לא ליברפול ולא מנצ'סטר יונייטד, שמחזיקות בבסיס האוהדים אולי הגדול ביותר בישראל, גם לא ארסנל ואפילו לא "הקבוצה היהודית" טוטנהאם. מאף אחת מאלה לא נשמעה בשבוע שעבר הודעת תמיכה מלאה בישראל שלא כללה אף גמגום או סייג, בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס על יישובי עוטף עזה. דווקא קריסטל פאלאס הקטנה, הפתיעה את הישראלים, ולפחות על פי התגובות ברשתות, כבשה את לבם.
הקבוצה מדרום לונדון, בניגוד לאחיותיה הגדולות והעשירות, פירסמה הודעת גינוי חד משמעית נגד החמאס ומתקפת הטרור. "יותר מ-1,000 ישראלים, ובני אדם נוספים שביקרו מהעולם כולל מבריטניה, נרצחו או נחטפו על ידי טרוריסטים מהחמאס ביום שבת", נכתב שם. "כמועדון אנחנו מצטרפים לקולות הגינוי הכלל עולמי בעקבות מותם של כל החפים מפשע. שחקני הקבוצה יענדו סרטים שחורים בשבת הבאה. נערוך גם דקת דומייה לפני משחק הבית הבא שלנו מול טוטנהאם".
3 צפייה בגלריה
קריסטל פאלאס
קריסטל פאלאס
השערים לסלהרסט פארק, מגרשה הביתי של קריסטל פאלאס
(צילום: Mark Runnacles/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
אוהדי קריסטל פאלאס
אוהדי קריסטל פאלאס
יקבלו בקרוב חיזוק ישראלי ביציעים? אוהדי קריסטל פאלאס
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)
הפוסט עם התמיכה בישראל
בניגוד ל"נשרים", הקבוצות הבכירות באנגליה אימצו גרסאות שונות של ההודעה הרשמית והנייטרלית של הפרמייר-ליג, בה נכתב כי "הליגה מזועזעת וכואבת את המשבר בישראל ובעזה, ומגנה ברחיפות את מעשי באלימות הנוראיים והאכזריים נגד אזרחים חפים מפשע". עוד לפני כן פירסמה ההתאחדות האנגלית הודעה ברוח דומה ובה נכתב: "נזכור את הקורבנות החפים מפשע מהאירועים המחרידים בישראל ובפלסטין. המחשבות שלנו איתם". צ'לסי, אגב, פרסמה הודעה שקצת יותר מזוהה עם ישראל אבל לא נמנעה מההשוואה לקורבנות בעזה.
לצד האכזבה מהקבוצות הגדולות, אוהדי כדורגל בישראל מיהרו לחבק את פאלאס, כאשר העמוד הרשמי של הקבוצה בטוויטר נצבע בימים האחרונים בכחול-לבן, חלקם אף הצהירו כי מצאו לעצמם קבוצה חדשה בפרמייר-ליג. "תודה שעמדתם לצד האנושיות", "אתם מועדון נפלא", כתבו בין השאר צייצנים בישראל. אחד מהם אף תייג את טוטנהאם ועקץ בלי היסוס: "לזה אני קורא לנקוט עמדה ולהפגין תמיכה. ההודעה של טוטנהאם הייתה בושה בהתחשב בבעלים (דניאל לוי), שחקנים בסגל הנוכחי (מנור סולומון) וקהל המעריצים". רבים אחרים צבעו את העמוד הרשמי בדגלי ישראל ולבבות.
3 צפייה בגלריה
קריסטל פאלאס
קריסטל פאלאס
הישראלים אומרים תודה בעמוד הטוויטר הרשמי של קריסטל פאלאס
(צילום מסך: מתוך הטוויטר)
בניגוד לאחיותיה הנוצצות מלונדון, ארון הגביעים של קריסטל פאלאס לא עמוס בתארים, ואפשר למצוא בו גביע אנגלי אחד (1990/91). היא אומנם ירדה ליגה חמש פעמים בעבר, אבל שומרת על מקומה בפרמייר-ליג מאז עונת 2013/14 אז עלתה לאחר שמונה שנות היעדרות. אגב, שניים מהבעלים של המועדון היום הם יהודים - ג'ושוע האריס ודיוויד בליצר.
שני שחקנים ישראלים שיחקו לאורך השנים בקריסטל פאלאס: איציק זוהר ודוד אמסלם. הראשון זכור בעיקר ב"תואר" אותו קיבל מאוהדי הקבוצה: "הרכש הגרוע בתולדות המועדון".
לאחר שמונה מחזורים העונה בפרמייר-ליג, ניצבים הנשרים במקום התשיעי, עם שלושה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ושני הפסדים. ובמחזור הקרוב (שבת, 17:00), מצפה לאוהדים הישראלים הטריים שלה ולשחקנים של רוי הודג'סון משחק חוץ סופר קשה נגד ניוקאסל.