ארסנל פתחה עוד עונה בצורה מאכזבת ואחרי שני מחזורים היא עדיין ללא נקודות וללא שער. אם האוהדים חשבו שהמעידה מול העולה החדשה ברנטפורד במחזור הפתיחה הייתה מקרית, הגיע אתמול ה-2:0 בדרבי מול צ'לסי, בסיומו קריאות הבוז נשמעו היטב באצטדיון האמירויות. ביום שבת גם מצפה להם מנצ'סטר סיטי בחוץ ולא מן הנמנע שהם ייצאו לפגרת הנבחרות בתחילת ספטמבר עם אפס נקודות והרבה מאוד דאגות.
נכון שמדובר בשני משחקים בלבד, אבל תמרורי האזהרה כבר מהבהבים בכל העוצמה. בכל 118 העונות שלהם בליגות המקצועניות, התותחנים מעולם לא מצאו את עצמם ללא נקודה או שער אחרי שני משחקים. זאת גם הפעם הראשונה ב-29 השנים האחרונות שהם יסיימו מחזור שהוא לא הראשון מתחת לקו האדום. אפשר להוסיף גם את העובדה שאפילו בהכנה הם עדיין לא ניצחו כדי לקבל את השורה התחתונה: מדובר בפתיחה הגרועה בתולדות המועדון.
3 צפייה בגלריה
ארסנל ארטטה מנחם את פלוריאן באלוגאן
ארסנל ארטטה מנחם את פלוריאן באלוגאן
ארטטה מנחם את פלוריאן באלוגאן
(צילום: גטי אימג'ס)
התותחנים, שלא נמצאים בתמונת האליפות כבר שנים, דווקא שפכו בקיץ הרבה כסף או ליתר דיוק 147 מיליון אירו. בינתיים זה ממש לא בא לידי ביטוי. בזמן שמנצ'סטר יונייטד הנחיתה את ג'יידון סאנצ'ו, מנצ'סטר סיטי את ג'ק גריליש וצ'לסי נהנתה כבר אתמול מרומלו לוקאקו, בארסנל שוב הסתפקו בשחקנים מהשורה השנייה כמו הבלם בן ווייט שנרכש בעבור 58.8 מיליון אירו מברייטון, מרטין אודגור שהגיע מהספסל של ריאל מדריד וימתין לבכורה המחודשת והשוער המחליף ארון רמסדייל, שירד ליגה בעונה שעברה עם שפילד יונייטד.
"איך אפשר לבזבז כל כך הרבה כסף ולצרף רק שחקנים צעירים?", תהה שחקן העבר של התותחנים, בקארי סאניה. "זה אולי טוב בראייה עתידית, אבל צריך לחשוב גם על ההווה. פעם שחקנים היו רוצים להגיע למועדון, היום איבדנו את ה-DNA". גם עמנואל פטי שהיה חלק מהקבוצה הגדולה של סוף שנות ה-90, כולל הדאבל ב-1997/98, היה רחוק מלהיות מרוצה: "אני לא מרגיש כלום יותר כשאני צופה בהם. הפכתי אדיש לגמרי. מה הם רוצים להשיג? יש להם בכלל כיוון? אני פשוט לא מבין על מה בזבזו כל כך הרבה כסף".
3 צפייה בגלריה
פייר-אמריק אובמיאנג
פייר-אמריק אובמיאנג
פייר-אמריק אובמיאנג. לא בעניינים
(צילום: רויטרס)
עיקר הלחץ מופנה כעת לכיוונו של המנג'ר מיקל ארטטה. הספרדי, שוויתר על תפקידו כעוזר של פפ גווארדיולה בדצמבר 2019 ופתח מאז עונה שנייה על הקווים כמאמן ראשי, קיבל עד כה מספיק קרדיט, אך בינתיים זה לא נראה טוב אפילו ביחס לתקופה הכושלת של אונאי אמרי. "זאת תקופה קשה שחייבים לעבור", ניסה ארטטה להסביר אחרי ההפסד לבלוז. "רחמים עצמיים לא יעזרו כאן. צריך לעמוד מול הביקורות והאתגרים. הדברים יסתדרו. אנחנו ארסנל ופה מצפים לניצחון בכל משחק".
המאמן גם חטף מהתקשורת האנגלית לאחר שבחר להודות לאוהדים על התמיכה למרות שריקות הבוז הצורמות שנשמעו היטב ברחבי האצטדיון. "ראיתי הרבה נקודות חיוביות מהקהל במהלך המשחק. אני חייב להודות לאוהדים שניסו לדחוף את השחקנים ברגע קשה". מי שיצא להגנתו של ארטטה היה רוי קין שמשמש כיום כפרשן של רשת "סקיי": "חייבים לתת לו זמן. ראינו שאולה גונאר סולשיאר היה צריך כמעט שלוש עונות עד שיונייטד התחילה להתקדם. גם למאמן מנוסה כמו יורגן קלופ לקח זמן לבסס את עצמו בליברפול".
3 צפייה בגלריה
ארסנל
ארסנל
סובלים. אוהדי ארסנל
(צילום: AFP)
כוכב העבר האירי גם סימן את הבעיה העיקרית: "ארסנל חייבת שחקנים מובילים ומנוסים לצד הצעירים וכיום אין להם כאלה. יש להם שחקנים שמרווחים סכומי עתק ונהנים מהחיים הטובים בלונדון מבלי לספק את הסחורה, ואי אפשר להיפטר מהם בגלל החוזים ההזויים שיש להם. המאמן פשוט תקוע איתם".
אז מה הלאה? התותחנים יקוו לקבל במהרה את בן ווייט ואלכסנדר לקאזט שיתאוששו בקרוב מהקורונה. גם תומאס פארטיי יחזור בקרוב מפציעה ויחזק את הקישור שהתרסק לחלוטין מול צ'לסי. מרטין אודגור יוכל להוסיף קצת יצירתיות מקדימה וכמובן הרבה תלוי בפייר-אמריק אובמיאנג, שמתאושש עדיין מפציעה ועלה מהספסל בהפסד לצ'לסי.