לו.
כדי למצוא את הפעם האחרונה שפפ גווארדיולה הפסיד בשלושה משחקי ליגה רצופים צריך לחזור עד מאי 2015, אז באיירן מינכן נכנעה ללברקוזן (2:0), אוגסבורג (1:0) ופרייבורג (2:1). היום זה יכול לקרות לו שוב, כשאחרי ההפסדים לוולבס (2:1) וארסנל (1:0), מנצ'סטר סיטי תארח את ברייטון החזקה.
ניצחון של השחפים יקפיץ אותם מעל אלופת אנגליה בטבלה, אך זו לא תהיה משימה פשוטה כמובן. שני ההפסדים של סיטי היו בחוץ, כשרודרי מורחק, וחלק מהגאונות של גווארדיולה היא היכולת שלו לפתור בעיות באמצע העונה. ההופעה של סיטי היום עשויה לספר האם ההפסדים היו עבורה מכה קלה בכנף או תחילתה של בעיה עמוקה.
5 צפייה בגלריה
סיטי לאחר ההפסד לוולבס
סיטי לאחר ההפסד לוולבס
שני הפסדים רצופים בליגה. פיל פודן מאוכזב
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
סרחיו ראמוס לא שיחק נגד ריאל מדריד מאז 2005, אבל היום זה כנראה הולך להשתנות, כשהוא וקבוצתו החדשה-ישנה סביליה, אשר מתקשה ונמצאת במקום ה-14, יארחו את מוליכת הטבלה, במדיה שיחק הבלם הספרדי בן ה-37 במשך 16 עונות והפך לאגדת מועדון.
זו גם תהיה הופעת הבכורה על הקווים של סביליה עבור המאמן האורוגוואי דייגו אלונסו, שהחליף בתפקיד את חוסה לואיס מנדיליבר במהלך פגרת הנבחרות. אלונסו וראמוס יקוו לעצור את ג'וד בלינגהאם, שכבש שמונה שערים ובישל שניים נוספים בשמונה הופעות ליגה העונה.
5 צפייה בגלריה
ראמוס
ראמוס
פוגשת את האקסית. ראמוס
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
במחזור הקודם הביסה מארסיי את לה האבר 0:3, ניצחון ראשון של הקבוצה בעידן ג'נארו גאטוזו, אשר קטע רצף של שישה משחקים בכל המסגרות ללא ניצחון. זה קרה בעיקר הודות לפייר אמריק אובמיאנג, שהיה השחקן הטוב על המגרש ותרם שער ובישול באותו משחק לראשונה מאז מרץ 2022, אז עשה זאת במדי ברצלונה כשחגג עם צמד ובישול מול ריאל מדריד.
החלוץ בן ה-34 מגאבון, שהגיע הקיץ למארסיי כהחתמה נוצצת, תרם גם ארבעה שערים בארבעה משחקים באירופה, אבל בשבעת משחקי הליגה שקדמו למפגש מול לה האבר רשם שני בישולים בלבד. היום הוא וקבוצתו יקוו להמשיך במומנטום החיובי בדרבי מול ניס, שנמצאת במקום השני והיא הקבוצה היחידה בצרפת שטרם הפסידה.
5 צפייה בגלריה
פייר אמריק אובמיאנג
פייר אמריק אובמיאנג
חזר לחייך. אובמיאנג
(צילום: AP Photo/Daniel Cole)