המצב הביטחוני הקשה, מתקפת המחבלים בעוטף עזה והיציאה למבצע "חרבות ברזל" משפיעים כמובן על הספורט הישראלי, כאשר גם ברחבי העולם מגיבים לאירועים. אתמול עזבו מספר שחקנים זרים את הארץ, וגם משחקה של נבחרת ישראל נגד שווייץ, שהיה אמור להתקיים ביום חמישי בבלומפילד, נדחה באופן רשמי. גם היום (שני) ynet מביא את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
22:31: אוהדי טלקום בון הניפו בפתיחת משחק הליגה נגד מיטלדויטשר שלטי הזדהות עם אוהדי הפועל ירושלים וישראל. "המחשבות והתפילות עבור חברינו מהפועל ירושלים, היו חזקים בישראל", נכתב שם. כזכור, בון ניצחה את האדומים של אלכסנדר דג'יקיץ' 70:77 במסגרת גמר ליגת האלופות של פיב"א.
21:40: הותר לפרסום כי אחד הנרצחים הוא שחקנה של מ.ס באר-שבע מליגה ג', אושר שמעיה ז"ל. הוא שיחק עד נערים ב' בהפועל באר-שבע.
18:00: ליגת ה-NFL הצטרפה ל-NBA והוציאה הודעה רשמית של תמיכה בישראל: "אנחנו אבלים על מותם של אנשים חפים מפשע בישראל. אנחנו מגנים כל פעילות של טרור, ומשתתפים בצער המשפחות. מתפללים לשלום". ההודעה הזאת מצטרפת לתמיכה הבלתי מסויגת של הספורט האמריקאי בישראל.
17:30: פיב"א הודיעה על דחיית משחקיהן הקרובים של הנציגות הישראליות ביורוקאפ לנשים והיורופקאפ לגברים, לשני המחזורים הקרובים.
17:20- הפועל חיפה הודיעה: שחקן הקבוצה איתמר נוי גוייס בצו 8 למילואים עם גדוד רפואה בצפון הארץ. נוי בן ה-22 הצטרף להפועל חיפה בתחילת העונה. גם קפטן הפועל חדרה, מנשה זלקה, גויס למילואים.
15:47 - ולנסיה הודיעה כי היא החליפה ביתיות עם מכבי ת"א והיא תארח אותה ב-18 באוקטובר במסגרת היורוליג. כזכור, המשחק בין מכבי ת"א למילאנו שהיה אמור להיערך ביום חמישי הקרוב נדחה. השחקנים הזרים של מכבי ת"א המריאו לקפריסין, ושאר הקבוצה תצטרף אליהם בהמשך.
5 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון עם בונזי קולסון
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון עם בונזי קולסון
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון עם בונזי קולסון
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
איתמר נוי
איתמר נוי
איתמר נוי
15:45 - פיב"א צפויה לדחות במהלך הערב את משחקיהן הקרובים של שתי הנציגות הישראליות ביורוקאפ לנשים, אליצור רמלה ורמת השרון. רמלה אמורה על-פי התכנון לארח ביום חמישי את קלדוניה הבריטית, רמת השרון את ביזקאיה הספרדית.
15:40 - שחקניה הזרים של הפועל גליל עליון עזבו את הארץ בעקבות האזעקות בצפון. הם טסו ליוון ביוזמת מינהלת הליגה בכדורסל.
13:18 - שוער ריאל מדריד ונבחרת בלגיה תיבו קורטואה, הנשוי לדוגמנית הישראלית מישל גרציג, פירסם הודעת תמיכה בישראל בחשבון האינסטגרם שלו: "אני עצוב מאוד בעקבות המצב. תנחומיי ואהבתי לחברים ולמשפחה שלי בישראל, בתקווה שהסיוט הזה ייגמר בקרוב".
5 צפייה בגלריה
תיבו קורטואה
תיבו קורטואה
עומד לצד ישראל. קורטואה
(צילום: עוז מועלם)
13:17 - שחקן הפועל ת"א עומר סניור הגיע למלון הרודס בו מתארחים תושבי עוטף עזה, הצטלם ושיחק עם הילדים שפונו למרכז הארץ מאזור הלחימה.
11:42 - יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ ומנכ"ל איגוד השופטים יריב טפר עדכנו את אופ"א כי צוותי השיפוט, מבקרי השופטים והמשקיפים הישראלים לא יקחו חלק במשחקים אליהם שובצו במוקדמות אליפות אירופה לנבחרות בוגרות וצעירות או במשחקים בעתיד הקרוב, זאת בשל המצב הביטחוני בארץ.
11:05 - בתקשורת הסרבית מדווחים כי מאמן הכוכב האדום בלגרד ברק בכר, ואנשי צוותו הישראלים גיא צרפתי, גיא ויזיגר ואדם דוד תקועים במדינה הבלקנית ולא יכולים להגיע ארצה בגלל הלחימה. "הם נראים בדיכאון, אבל רגועים בהתחשב במצב", נכתב ב-"informer". הצוות הישראלי וגם השוער עומרי גלזר היו אמורים לשוב ארצה בזמן פגרת הנבחרות, אך כאמור, נכון לעכשיו זה לא מתאפשר.
5 צפייה בגלריה
מאמן הכוכב האדום בלגרד ברק בכר עם עוזרו גיא צרפתי, גיא ויזיגר
מאמן הכוכב האדום בלגרד ברק בכר עם עוזרו גיא צרפתי, גיא ויזיגר
תקועים בסרביה. ברק בכר עם אנשי צוותו גיא צרפתי וגיא ויזיגר
( REUTERS/Novak Djurovic)
"למרות שהם תכננו לטוס לישראל, אף אחד מהם לא יוכל לעשות זאת וזה קשה להם", נכתב. "המשפחה של בכר בת"א, לגלזר יש רק את אשתו כאן והמשפחה של אחד העוזרים נמצאת פה. המשפחות של כל היתר בישראל".
10:21 - הפועל חדרה שבה הבוקר לאימונים, ללא הזרים סמי בורארד וארון ליה איסקה שבחרו לעזוב בשלב זה את הארץ, בלי טוני גומס שהצטרף לנבחרתו גינאה ביסאו וללא הקפטן מנשה זלקה, שגויס למילואים.
5 צפייה בגלריה
מיגל ויטור
מיגל ויטור
"ישראל, תהיי חזקה!". מיגל ויטור
(צילום: אלעד גרשגורן)
7:01 - לאחר ההודעה על דחיית משחקה של הנבחרת נגד שווייץ, מיגל ויטור החליט לטוס למולדתו, פורטוגל, והביע תמיכה בישראל בפוסט שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו: "אני מחכה לטיסה שלי כדי להצטרף לאשתי וילדיי שנמצאים שם, אבל הלב והמחשבות נשארים עם חבריי בישראל. אין מילים לתאר את הכעס והעצב שאני מרגיש. לישראל לא מגיע לעבור את זה, לאף אחד לא מגיע לעבור מתקפות ברבריות כאלה. לילדים ישראלים לא מגיע לחיות בפחד ובלי תקווה. לבי עם הקורבנות ועם בני משפחותיהם. שולח תנחומים ואומץ לקראת הימים באים. לכל מי שנלחם למען המדינה שלנו, אתם גיבורים. ישראל, תהיי חזקה!".
6:45 - קיירי ארווינג, שלפני שנה הסתבך לאחר ששיתף בחשבונותיו ברשתות החברתיות לינק לסרט דוקומנטרי בעל תכנים אנטישמיים, פירסם ציוץ אמורפי שככל הנראה מתייחס למלחמה, מבלי לנקוט עמדה ממשית: "אלוהים צופה בכל מה שקורה בעולם".
6:33 - מרתה דרפה, שחקניתה הסרבית של מכבי חיפה בכדורעף, התייחסה בחשבון האינסטגרם שלה למצב בארץ: "תודה לכל אלה שהגיבו ושלחו הודעות. זה יום עצוב מאוד לישראל. מבחינתי, המקום הכי בטוח בשבילי כרגע הוא היכן שאני נמצאת - בחיפה. אין פה אזעקות או איומים מהאוויר. החיים ממשיכים כסדרם. יש לנו אספקת אוכל, מקלטים ואנחנו מוכנים לכל תרחיש. אנחנו מקווים שהמצב יירגע במהרה עם כמה שפחות קורבנות".
6:15 - גם אוהדי ראג'ה קזבלנקה המרוקאית תומכים בפלסטינים, עם שירים והנפת דגלים.
6:02 - ארגון האולטראס של אוהדי פריז סן ז'רמן הביע תמיכה בפלסטינים ובעזה, תוך כדי הנפת דגל פלסטין: "ויווה פלסטין מפריז ועד עזה".
5:49 - הכדורגלן ניב ברקוביץ', שמשחק בליגת המכללות האמריקאית, הבקיע הלילה במדי אוניברסטית SMU ופרץ בבכי. בנוסף, הוא ענד סרטים עם ציור של מגן דוד והכיתוב "התפללו עבור ישראל". לאחר המשחק צייץ: "להבקיע היום היה אחד הרגעים הכי אמוציונליים שהיו לי בחיים והדמעות לא הפסיקו לזלוג. תודה לחברים ולמאמנים שמצליחים להשאיר אותי שפוי בזמנים הנוראים האלה".
5:33 - לאחר שמספר קבוצות ב-NBA, יחד עם לא מעט שחקנים - בהווה ובעבר - הביעו תמיכה בישראל, הנהלת הליגה פירסמה הודעה רשמית בה הביעה סולידריות: "אנו אבלים על אובדן החיים הנורא בישראל ומגנים את מעשי הטרור האלו. עומדים לצד ישראל ומתפללים לשלום באזור כולו".
פורסם לראשונה: 08:12, 09.10.23