אחד מהכוכבים הגדולים של נבחרת ברזיל וריאל מדריד, רודריגו, חשף כי ספג עלבונות גזעניים ברשתות החברתיות מאוהדי ארגנטינה, פחות מיומיים לאחר אותו משחק סוער בו התעמת עם לאו מסי ונבחרתו הפסידה 1:0 לאלופת העולם במוקדמות המונדיאל.
בהודעה שפרסם באינסטגרם, כתב: "הגזענים תמיד פעילים. ברשתות החברתיות שלי הופצו תגובות ועלבונות, ועוד כל מני שטויות. אם לא נעשה מה שהם רוצים ולא נתנהג כפי שהם רוצים שנתנהג, או אם נלבש משהו שמפריע להם, אם לא נוריד את הראש כשתקופים אותנו, אם אנחנו תופסים שטחים שהם חושבים ששייכים להם - גזענים נוקטים בכל פעולה עם כל ההתנהגות הפלילית הזו. אין לכם מזל, לא נעצור!".
1 צפייה בגלריה
רודריגו
רודריגו
ספג עלבונות ברשת. רודריגו
(צילום: AP Photo/Silvia Izquierdo)
הפוסט של רודריגו
כזכור, עימותים אלימים פרצו בין כוחות המשטרה שנכחו באצטדיון המרקאנה לבין האוהדים הארגנטינאים, מה שגרם לשחקני האורחת לרדת בהפגנתיות לחדר ההלבשה. לאחר דקות ארוכות של המתנה, אלופת העולם שבה בסופו של דבר לכר הדשא, והמשחק החל באיחור של חצי שעה.
מי שתמך ברודריגו לאחר הפוסט שפרסם היה חברו לנבחרת ולריאל, ויניסיוס ג'וניור. "לא נעצור", צייץ. ויניסיוס, כידוע, סובל לאורך כל תקופתו בספרד בגזענות בלתי פוסקת מצד אוהדי הקבוצות היריבות. בקלאסיקו האחרון, למשל, אוהד ברצלונה קרא לעברו "קוף". לפני חצי שנה אף נתלתה בובה בדמותו מעל גשר בוולנסיה, לפני המשחק מול ריאל במסטאיה.