המפגש בין ריאל מדריד מול ברצלונה הוא תמיד משחק ענק, והערב (ראשון, 21:00) בריאד (כן, בסעודיה) היריבות הזו שוב מתעוררת, בטח כשתואר מונח על הכף - הסופרקופה הספרדי.
אנשים אולי לא זוכרים, אבל מדובר בקלאסיקו השני העונה בין שתי היריבות המושבעות. הראשון, אי שם בחודש אוקטובר, היה במעמד צד אחד והסתיים ב-1:3 גדול לריאל בברנבאו משערים של קארים בנזמה, פדריקו ואלוורדה ורודריגו. רק שמאז, כפי שכולם יודעים, בארסה נראית אחרת לגמרי.
4 צפייה בגלריה
קרוס ולבנדובסקי
קרוס ולבנדובסקי
חם, מתחמם, לוהט. קרוס ולבנדובסקי
(צילום: AP)
המהפכה שצ'אבי החל בעונה שעברה - תחילה אפילו נרשם 0:4 מהדהד על ריאל (שלא שינה דבר בדרך לאליפות של הבלאנקוס) - נמצאת בשיא תפארתה. אחרי 16 משחקים בליגה הספרדית, בארסה מוליכה בפער של 3 נקודות על פני ריאל, כשהיא עוד צריכה לארח אותה בקאמפ נואו. רק בשבוע שעבר היא חזרה מהוונדה מטרופוליטנו עם 0:1 גדול על אתלטיקו מדריד.

המהפכה תושלם?

ואולי בעצם הסיפור הוא צ'אבי. 14 חודשים חלפו מאז לקח את המושכות של הקבוצה בה כיכב כשחקן ויש לו הערב הזדמנות להניף תואר ראשון עם ברצלונה. פתיחת העונה, כאמור, הייתה מסויטת וכללה אף הדחה משפילה מליגת האלופות, אבל נראה שהסגל שנבנה מחדש בקיץ מוכיח את הכסף ששולם עליו.
4 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
מחפש תואר ראשון כמאמן בארסה. צ'אבי
(צילום: AP)
בכל זאת, למרות החובות הענקיים שלה - בארסה בזבזה הקיץ 200 מיליון ליש"ט וצירפה, בין השאר, את פרנק קסייה, אנדראס כריסטנסן, ראפינה, ז'ול קונדיה וכמובן רוברט לבנדובסקי, מלך השערים העונה של הלה-ליגה עם 13 כיבושים. "אני כאן כדי לזכות בתארים ואם הם לא יגיעו אתם בטח תהרגו אותי", צחק (או שלא) כשדיבר עם העיתונאים לפני חצי הגמר מול בטיס, אותו ניצחה בארסה רק לאחר דו-קרב פנדלים (2:2 בתום 120 דקות). אגב, גם ריאל עברה את ולנסיה בחצי הגמר שלה בדו-קרב מהנקודה הלבנה (בהצגה של תיבו קורטואה).
קרלו אנצ'לוטי בינתיים מספק את הסחורה אצל הבלאנקוס, כולל אליפות וזכייה בלתי נשכחת בצ'מפיונס (אחרי שלל קאמבקים היסטוריים). צחוק-צחוק, אבל המאמן האיטלקי במרדף אחרי 6 תארים העונה. אחד הוא כבר לקח (סופר קאפ האירופי) וינסה להכפיל את מאזנו. "תארים הם דבר שתמיד חשוב למועדון הזה", אמר אנצ'לוטי. "בשנה שעברה זה נתן לנו ביטחון להמשך. מקווה שכך יהיה גם הפעם".
4 צפייה בגלריה
קורטואה
קורטואה
יככב גם בגמר הסופרקופה? קורטואה
(צילום: AP)
אנצ'לוטי הוסיף: "ש לנו הרבה מוטיבציה והשחקנים שלי רגילים ללחץ הזה. שישה תארים בשנה? זה לא תלוי בנו, צריך לחשוב צעד צעד".
"השחקנים האלה זוכים בתארים מאז 2013, הם אף פעם לא היו שבעים והם לא יהיו", חייך האיטלקי. "המועדון הזה לא נותן לך להיות שבע".
4 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת סעודיה חוגגים
אוהדי נבחרת סעודיה חוגגים
האוהדים הסעודים כבר מוכנים
(צילום: AP)
צ'אבי הסכים את הקולגה: "ריאל שיחקה ביותר גמרים והיא מנוסה יותר, אנחנו צריכים להיות רעבים, להאמין. לא זכינו הרבה זמן ואנחנו צריכים ללכת על תארים. בבארסה אין שום אופציה אחרת, אנחנו פה כדי לזכות בתארים. אגב, הייתי מתחלף עם אחד השחקנים כדי לעלות רק לכמה דקות".