נבחרת ארגנטינה ניצחה הלילה (בין שלישי לרביעי) 0:1 בחוץ את ברזיל במסגרת מוקדמות המונדיאל, והנחילה לסלסאו הפסד ביתי ראשון אי פעם במסגרת זו. הבלם ניקולאס אוטמנדי כבש בדקה ה-63 את השער היחיד במשחק לזכות אלופת העולם, שנותרה במקום הראשון. ברזיל לעומת זאת, ספגה את הפסדה השלישי במהלך המוקדמות, והיא במקום השישי בלבד (שעדיין מבטיח העפלה למונדיאל) עם שבע נקודות, שמונה נקודות פחות מהארגנטינאים שבפסגה.
דרמה גדולה התרחשה לפני תחילת המשחק, שכמעט גרמה לפיצוצו. עימותים אלימים פרצו בין כוחות המשטרה שנכחו באצטדיון המרקאנה לבין האוהדים הארגנטינאים, מה שגרם לשחקני האורחת לרדת בהפגנתיות לחדר ההלבשה. לאחר דקות ארוכות של המתנה, אלופת העולם שבה בסופו של דבר לכר הדשא, והמשחק החל באיחור של חצי שעה.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים
(AP Photo/Silvia Izquierdo)
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים
הנחילו לברזיל הפסד ביתי ראשון אי פעם במוקדמות המונדיאל. מסי וחבריו חוגגים בסיום
(EPA/Andre Coelho)
על המגרש עצמו הכדורגל לא התעלה לרמה גבוהה יתר על המידה. ארגנטינה הצליחה לכבוש באיום הראשון שלה לעבר המסגרת (שניים סך הכל במשך כל המשחק), כאשר אוטמנדי נגח היטב לרשת של אליסון בדקה ה-63 לאחר הגבהה של ג'ובאני לו סלסו. בברזיל, ג'ואלינגטון, שנכנס כמחליף בדקה ה-72, הורחק באדום ישיר תשע דקות לאחר מכן, בעקבות עימות בינו לבין רודריגו דה פול.
אוהדי נבחרת ברזיל המאוכזבים החלו לנטוש את היציעים כעשר דקות לסיום כמחאה על היכולת של שחקני המארחת, שהפסידה שלוש פעמים בשישה משחקי המוקדמות וניצחה פעמיים בלבד, לצד תיקו אחד. ארגנטינה לעומת זאת, עם חמישה ניצחונות והפסד בודד, ובהחלט אפשר להגיד שהיא התאוששה מההפסד הביתי לאורוגוואי במחזור הקודם.
חלון המשחקים הבא במסגרת מוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה יתקיים בחודש ספטמבר, כאשר ארגנטינה תארח את צ'ילה וברזיל את אקוודור. עוד לפני כן, במרץ הקרוב, תתארח ברזיל אצל אנגליה למשחק ידידות שיתקיים בוומבלי.
שאר המשחקים: פרגוואי - קולומביה 1:0 אקוודור - צ'ילה 0:1 אורוגוואי - בוליביה 0:3 פרו - ונצואלה 1:1
טבלת מוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה: 1. ארגנטינה 15 נקודות 2. אורוגוואי 13 3. קולומביה 12 4. ונצואלה 9 5. אקוודור 8 6. ברזיל 7 7. פרגוואי 5 8. צ'ילה 5 9. בוליביה 3 10. פרו 2