שווייץ - ספרד 5:1

בית 1 של מונדיאל הנשים הנוכחי היה נחשב לחלש בטורניר, והמשחק הזה - שהוציא לדרך את שלב שמינית הגמר - הראה בדיוק למה. שווייץ, שסיימה במקום הראשון בבית 1, לא הייתה קיימת מול הספרדיות, שהתאוששו בענק מ-4:0 המשפיל שהן חטפו מיפן במחזור הסיום של בית 3. שווייץ החזיקה בכדור רק 30 אחוז מהזמן ורשמה רק שני איומים (אחד למסגרת).
עוד על מונדיאל הנשים
קשרית ברצלונה אייטנה בונמאטי הייתה מעל כולן עם צמד (5, 36) ושני בישולים, לאלבה רדונדו (17) - שגם בישלה את הראשון - וג'ניפר הרומסו (70). שוייץ עוד השוותה ל-1:1 כאשר מסירה אחורנית של ליאה קונדינה מחצי מגרש פספסה את השוערת קאטה קוי והכדור התגלגל לרשת. הבלמית - שרשמה הופעת בכורה בטורניר - פיצתה על כך עם שער לכיוון הנכון בדקה ה-45. בהופעתה השלישית בטורניר, ספרד עלתה לרבע הגמר לראשונה אי פעם, והיא תפגוש שם את המנצחת בין הולנד לדרום אפריקה (ראשון, 5:00).
3 צפייה בגלריה
ליאה קונדינה
ליאה קונדינה
כיפרה על השער העצמי. קונדינה
(צילום: AP Photo/Abbie Parr)
3 צפייה בגלריה
אייטנה בונמאטי
אייטנה בונמאטי
צמד ושני בישולים. בונמאטי
(צילום: Saeed KHAN / AFP)

יפן נורבגיה 1:3

אחרי שסיימה את שלב הבתים מושלמת ועם מאזן שערים של 0:11, האלופה מ-2011 ואחת הנבחרות המפתיעות בטורניר - מאחר שהיא נטולת כוכבות ענק - המשיכה להראות שהיא מועמדת בכירה ללכת עד הסוף, הפעם על חשבון האלופה מ-1995.
היפניות עלו ליתרון משער עצמי אומלל של אינגריד סירסטאד אנגן (15), שניסתה להרחיק הגבהה לרחבה אך בעטה לרשת. חמש דקות לאחר מכן יפן ספגה לראשונה בטורניר כשגורו רייטן איזנה. אבל ההגנה של נורבגיה המשיכה לספק טעויות, כשווידה בו ריסה, שבישלה את שער השווין, "בישלה" גם לריסה שימיזו את ה-1:2 של יפן (50). התגלית הגדולה של הטורניר הינאטה מיאזאווה סגרה את הסיפור (81) עם שערה החמישי במונדיאל - יותר מכל שחקנית אחרת. ברבע הגמר מצפה ליפן מבחן קשה מול המנצחת במפגש בין ארה"ב לשבדיה. מנגד נורבגיה רושמת טורניר מאכזב מאוד נוסף אחרי שהודחה כבר בשלב הבתים ביורו 2022.
3 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת יפן חוגגות
שחקניות נבחרת יפן חוגגות
יפן מועמדת בכירה ללכת עד הסוף
(צילום: Marty MELVILLE / AFP)
פורסם לראשונה: 10:43, 05.08.23