צ'לסי שברה את שיא ההעברות בכדורגל הבריטי. הבלוז, שלא פוחדים להמשיך ולשפוך כסף בחלון ההעברות הנוכחי, השלימו אתמול (שלישי), ביום האחרון של חלון ההעברות של ינואר, את עסקת רכישתו של אנסו פרננדס וישלמו לבנפיקה ליסבון עבור הקשר הארגנטינאי 120 מיליון יורו.
בנפיקה, כידוע, סירבה כלל לדון בהעברתו של השחקן בשבועות האחרונים, אבל התרצתה בסוף עבור הסכום האסטרונומי ונכנסה לספרי ההיסטוריה. עד כה שיא ההעברות בכדורגל הבריטי עומד על 100 מיליון ליש"ט, ששילמה מנצ'סטר סיטי בשנה שעברה לאסטון וילה עבור ג'ק גריליש. יש לציין שרק בקיץ שעבר פרננדס עבר לפורטוגל אחרי שבנפיקה שילמה עליו 10 מיליון יורו לריבר פלייט, שגם היא מרוויחה מהעסקה. ריבר עדיין מחזיקה ב-25 אחוז מכרטיס השחקן של הקשר, מה שאומר שעל המכירה היא תקבל 30 מיליון אירו.
2 צפייה בגלריה
אנסו פרננדס  חוגג
אנסו פרננדס  חוגג
יגיע ללונדון? פרננדס
(צילום: AP)
בבנפיקה עד כה הבהירו שהם לא רוצים למכור את פרננדס (שמחזיק בחוזה עד 2027), אבל לאט-לאט הבינו שאולי לא תהיה להם ברירה בשל התנהלותו הלא מקצועית וקצת ילדותית. הוא החמיץ מספר אימונים בתחילת החודש ובילה בארגנטינה תקופה ארוכה אחרי המונדיאל.
פרננדס נקרא ע"ש הפליימייקר האגדי אנסו פרנצ'סקולי, שזכה עם אורוגוואי שלוש פעמים בקופה אמריקה, והיה גם חתיכת אגדה בריבר פלייט בשנות השמונים והתשעים כאשר זכה איתה בחמש אליפות ובגביע הליברטדורס. גם פרננדס הוא פליימייקר במהותו, אבל כזה שמשחק כקשר אחורי ואחראי גם למשימות הגנתיות. זה לא מונע ממנו לכבוש ולבשל ובגביע העולמי האחרון הוכתר כשחקן בצעיר המצטיין של הטורניר.
2 צפייה בגלריה
אנסו פרננדס שחקן בנפיקה עם רפא סילבה
אנסו פרננדס שחקן בנפיקה עם רפא סילבה
בנפיקה לא רצתה לשחרר אותו. פרננדס
(צילום: רויטרס)

545 מיליון אירו

עבור צ'לסי מדובר בהמשך למסע הרכש חסר התקדים שלה. טור ההוצאות של הכחולים לעונת 2022/23 מראה כעת מספר אסטרונומי, 545 מיליון אירו. מספר שהופך את צ'לסי לקבוצה ששילמה הכי הרבה על רכש בעונה אחת בהיסטוריה, ובפער.
שישה חודשים כבעל הבית הספיקו לטוד בולי כדי לצרף לא פחות מ-14 שחקנים חדשים, חמישה מהם בחלון הנוכחי, ארבעה מהם עלו מעל 50 מיליון אירו. ווסלי פופאנה, עליו שולמו 80 מיליון אירו ללסטר בקיץ, הוא השחקן השני הכי יקר בתולדות המועדון (רומלו לוקאקו ראשון). מיכאילו מודריק (22), הרכש האחרון שעליו תקבל שחטאר דונייצק 70 מיליון אירו פלוס בונוסים, הוא כרגע ההחתמה החמישית בגובהה בהיסטוריה של צ'לסי. אחרי הבונוסים, שיעלו את דמי ההעברה לכ-100 מיליון, מודריק יטפס במעלה הטבלה.

זאביצר הושאל מבאיירן ליונייטד

החתמה גדולה למנצ'סטר יונייטד: על רקע פציעתו של כריסטיאן אריקסן, יונייטד השאילה מבאיירן מינכן את מרסל זאביצר עד לסיום העונה ללא אופצית רכישה. הקשר האוסטרי בן ה-28 יקווה להותיר חותם באנגליה אחרי שלא הצליח להתבלט באלופה הגרמנית.