דרמה בבריטניה. ראיין גיגס, אחד מגדולי הכדורגלנים שיצאו מהאי הבריטי, זוכה היום (שלישי) בשלושה סעיפי אישום על תקיפה של בת זוגו לשעבר, קייט גרוויל. כוכב מנצ'סטר יונייטד ונבחרת וויילס לשעבר הודה כי אומנם בגד בגרוויל במהלך תקופתם יחד, אך הכחיש את ההאשמות בדבר תקיפה והשופטת בבית המשפט במנצ'סטר קיבלה את טענות עורך דינו.
משפטו של גיגס בן ה-48 החל באוגוסט 2022, אז נשמעו העדויות מפי המתלוננת ואחותה, כאשר גם מאמנו דאז במנצ'סטר יונייטד, אלכס פרגוסון, נקרא להעיד על אופיו של הוולשי. חבר המושבעים לא הצליח להגיע להחלטה במשך 20 שעות, ועל כן נקבע משפט חוזר שאמור היה להתחיל ב-20 ביולי, אך לאור סירובן של גרוויל ואחותה להעיד מחדש, בתביעה החליטו למשוך את התיק, ההאשמות נגדו בוטלו והמשפט החוזר לא יתקיים, משמע שגיגס זכאי.
2 צפייה בגלריה
ריאן גיגס שחקן מנצ'סטר יונייטד לשעבר בבית המשפט
ריאן גיגס שחקן מנצ'סטר יונייטד לשעבר בבית המשפט
זוכה. ראיין גיגס
(צילום: גטי אימג'ס)
עורכי דינה של גרוויל טענו כי הסיבה שהיא ואחותה החליטו שלא להעיד פעם נוספת, נבעה מכך שלאחר שמסירת העדות של השתיים בפעם הראשונה גרמה להן למעמסה נפשית קשה, וכי הן לא מוכנות לעבור זאת שוב.

הואשם בתקיפה וגם בהתנהגות כפייתית

עורך דינו של שחקן העבר כריס דואו אמר לאחר שנמסרה ההחלטה: "מר גיגס חש תחושת הקלה עצומה לאחר שהתיק נגדו סוף סוף הסתיים אחרי כמעט שלוש שנים בהן נלחם כדי לטהר את שמו. כעת, הוא מתכנן לבנות מחדש את חייו והקריירה שלו כאדם זכאי". השופטת אישרה לגיגס לא להגיע לדיון היום.
בתחילת חודש נובמבר 2020, התלוננה גרוויל, בת זוגו של גיגס דאז, כי שחקן העבר תקף אותה בביתו. גיגס הואשם בגרימת חבלה לגרוויל וגם בהתנהגות כפייתית ושתלטנית כלפיה בין דצמבר 2017 לנובמבר 2020. בשעתו הוא נעצר והכחיש את התלונות כלפיו.
במשפט שהחל בשנה שעברה, גרוויל טענה פני המושבעים שגיגס איבד שליטה ונגח בה לפני שתקף גם את אחותה, אמה. המשטרה הוזעקה אל המקום ובת הזוג סיפרה להם על מערכת היחסים הרעילה ביניהם. גיגס עצמו טען שהוא חף מפשע.
2 צפייה בגלריה
ראיין גיגס
ראיין גיגס
"חש תחושת הקלה עצומה". ראיין גיגס
(צילום: רויטרס)
"הייתי חסרת ביטחון, הוא גרם לי להרגיש כך", העידה אז גרוויל, ומיד סיפרה על התקרית: "מר גיגס השליך תיק עם לפטופ בתוכו על הראש שלי וזה גרם לי לחבלות ונפיחות בראש. הוא בעט בי מהמיטה וזרק אותי החוצה מחדר במלון כשאני עירומה. הוא בעט לי בגב כל כך חזק שעפתי מהמיטה ונחתי על הרצפה. זה 100% מה שקרה".
עוד סיפרה גרוויל: "היינו בארוחת בוקר ביחד ונגעתי בראש שלי והוא כאב מאוד, אמרתי לו: 'זרקת עליי תיק אתמול בלילה?' והוא אומר: 'כן, אבל את פצעת אותי כך שגרמת לי לעשות את זה'".
גיגס נחשב לאחד מכוכבי העבר הגדולים של נבחרת וויילס, בשורותיה רשם 64 הופעות, וכאמור גם היה מאמנה עד אפריל 2021, עד שאולץ לסיים את תפקידו בעקבות ההאשמות, כחודשיים לפני פתיחת היורו. הוא נחשב כמובן גם לאגדה במנצ'סטר יונייטד, עימה זכה ב-13 אליפויות אנגליה וגם פעמיים בליגת האלופות בשנים 1999 ו-2008.