בנוסף להגרלת שמינית גמר ליגת האלופות, נערכו היום (שני) גם הגרלות שלבי ההצלבה גם במפעלים המשניים של אופ"א. בליגה האירופית קיבלנו את המפגש הכי מרתק שאפשר, כאשר שני השמות הגדולים ביותר במפעל נפגשים כבר בשלב הפלייאוף, בו המנצחת תעלה לשמינית הגמר. ברצלונה, שנשרה מליגת האלופות תתמודד מול מנצ'סטר יונייטד.
שני המועדונים המפוארים נמצאים בתקופות לא טובות והתרחקו מהטופ האירופי, היכן שהופיעו באופן קבוע. השתיים התמודדו אחת נגד השנייה לא אחת בליגת האלופות, כולל פעמיים בגמר של המפעל. הקטלאנים מתמודדים ראש בראש עם ריאל מדריד על אליפות ספרד ונפרדו בשבת האחרונה מאחד מגדולי השחקנים של המועדון בשנים האחרונות ג'רארד פיקה. מנצ'סטר יונייטד מתקשה בליגה האנגלית ובשבת האחרונה הפסידה לאסטון וילה.
1 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר יונייטד כריסטיאנו רונאלדו
שחקן מנצ'סטר יונייטד כריסטיאנו רונאלדו
מנצ'סטר יונייטד מחכה לברצלונה. כריסטיאנו רונאלדו
(EPA)
משחקים מעניינים נוספים בשלב הפלייאוף: יובנטוס, שסיימה במקום השלישי בבית של מכבי חיפה בליגת האלופות תתמודד מול נאנט הצרפתית. נושרת נוספת מליגת האלופות, איאקס, תשחק נגד אוניון ברלין. הקבוצות שסיימו ראשונות ומחכות בשמינית הגמר: ארסנל, פנרבחצ'ה, בטיס, אוניון סן ז'ילואז, ריאל סוסיאדד, פיינורד, פרייבורג, פרנצווארוש.
כאמור בשלב הפלייאוף הנושרות מליגת האלופות מתמודדות מול הסגניות בשלב הבתים של הליגה האירופית, כאשר המנצחות תעלה לשלב שמינית הגמר, שם תתמודדנה מול הקבוצות שסיימו במקום הראשון. שלב הפלייאוף יתקיים בתאריכים 16 ו-23 בפברואר.
משחקי שלב הפלייאוף: ברצלונה - מנצ'סטר יונייטד יובנטוס - נאנט ספורטינג ליסבון - מיטיולנד שחטאר דונייצק - ראן איאקס - אוניון ברלין לברקוזן - מונאקו סביליה - פ.ס.וו איינדהובן זלצבורג - רומא
צ'אבי, מאמנה של ברצלונה, התייחס להגרלה הקשה שקיבלה קבוצתו. "נפגוש את היריבה הקשה ביותר שהיתה בהגרלה. אבל אנחנו כבר מחכים למפגש הזה. מנצ'סטר יונייטד קבוצה היסטורית שהשתפרה משמעותית עם הגעת אריק טן האח. יש לה שחקנים מצוינים. זו ההגרלה הגרועה ביותר שיכולנו לקבל. בארסה מעולם לא זכתה בליגה האירופית, כך שזה מאתגר. ננסה לזכות".
על המפגש עם כריסטיאנו רונאלדו אמר המאמן: "ליונייטד יש שחקנים נהדרים, זו קבוצה מצוינת בלי קשר אליו. אני חושב שכריסטיאנו שחקן ענק שחתם את שמו בספרי ההיסטוריה של הכדורגל, והוא עדיין מסוגל לעשות זאת".