לפני שמתחילים בכלל לדבר על העונה החדשה שתיפתח הערב (שישי) בספרד - או במילים אחרות, ריאל מדריד וברצלונה - חייבים להתייחס למה שקרה אתמול. תיבו קורטואה, השוער הטוב בעולם, קרע את הרצועה בברך באימון וככל הנראה לא יחזור ב-2023/24. זו מהלומה אדירה.
יש אופציות טובות בשוק. דויד דה חאה החופשי כבר קיבל פנייה מריאל. אבל יש פה משהו שהוא מעבר לאפודה וכפפות: אחרי העזיבה של העוגן קארים בנזמה, עם סגל שמשלב בין צעיר מאוד למבוגר מדי, קורטואה היה צריך להיות הגורם המאזן. מישהו שבטוחים לחלוטין שישאיר את הנקודות בצד הלבן.
5 צפייה בגלריה
ויניסיוס וגונדואן
ויניסיוס וגונדואן
ויניסיוס, קונדה וגונדואן. קיץ שונה
(צילום: Kevin Jairaj-USA TODAY Sports)
לא שהיה צורך בעוד טוויסט לקראת שריקת הפתיחה. קיץ כזה באמת לא היה. ברצלונה היא האלופה, ולא מסוגלת לפעול בשוק ההעברות תחת המגבלות הפיננסיות. ריאל שמה את היד על השחקן המבוקש בעולם, אבל יש הרבה אי-ודאות בנוגע לכיבוש שערים – עם הרגשה חזקה של תקופת מעבר. בואו נרד לפרטים.

קרים בלי קארים

העונה שעברה לא תיזכר כאחת המופלאות בתולדות ריאל, ועדיין הסתיימה עם גביע המלך, סופרקאפ אירופי ואליפות העולם למועדונים. הבעיה הייתה מה שנשאר בתודעה – שרשרת הפסדים בחודשיים האחרונים של הליגה, פלוס תבוסה למנצ'סטר סיטי בחצי גמר הצ'מפיונס שהדגישה את הכבדות שבסגל.
5 צפייה בגלריה
קארים בנזמה
קארים בנזמה
חיסרון לא מבוטל. בנזמה
(צילום: AP)
עכשיו קחו את הנתון הבא: 354 שערים ב-14 עונות – זה מה שנתן בנזמה לריאל. המקבץ מאז שכריסטיאנו רונאלדו עזב את הקבוצה: 30, 27, 30, 44, 31 וזכייה אחת בכדור הזהב. ויניסיוס התפתח לצידו, אבל לא החזיק לבדו את החלק הקדמי של ריאל לאורך זמן, מה גם שתמיד נהנה מהנוכחות של חלוץ מרכזי איכותי כשהוא מגיע מהאגף. ברהים דיאס וחוסלו שהצטרפו הקיץ להתקפה ממש לא ממלאים את המשבצת החסרה.
אבל כאן מסתיים החלק הבעייתי. ג'וד בלינגהאם הוא החבילה השלמה בגיל 20, וליכולות הידועות שלו, כמו טכניקה, אגרסיביות ויכולת לשלוט בכל תפקידי מרכז השדה, התווספו גם המספרים בעונה האחרונה בדורטמונד. עם כל הלחץ על אנגליה, הוא היה השחקן הטוב ביותר שלה במונדיאל, בגיל 19 בלבד. לצד ויניסיוס (23), אורליאן צ'ואמני (23), רודריגו (22) ואדוארדו קמאבינגה (20), בלינגהאם משלים את מקבץ הכישרונות הצעירים החזק ביותר בעולם.
5 צפייה בגלריה
בלינגהאם
בלינגהאם
החבלה השלמה. בלינגהאם
(צילום: EPA/ETIENNE LAURENT)
קיליאן אמבאפה יגיע בסופו של דבר וישנה את מאזן הכוחות השוויוני יחסית בספרד. יש מצב שזה יקרה רק בעוד שנה, אחרי המעבר הצפוי של המאמן קרלו אנצ'לוטי לנבחרת ברזיל. אם זה יקרה כבר העונה, יהיה מדובר בפייבוריטית המוחלטת לאליפות ובקבוצה היחידה שנראה שיכולה להתמודד עם סיטי באירופה.

חלון בצל התקרה

צ'אבי החזיר את הכבוד לברצלונה עם אליפות. הוא אירגן את השורות ונעזר בכישלון אירופי שהוריד את העומס. את הצעד המתבקש הבא מבחינת המועדון – הצלחה בליגת האלופות – יהיה קשה להשלים בקרוב.
5 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
החזיר את הכבוד לברצלונה. צ'אבי
(צילום: Alex Caparros/Getty Images)
לסוף השבוע הנוכחי, לקראת המחזור הראשון מול חטאפה בראשון בערב, בארסה נכנסה עם 13 שחקנים בלבד שהצליחה לרשום. המועדון נאבק בניסיון להתייצב תחת תקרת השכר שהציבה לו הליגה, ועדיין תקוע עם כמה משכורות שלא ניתן להעביר. אילקאי גונדואן הוא השם המרכזי מבין אלה שעדיין מחכים, ובחוזה שלו ישנה אופציית יציאה במקרה שלא יעבור בבקרה, אבל לא נראה שיממש אותה בזמן הקרוב.
בתקשורת הספרדית פירטו את תוכנית העבודה של הנשיא ז'ואן לאפורטה: ראשית כל, אחרי שפרנק קסייה עבר אתמול לאל-אהלי הסעודית, מספר שחקנים נוספים צפויים להימכר בקרוב, בראשם עוסמאן דמבלה שפ.ס.ז' מוכנה לשלם 50 מיליון יורו עבורו; שנית, לאפורטה פועל למכירת חלק מאולפני ברצלונה עבור 60 מיליון יורו, הכנסה שתאפשר גמישות, ואולי גם את החתמת הקשר האחורי שצ'אבי סימן, מרקו וראטי.
5 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
מכונת שערים. לבנדובסקי
(צילום: AP)
השלד מעולה ללא כל ספק, וצ'אבי היה המינוי המדויק ביותר שאפשר לדמיין. רוברט לבנדובסקי יהיה מכונת שערים בכל מקום, פדרי וגאבי גאונים, ההגנה התייצבה בזכות ההחתמות של הקיץ שעבר. אבל כרגע זה נראה קצר מדי. ייתכן שצ'אבי ייאלץ להפשיר את היחסים עם אנסו פאטי כדי לקבל עוד אופציה בהתקפה. גורמים במועדון כבר טענו שהפציעה הקשה מאחוריו וכי החלוץ נמצא בכושר הטוב בחייו. ואולי בכלל המושיע יהיה לאמין ימאל בן ה-16 שממשיך להלהיב בכל הופעה – כישרונות מהנוער אף פעם לא חסרו שם.
אל תצפו ליותר מדי מאתלטיקו מדריד. נראה שתקופת דייגו סימאונה הגיעה למיצוי. שאר הקבוצות לא רלוונטיות למאבק אליפות אמיתי. אלו רק שתי קבוצות שעוברות קיץ משונה, וכמו תמיד ישכחו מכל הצרות ברגע שהקלאסיקו יתחיל.
פורסם לראשונה: 13:40, 11.08.23