נבחרות ספרד ושבדיה ייפגשו ביום שלישי בחצי גמר מונדיאל הנשים. השתיים השיגו ניצחון זהה - 1:2. ספרד על הולנד לאחר הארכה, שבדיה על יפן.
עוד על מונדיאל הנשים

ספרד - הולנד 1:2

ספרד העפילה לראשונה בתולדותיה לחצי גמר מונדיאל הנשים, לאחר ניצחון דרמטי 1:2 בהארכה על הולנד. מדובר בפיינל-פור השני בלבד של הספרדיות בטורניר גדול, שני רק לחצי גמר היורו ב-1997.
4 צפייה בגלריה
פראיולו חוגגת
פראיולו חוגגת
שער ניצחון דרמטי. פראיולו
(צילום: Lars Baron/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
שחקניות ספרד באקסטזה
שחקניות ספרד באקסטזה
שחקניות ספרד באקסטזה
(צילום: Marty MELVILLE / AFP)
4 צפייה בגלריה
פראיולו חוגגת
פראיולו חוגגת
בטירוף שלה. פראיולו אחרי הגול הדרמטי
(צילום: Lars Baron/Getty Images)
גיבורת המשחק היא סלמה פראיולו בת ה-19, שיכולה להתגאות בשער היקר בהארכה ובכך שהפכה לכובשת הצעירה ביותר של הספרדיות בגביע העולם. פראיולו נכנסה כמחליפה בדקה ה-71 ותשע דקות לסיום הארכה ביצעה סלאלום אדיר, נכנסה לרחבה, לא ספרה את אנייק נוואן ובעטה לרשת.
האמת, ספרד כבר חשבה שהיא תנצח את המשחק ב-90 דקות. שער של אסתר גונסאלס נפסל על-ידי ה-VAR בדקה ה-37, אבל מריה קלדנטי דייקה מהנקודה הלבנה (81) והעניקה לנבחרת של חורחה וילדה יתרון מוצדק. ההולנדיות לא הרימו ידיים ודקה בתוך תוספת הזמן מצאה ויקטורה פלובה את סטפני ואן דר חרארחט, שהשוותה בצורה הכי דרמית שיש. עד שהגיעה פראיולו כמובן.
אגב, המשחק עצמו שבר שיא פיקנטי למדי. מדובר במשחק כדורגל הנשים הארוך בהיסטוריה, ששוחק 140 דקות נטו. תוספת זמן של 4 דקות במחצית הראשונה, 12 למחצית השנייה ושתי דקות לכל מחצית בהארכה.

שבדיה - יפן 1:2

"מונדיאל ההפתעות" נמשך. לא ששבדיה נחשבה לנמושה - האמת היא שמדובר בסגנית האלופה האולימפית, שהדיחה את ארה"ב בשמינית הגמר, ובנבחרת שנמצאת במקום השלישי בדירוג פיפ"א - פשוט יפן הייתה הנבחרת שהכי הרשימה מבין כל העולות לשלב רבע הגמר.
היא הגיעה למשחק עם ארבעה ניצחונות בארבעה משחקים ומאזן שערים של 1:14, אך היום נקלעה לפיגור משערים של הבלמית אמאנדה איליסטד (32) ששיפרה את מאזנה לארבעה כיבושים בטורניר, ופיליפה אנגלדאל שדייקה מהנוקדה הלבנה (51). יפן השתלטה על המשחק בדקה ה-60, והמחליפה ריקו אאוקי הייתה יכולה לצמק, אך החטיאה מהנקודה הלבנה (76). מחליפה אחרת, הונוקה היאשי, כבשה (87), אך זה לא הספיק.
4 צפייה בגלריה
נבחרת שבדיה
נבחרת שבדיה
תנסה לזכות בטורניר לראשונה בתולדותיה. נבחרת שבדיה
(צילום: Michael Bradley / AFP)
המשמעות של ההפסד של יפן, האלופה מ-2011, הוא שתהיה לנו בסוף הטורניר הנוכחי אלופה חדשה, לראשונה מאז 2011. או יותר נכון, מי שתזכה תעשה זאת לראשונה בתולדותיה.
פורסם לראשונה: 07:01, 11.08.23