ברצלונה, אלופת הליגה הספרדית, פתחה אתמול (ראשון) את מסע הגנת התואר שלה בצורה מאכזבת למדי - 0:0 בחוץ מול חטאפה, במשחק סוער בו נשלפו 10 כרטיסים צהובים ושלושה אדומים, אחד מהם למאמן בארסה צ'אבי.
הקטאלנים - ובמיוחד צ'אבי - זעמו בסיום על השופט ססאר סוטו, שאף לא שרק לעבירה לטענתם על רונלד אראוחו בתוך הרחבה, 14 דקות בתוך תוספת הזמן. זאת בשל טענה לנגיעת יד מוקדמת של גאבי.
2 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה עטים על שופט המשחק
שחקני ברצלונה עטים על שופט המשחק
שחקני ברצלונה עטים על שופט המשחק. "אסור לשתוק"
(צילום: AP Photo/Alvaro Medranda)
"זאת בושה": שער ה"מונדו דפורטיבו"
"קרב ללא פרס": שער ה"ספורט"
"זה נורמלי שאנשים לא ירצו לראות כדורגל אחרי ערב כזה, בקושי היה פה משחק", אמר צ'בי במסיבת העיתונאים. "אם זה המוצר של הליגה אותו אנחנו מוכרים, זו מבוכה. זה המסר שלי. כולם ראו את זה וצריך גם לומר, לא לשתוק".
צ'אבי רתח, כאמור, על השופט: "הוא הרחיק אותי בפעם הראשונה שהיה יכול. הוא עשה זאת כי טענתי שהוא מאפשר להם לעשות הרבה עבירות. בפגישה עם השופטים לפני פתיחת העונה הם אמרו לנו שיהיו יותר סבלניים כלפי המאמנים כי הם מבינים את הלחץ שבו שאנחנו נמצאים. אז אמרו".
2 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
עצבני. צ'אבי
(צילום: EPA/Borja Sanchez-Trillo)
"אני לא ראיתי יד בשום מקום", הוסיף צ'אבי. "אם זה לא יד ברורה, אל תשרוק. זה גם מה שאמרו לנו בפגישה עם השופטים. השופט המציא יד שלא הייתה". למאמן ברצלונה היו טענות גם על תוספות הזמן: "היינו צריכים לעצור שעונים ולהתחיל לספור זמן פעיל במשחק. כל התוספות האלה, זה מגוחך".
גם פרנקי דה יונג זעם לאחר השריקה: "ממש חבל שבליגה הספרדית מתקבלות החלטות כאלה. חטאפה בזבזה 20 או 30 דקות, זה מביך. השופטים חייבים לפעול". בתקשורת הקטאלנית המשיכו במתקפה: "השופט גנב פנדל מבארסה במשחק שבו היו שלוש הרחקות", נכתב ב"מונדו דפורטיבו", כשכותרת השער הייתה נחרצת: "זו בושה".
המתקפה נגד השופט סאטו הגיעה גם מהעיתונאי המוערך והמקורב לברצלונה, פרנססק אגילר, שכתב: "למה שבערב הסעודית לא ירכשו גם את השופטים הספרדים? הם יתנו שואו בכדורגל ויהיו זולים".
מנגד, בחטאפה ממש לא אהבו לשמוע את הביקורת הזאת. מאמן חטאפה, חוסה בורדלאס, אמר: "אני לא חושב שצ'אבי עושה טוב לליגה כשאמר את הדברים האלה. ההערות שלו הן הדרך להצדיק את התיקו מולנו, בטח הסגל שיש להם. אני לא מסכים עם זה שהוא מאשים את השופטים. לא חושב שהם עזרו לנו. מה שהוא אמר לא מכבד".

קפה חתם בריאל מדריד

ומברצלונה לריאל מדריד: אחרי שאיבדה את טיבו קורטואה בגלל פציעה קשה, הבלאנקוס הודיעו היום על החתמתו של קפה. השוער הספרדי מגיע מצ'לסי בהשאלה עד סוף העונה.
קורטואה ינותח בימים הקרובים בברכו השמאלית וכמובן שייעדר תקופה ממושכת.