הסאגה הדרמטית והמתמשכת בין קיליאן אמבאפה לפ.ס.ז' הגיעה הלילה (בין שישי לשבת) לשיא חדש, כשמספר שעות לאחר שכבש במשחק אימון בניצחון 0:2 על לה האבר, נודע כי הכוכב נותר מחוץ לסגל המשחקים של קבוצתו למסע שלה ביפן. כידוע, אמבאפה לא מסכים להאריך חוזה במועדון, ולפי הדיווחים מעוניין לעזוב לריאל מדריד בקיץ הבא בתור שחקן חופשי, בעוד אלופת צרפת נחושה למכור אותו כבר הקיץ ולא לתת לו לעזוב בחינם.
בעקבות הסירוב של החלוץ, הבהירה פ.ס.ז' במכתב שדלף לכלי תקשורת, כי למרות שעשתה ככל הניתן על מנת להשאיר את השחקן בקבוצה, המאמצים לא צלחו וכי כעת כל מה שנותר זה לשבת ולמצוא את הפתרון הטוב ביותר לשני הצדדים והוא, לפי המועדון, "חידוש חוזה עד לעונת 2024/25 או עזיבה מיידית בקיץ הנוכחי".
1 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
"נזרק מיפן". אמבאפה
(צילום: JULIEN DE ROSA / AFP)
"פ.ס.ז' מרגישה נבגדת", נכתב הבוקר ב"סקיי ספורט". "אחרי שאמבאפה אמר שהוא לעולם לא יעזוב אותה בחינם. כעת אין כלפיו רגשות כלל מצד אנשי המועדון והנשיא, מבחינתם זה ייגמר רק במעבר ולא אכפת להם לאן הוא ילך".
פרשן "RMC" הצרפתי דניאל ריולו סיפר כי "אמבאפה מוכן להישאר בפריז גם בלי לשחק במשך שנה". על שער ה"ל'אקיפ" נכתב: "אמבאפה נזרק מיפן, הוא באופן רשמי עומד למכירה". ב"אס" הספרדי ציינו כי "הלחץ של אמבאפה שבר את פ.ס.ז'. היא לחצה על כפתור הפאניקה וחתכה הפסדים".
נשיא המועדון נאסר אל חאליפי אמר השבוע לשחקנים: "המועדון גדול יותר מכל אחד, כולל ממני. מי שלא רוצה לשחק עבור הסמל הזה, לא צריך להיות פה. אתם נמצאים במחנה האימונים הטוב בעולם וצריכים להיות גאים בזה. יש לכם הכל כדי להצליח כאן, ואין לכם תירוצים. אנחנו צריכים להתמקד בביצועים והתוצאות יבואו".
אמבאפה עבר לפ.ס.ז' ממונאקו בקיץ 2017 ובמשך שש שנים במועדון כבש 212 שערים ב-260 הופעות. הוא הוביל את הקבוצה לחמש אליפויות צרפת, שלושה גביעים והופעה אחת בגמר ליגת האלופות (אז הפסידה לבאיירן מינכן ב-2020). אמבאפה הוא מלך שעריה של פ.ס.ז' בכל הזמנים עם 212 כיבושים ב-260 הופעות, במהלכן סיפק גם 98 בישולים.