"תקרית הנשיקה" - בה היה מעורב יו"ר ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס - לא יורדת מסדר היום במדינה - והיום (שבת) נרשמו דרמות נוספת. פיפ"א הודיעה כי היא משעה באופן זמני את רוביאלס מכל פעילות ברמה הלאומית והבינ"ל מטעם ההתאחדות הספרדית, ובנוסף כל חברי צוות האימון של הנבחרת הודיעו על התפטרות מתפקידם פרט למאמן חורחה וילדה, שמקורב לנשיא.
מפיפ"א נמסר כי "ההשעיה תיכנס היום לתוקף והיא לתקופה ראשונית של 90 יום בעקבות ההליכים המשמעתיים שנפתחו נגד אוביאלס. כמו כן, הוצאו שתי הנחיות נוספות המורות לרוביאלס או כל אחד מההתאחדות הספרדית לא ליצור קשר עם השחקנית ג'ני הרמוסו".
2 צפייה בגלריה
רוביאלס
רוביאלס
יתפטר? זה לא נראה כך. רוביאלס
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
הטלטלה הזו מתרחשת יממה לאחר שג'ני הרמוסו - כוכבת הנבחרת אשר אותה רוביאלס נישק בכוח על הפודיום בסיום גמר המונדיאל - הודיעה כי "היא לא הסכימה לכך בשום צורה". הבוקר, אגב, החליטו בהתאחדות לעלות להתקפה. בצעד חסר תקדים נמסר מההתאחדות הספרדית כי הם יתבעו את הרמוסו על "דברי שקר" וכי "הראיות חותכות. רוביאלס לא שיקר. יש ארבע תמונות שונות שמראות שהיא חיבקה את רוביאלס ולא התנגדה לנשיקה".
סירובו של רובילאס לעזוב את תפקידו גרר בימים האחרונים תגובות נזעמות מצד מספר רב של גורמים. 81 שחקניות מהליגה הספרדית, ביניהן גם כל שחקניות הסגל של אלופת העולם הטריה, הודיעו כי לא יופיעו במדי הנבחרת עד אשר רוביאלס יודח מתפקידו.
מברצלונה, ממנה הגיעו תשע שחקניות לסגל נבחרת הנשים של ספרד, נמסר: "התנהגותו של רובילאס אינה מתקבלת על הדעת". גם קבוצות נוספות כמו ריאל מדריד, אספניול וסביליה הצטרפו לביקורות כלפי נשיא ההתאחדות הספרדית ודרשו כי יתפטר מתפקידו. כזכור, בפיפ"א פתחו בהליך משמעתי נגד רובילאס ואמרו כי "התנהגותו מוציאה שם רע לספורט בכלל ולכדורגל בפרט".
2 צפייה בגלריה
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
סערה גדולה בספרד. הרמוסו ורוביאלס
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
ואם זה לא מספיק, תמרה ראמוס, שעבדה תחת רוביאלס כשזה שימש כיו"ר ארגון השחקנים בספרד, סיפרה כי עברה השפלות על-ידו כבר לפני עשור. "אני לא מופתעת מפיצוץ כל הפרשה האחרונה", אמרה ראמוס והוסיפה: "אני עברתי השפלות על בסיס יומי. פעם אחת הוא שאל אותי: מה צבע התחתונים שלי? זה היה אובססיבי".
גם ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס, תקף: "מה שראינו היה לא מקובל, אבל גם ההתנצלויות של רוביאלס אינן מספיקות ואפילו אינן מתאימות ולכן עליו להמשיך לנקוט בצעדים להבהרתו".
פורסם לראשונה: 11:38, 26.08.23