שערוריית הנשיקה בסיום גמר מונדיאל הנשים מסרבת לרדת מהכותרות. משרד התובע הכללי בספרד פתח היום (שני) בחקירה נגד נשיא ההתאחדות לואיס רוביאלס בגין תקיפה מינית. בהודעה גם נכתב כי לג'ני הרמוסו, אותה נישק רוביאלס בסיום אותו משחק בו הוכתרה ספרד כאלופת העולם, תהיה הזדמנות להגיש תביעה בעצמה. בנוסף, גם ההתאחדות לכדורגל בספרד הסירה את תמיכתה מהנשיא, כשפרסמה הערב דרישה כי יגיש את התפטרותו.
לפני כן, בספרד דיווחו כי אמו של רוביאלס, הסתגרה בכנסיה ופתחה בשביתת רעב בעקבות "מסע הציד" שעובר לטענתה בנה. בנוסף, היא קראה לג'ני הרמוסו, אותה נישק רוביאלס בסיום אותו משחק בו הוכתרה ספרד כאלופת העולם, "לספר את האמת".
2 צפייה בגלריה
לואיס רוביאלס
לואיס רוביאלס
אמו פתחה בשביתת רעב. לואיס רוביאלס
(צילום: Ryan Pierse/Getty Images)
אנחלס בחאר, אמו של רוביאלס טענה כי בנה עובר "מסע ציד מדמם ולא הומני" וכי "פוגעים בו למרות שזה לא מגיע לו". היא טענה כי שביתת הרעב בה פתחה היא ללא הגבלה, עד אשר הצדק ייעשה. עוד דווח כי יחד עם בחאר נמצאת גם אחותה. בחאר קראה להרמוסו לספר את "הגרסה המקורית" של מה שאירע בסיום גמר מונדיאל הנשים והוסיפה: "אם הנשיקה הייתה בהסכמה, אז למה הם מתנהגים אליו בכזו אכזריות? הוא לא מסוגל לפגוע באיש".
לעומתה, כאמור, חלה תפנית בתמיכה לה זה רוביאלס מההתאחדות הספרדית, כשזאת פרסמה הצהרה רשמית ובה דרישה כי הנשיא יגיש את התפטרותו. "זאת לאחר האירועים האחרונים וההתנהגות הבלתי מקובלת שפגעו קשות בתדמית הכדורגל הספרדי", נכתב בהחלטה. "אנו מברכים בחום את נבחרת הנשים בכדורגל על זכייתה בגביע העולם. אנו מעריכים את המשמעות והמורשת של הצלחה עבור הספורט הספרדי. אנו מביעים את הערצתנו ותודתנו לקבוצה ומברכים את כל אלו שבנו לאורך השנים בנחישות את כדורגל הנשים".
עוד הוסיפו בהתאחדות כי התפטרותו של רוביאלס לבדה אינה מספקת, וכי נדרשת רפורמה כללית בהתאחדות "כדי לפנות מקום לעידן חדש של ניהול בכדורגל הספרדי. אנו נמשיך במחויבות שלנו להשקעה בכדורגל הנשים, כמו גם במדיניות השוויון לפיתוח הענף".
עוד לפני, יש לציין, גורמים בהתאחדות הספרדית הביעו תמיכה פומבית ברוביאלס, למרות גל הפרישות של שחקניות הנבחרת והגינויים מצד ראשי המועדונים במדינה. אותם גורמים בהתאחדות איימו לעזוב את אופ"א אם הנשיא יודח סופית מתפקידו. צעד כזה, שכאמור לא ייצא לפועל, היה עלול כמובן להשפיע רבות על הקבוצות הספרדיות ולגרום להדחה שלהן מהמפעלים האירופים.
לפני יומיים הודיעה פיפ"א כי רוביאלס מושעה באופן זמני מכל פעילות ברמה הלאומית והבינ"ל מטעם ההתאחדות הספרדית. לאחר מכן כל חברי צוות האימון של הנבחרת הודיעו על התפטרות מתפקידם פרט למאמן חורחה וילדה, שמקורב לנשיא, אך גם ביקר את התנהגותו.
2 צפייה בגלריה
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
סערה גדולה בספרד. הרמוסו ורוביאלס
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
מפיפ"א נמסר כי "ההשעיה היא לתקופה ראשונית של 90 יום בעקבות ההליכים המשמעתיים שנפתחו נגד רוביאלס. כמו כן, הוצאו שתי הנחיות נוספות המורות לרוביאלס או כל אחד מההתאחדות הספרדית לא ליצור קשר עם השחקנית ג'ני הרמוסו".
סירובו של רוביאלס לעזוב את תפקידו גרר תגובות נזעמות מצד מספר רב של גורמים. 81 שחקניות מהליגה הספרדית, ביניהן גם כל שחקניות הסגל של אלופת העולם הטריה, הודיעו כי לא יופיעו במדי הנבחרת עד אשר רוביאלס יודח מתפקידו.
מברצלונה, ממנה הגיעו תשע שחקניות לסגל נבחרת הנשים של ספרד, נמסר: "התנהגותו של רובילאס אינה מתקבלת על הדעת". גם קבוצות נוספות כמו ריאל מדריד, אספניול וסביליה הצטרפו לביקורות כלפי נשיא ההתאחדות הספרדית ודרשו כי יתפטר מתפקידו.
ואם זה לא מספיק, תמרה ראמוס, שעבדה תחת רוביאלס כשזה שימש כיו"ר ארגון השחקנים בספרד, סיפרה כי עברה השפלות על-ידו כבר לפני עשור. "אני לא מופתעת מפיצוץ כל הפרשה האחרונה", אמרה ראמוס והוסיפה: "אני עברתי השפלות על בסיס יומי. פעם אחת הוא שאל אותי: מה צבע התחתונים שלי? זה היה אובססיבי".
גם ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס, תקף: "מה שראינו היה לא מקובל, אבל גם ההתנצלויות של רוביאלס אינן מספיקות ואפילו אינן מתאימות ולכן עליו להמשיך לנקוט בצעדים להבהרתו".
פורסם לראשונה: 14:28, 28.08.23