"תקרית הנשיקה" - בה היה מעורב יו"ר ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס - לא יורדת מסדר היום במדינה. הערב (שישי) נרשמה תפנית נוספת: 81 שחקניות מהליגה הספרדית, ביניהן גם שחקניות מאלופת העולם הטריה, הודיעו כי לא יופיעו במדי הנבחרת עד אשר רוביאלס יודח מתפקידו.
כזכור, ספרד סוערת בימים האחרונים בשל התנהגותו של רוביאלס. בסרטון וידאו, רגע לאחר הגמר ועל דוכן המדליות, נראה רוביאלס מחבק כל אחת משחקניות נבחרת ספרד (שזכתה לראשונה בהיסטוריה במונדיאל הנשים), אבל את הכוכבת ג'ניפר הרמוסו, משום מה, הוא תפס בראשה ונישק בפה באגרסיביות.
2 צפייה בגלריה
רוביאלס
רוביאלס
יתפטר? רוביאלס
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
הערב, בהצהרה שפרסם איגוד השחקניות הספרדי, צוטטה הרמוסו, אשר טענה: "אני רוצה להבהיר, שבשום זמן לא הסכמתי לנשיקה". רוביאלס עצמו הבהיר הבוקר כי אין בכוונתו להתפטר. לטענתו, הוא חווה מתקפה ו"ציד מכשפות" כהגדרתו המנוהל בידי "פמיניסטיות מזויפות".
סירובו של רובילאס לעזוב את תפקידו גרר, כאמור, תגובות נזעמות מצד מספר רב של גורמים. מברצלונה, ממנה הגיעו 9 שחקניות לסגל נבחרת הנשים של ספרד, נמסר: "התנהגותו של רובילאס אינה מתקבלת על הדעת". גם קבוצות נוספות כמו אספניול וסביליה הצטרפו לביקורות כלפי יו"ר ההתאחדות הספרדית ודרשו כי יתפטר מתפקידו. כזכור, בפיפ"א פתחו בהליך משמעתי נגד רובילאס ואמרו כי "התנהגותו מוציאה שם רע לספורט בכלל ולכדורגל בפרט".
2 צפייה בגלריה
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
סערה גדולה בספרד. הרמוסו ורוביאלס
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
ואם זה לא מספיק, תמרה ראמוס, שעבדה תחת רוביאלס כשזה שימש כיו"ר ארגון השחקנים בספרד, סיפרה כי עברה השפלות על-ידו כבר לפני עשור. "אני לא מופתעת מפיצוץ כל הפרשה האחרונה", אמרה ראמוס והוסיפה: "אני עברתי השפלות על בסיס יומי. פעם אחת הוא שאל אותי: מה צבע התחתונים שלי? זה היה אובססיבי".
שלשום, אגב, תקף אותו גם ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס: "מה שראינו היה לא מקובל, אבל גם ההתנצלויות של רוביאלס אינן מספיקות ואפילו אינן מתאימות ולכן עליו להמשיך לנקוט בצעדים להבהרתו".