הגרלת רבע גמר ליגת האלופות נערכה היום (שישי) והועידה לנו משחקי ענק בחודש הבא. במוקד, איך לא, המפגש בין מנצ'סטר סיטי לבאיירן מינכן. אלופת אירופה, ריאל מדריד, תתמודד מול צ'לסי, בנפיקה הלוהטת תפגוש את אינטר ודרבי איטלקי בין מילאן לנאפולי סוגר לנו את הרשימה.
כמו כן, הוגרלו גם מפגשי חצי הגמר: מילאן/נאפולי - בנפיקה/אינטר, ריאל מדריד/צ'לסי - מנצ'סטר סיטי/באיירן. משחקי רבע הגמר יתקיימו ב-11 וב-12 באפריל והגומלין ייערך כעבור שבוע. חצאי הגמר ב-9/10 במאי ומשחקי הגומלין ב-16/17 באותו החודש.
6 צפייה בגלריה
ליגת האלופות
ליגת האלופות
המפגשים הצפויים ברבע הגמר
(צילום: רויטרס)
המפגש הלוהט בין סיטי לבאיירן, כאמור, יעמוד במוקד. ולא רק בגלל שפפ גווארדיולה יתמודד מול האקסית. סיטי, שעדיין מחפשת גביע אליפות ראשון, הדיחה בשמינית את לייפציג בדו קרב חד צדד (1:8 בסיכום שני המשחקים, כולל 0:7 מהדהד באיתיחאד עם חמישייה של ארלינג הולאנד). באיירן העפילה לרבע גמר לאחר שגברה על פ.ס.ז' ומסי 0:3 בשני המפגשים.
ריאל, אלופת אירופה 14 פעמים בהיסטוריה, דילגה על-פני ליברפול ותנסה לחלוף על קבוצה אנגלית נוספת. צ'לסי, אלופת ליגת האלופות פעמיים (2020/21, 2011/12), הדיחה בשמינית הגמר את דורטמונד אחרי 1:2 בסיכום שני המשחקים. זו העונה השלישית ברציפות שבה ריאל וצ'לסי נפגשות בשלבי הנוקאאוט. ב-2021 האנגלים ניצחו 1:3 בסיכום שני המשחקים בחצי הגמר, ובשנה שעברה הספרדים עברו עם 4:5 ברבע הגמר אחרי דרמה גדולה בסטמפורד ברידג'. בשני המקרים, המנצחת במפגש הכפול הזה המשיכה לזכייה בגביע.
6 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד עם פפ גווארדיולה
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד עם פפ גווארדיולה
ממתינים לבאיירן. פפ והולאנד
(AFP)
6 צפייה בגלריה
ג'ורג'יניו קארים בנזמה
ג'ורג'יניו קארים בנזמה
בנזמה מול צ'לסי לפני שנתיים. יריבות מוכרות
(צילום: AP)
בנפיקה, שזכתה אי שם בשנות ה-60 בשני גביעי אירופה (61/62, ו-60/61), הגיעה לרבע הגמר אחרי 1:7 מרשים על קלאב ברוז' ועוד לפני כן סיימה ראשונה בבית שכלל את פ.ס.ז', יובנטוס וכמובן מכבי חיפה. אינטר, שמחזיקה בשלושה גביעי ליגת האלופות וסיימה שנייה בשלב הבתים (אחרי באיירן ולפני ברצלונה), העפילה לרבע הגמר לאחר 0:1 קטן בשני המשחקים נגד פורטו.
נאפולי, מוליכת הסרייה א' ואחת הקבוצות הכי מרשימות ביבשת, הביסה את איינטרכט פרנקפורט 0:5 בשני המשחקים בשמינית. מילאן, עם לא פחות משבעה גביעים אירופיים, תפגוש אותה לאחר שחלפה על-פני טוטנהאם.
6 צפייה בגלריה
ג'ובאני די לורנצו ויקטור אוסימן חביצ'ה קברצחליה
ג'ובאני די לורנצו ויקטור אוסימן חביצ'ה קברצחליה
יעברו את מילאן ברבע? שחקני נאפולי
(צילום: Francesco Pecoraro/Getty Images)
אגב, הגמר הגדול השנה יתקיים ב-10 ביוני באיסטנבול, באותו אצטדיון שאירח את ליברפול ומילאן בקרב על התואר הבלתי נשכח ב-2005.
משחקי רבע גמר הצ'מפיונס:
ריאל מדריד - צ'לסי (12 ו-18 באפריל) בנפיקה - אינטר (11 ו-19 באפריל) מנצ'סטר סיטי - באיירן מינכן (11 ו-19 באפריל) מילאן - נאפולי (12 ו-18 באפריל)
משחקי חצי גמר הצ'מפיונס:
מילאן/נאפולי - בנפיקה/אינטר ריאל מדריד/צ'לסי - מנצ'סטר סיטי/באיירן
6 צפייה בגלריה
שחקני יונייטד חוגגים
שחקני יונייטד חוגגים
יפגשו את סביליה. שחקני יונייטד חוגגים
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)

הגרלת רבע גמר הליגה האירופית: מנצ'סטר יונייטד נגד סביליה

גם הגרלת הליגה האירופית סיפקה משחקים מרתקים. מנצ'סטר יונייטד, אולי הפייבוריטית ללכת עד הסוף, תפגוש את סביליה, שיאנית הזכיות במפעל עם 6 גביעים.
יובנטוס תמודד מול ספורטינג ליסבון, שהדיחה אתמול את ארסנל בדו-קרב פנדלים דרמטי. פיינורד ורומא ישחזרו את גמר הקונפרנס ליג 2022 ואילו באייר לברקוזן תתמודד עם סן ז'ילואז הבלגית. יובנטוס ויונייטד ייפגשו בחצי הגמר אם יעברו את הרבע גמר, בחצי השני: פיינורד/רומא - לברקוזן - סן ז'ילואז.
בהגרלת רבע גמר הקונפרנס ליג: לך פוזנן - פיורנטינה, גנט - ווסטהאם, אנדרלכט - אלקמאר, באזל - ניס.
פורסם לראשונה: 12:54, 17.03.23